PDA

View Full Version : Cool edit pro



TopXiron
1 maart 2009, 22:40
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hoe je een track in CEP (een seconde) verplaatst want het ene instrument begint (ongeveer 1 seconde) te vroeg te spelen.
dank u

JER00N
1 maart 2009, 22:47
Met rechtermuisknop ingedrukt houden kan je een stuk audio op een track gewoon 'slepen' naar links of naar rechts.

TopXiron
1 maart 2009, 23:02
het ene wat die dan doet is die track vergroten.
Misschien een ander idee ?

Han S
1 maart 2009, 23:09
Zit je in het multitrack of in het edit venster?

Zeker geen manual hé?

Honza
8 maart 2009, 13:50
Hallo, ik ben hier nieuw en heb een vraagje over CoolEdit :
Ik ben net gestart met het gebruiken van CoolEdit PRO 2.1

- Ik heb 3 tracks met een midifile en deze gemixed.
- Hiervan wil ik één outputfile maken (wave of midi)
- Volgens de manual zou ik de mixdown (die automatisch
in de background wordt gecreeerd ?) moeten kunnen saven.
- Ik kan deze optie onder 'File' echter niet bereiken (is grijs)
- Wat doe ik verkeerd ? Volgens de manual moet ik de 3 tracks eerst
selecteren ? Hoe ?

Wie kan mij verder helpen ?

STW
8 maart 2009, 14:18
in de multitracker: edit--> mix down to file

als je dat gedaan hebt kom je in de wave-editor en kan je m saven

zo gaat dat tenminste bij cool edit pro 2.0, ik neem aan bij 2.1 ook

Honza
8 maart 2009, 17:35
Bedankt voor de reactie, maar ook onder 'Edit' is de optie 'Mixdown to file' niet bereikbaar (blijft grijs). Blijkbaar moet ik de tracks die ik wil combineren eerst selecteren ? Maar hoe ?

bert k
8 maart 2009, 18:29
Wat staat er precies in die tracks? Je hebt het over midifiles, maar CE Pro kan helemaal geen midi afspelen.

Honza
8 maart 2009, 19:14
Ik ben er intussen achter gekomen dat midifiles niet meegenomen kunnen worden in de mixdown...nadat ik een mp3 op het 4e track had gezet kan ik wel een mixdown saven maar krijg een melding dat de midifiles niet meegnomen zullen worden....Welk progje kan ik het beste gebruiken om midifiles naar wav files te converteren ?

Jedeel
8 maart 2009, 20:01
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hoe je een track in CEP (een seconde) verplaatst want het ene instrument begint (ongeveer 1 seconde) te vroeg te spelen.
dank u
En als je bij het track wat te vroeg begint een seconde (of een deel ervan)
insert?
Dus: Klik aan het begin v.d. te vroege track, kies "Generate", "Silence" en kies voor 1 seconde.

STW
9 maart 2009, 19:24
midifiles kan je niet zomaar 'conventeren' naar wav
midi is namelijk geen audio, maar informatie (speel deze noot, op die plek, zo lang etc.). het midifiletje bevat verder geen informatie over wat voor geluiden het zijn. als het bijvoorbeeld een piano is zal je eerst een virtueel instrument moeten hebben met piano-sounds, die dan aangestuurd kan worden door je midi-file. als het drums zijn... wordt het volgens mij lastig, aangezien verschillende virtuele-drum-programmas volgens mij verschillende plekken gebruiken voor de afzonderlijke trommels etc. (weet ik niet heel zeker though).
je midi-file kan je aan een virtueel instrument hangen in programma's als cubase, sommige virtuele instrumenten kunnen als standalone-programma gebruikt worden trouwens), programma's als reason zijn ook een optie... er is veel mogelijk, het hangt een beetje van je wensen af

hoe ben je aan die midi-file gekomen dan? als je m zelf gemaakt hebt: waarmee? als je m niet zelf gemaakt hebt kan degene van wie je m hebt je misschien het best verder helpen.

Han S
9 maart 2009, 20:00
Het is hier al verschillde keren besproken in meerdere threads, CEP kan niks met midi en midi is een sequencer. Dat heeft STW hierboven uitgelegd. Midi registreert op een tijdraster welke noot er wordt aangeslagen, hoe hard en hoe lang. Bij die noot zul je zelf een geluid moeten kiezen en dat kan met softsynts, met echte synths, drumcomputers en alles waar een midi ingang op zit. En wat er uit de audio uitgang(en) komt kun je opnemen als wav.

Het voordeel van midi is dat je het uitgebreid kunt editen en achteraf andere geluiden bij de noten kunt kiezen. Een midi file 'speelt' ahw na wat jij eerder hebt gedaan en op welk keyboard je maar wil.