PDA

View Full Version : Floyd Rose probleem (ja nog eentje)



Undertaker-120306
2 maart 2009, 10:27
Nou ik heb net een nieuwe 7 snaar gekocht met een floyd rose tremolo.
Maar ik vond de tremolo wat te stroef gaan dus wil ik er ipv 4, 2 veren in hebben.
Maar als ik die veren eruit haal gaat het helemaal mis, dan ben ik heel lang bezig met stemmen, en dan uiteindelijk staat de brug veel te hoog.
Weet iemand mischien hoe ik dit wel kan doen ?

Gr. Mickey

RoelTM
2 maart 2009, 10:37
Die veren zijn er om de snaarspanning te compenseren. Als je er veren uithaalt, zullen de overgebleven veren meer spanning moeten compenseren. Het beste zet je die 2 veren weer terug (of één), en ga je wat aan krachttraining doen. Zo zwaar gaat zo'n tremolo nou ook weer niet.

Bram+
2 maart 2009, 10:38
De brug moet wel in balans zijn, de spanning van de veren moet de snaarspanning opheffen. Twee veren is dus blijkbaar te weinig en dat kan ik me ook levendig voorstellen. Heb je al eens drie veren geprobeerd? Waar je uiteindelijk ook mee kan gaan 'spelen' is de positie van de 'spring claw' (het onderdeel waar de snaren aan de body gehaakt zijn), die kun je als het goed is met behulp van de schroeven richting de tremolo draaien of er vanaf draaien. Richting de tremolo draaien zorgt voor een lagere spanning op de veren.

Undertaker-120306
2 maart 2009, 10:42
Ja ik heb er nu 3 veren in, @ RoelTM neej die tremolo gaat ook niet mega stroef, maar ik dacht omdat in mn Ibanez zitten ook 2 veren en die vindik toch fijner, maar dat is niet zon probleem nee.

olaftheholy
2 maart 2009, 11:04
Die veren zijn er om de snaarspanning te compenseren. Als je er veren uithaalt, zullen de overgebleven veren meer spanning moeten compenseren. Het beste zet je die 2 veren weer terug (of één), en ga je wat aan krachttraining doen. Zo zwaar gaat zo'n tremolo nou ook weer niet.


:seriousf::seriousf::seriousf:

Rubenios
2 maart 2009, 11:25
andere handige tip: niet sleutelen aan je FR als je er geen verstand van hebt

Undertaker-120306
2 maart 2009, 11:42
andere handige tip: niet sleutelen aan je FR als je er geen verstand van hebt

K zal het onthouden ;) nee, ik heb een Ibanez, met ook zon soort brug, maar dat is een edge 3 en dit is een original floyd rose, dat is toch weer net iets anders ben ik achter gekomen :P.

Rubenios
2 maart 2009, 15:05
hoe werkt de edge3 dan? zonder veren? :P het blijft hetzelfde idee en dezelfde werking hoor :) veerafstelling is echt basic FR werk

Undertaker-120306
2 maart 2009, 19:55
hoe werkt de edge3 dan? zonder veren? :P het blijft hetzelfde idee en dezelfde werking hoor :) veerafstelling is echt basic FR werk
Neej hij werkt ook met veren ja hahaha, zou mischien wel een idee zijn een tremolo zonder veren. Maar dat lijkt me niet mogelijk.
Maar daar heb ik gewoon 2 veren en dat werkt wel gewoon maar bij die Floyd Rose niet.