PDA

View Full Version : Ibanez afs75t-trd



GlobalWarming
1 maart 2009, 21:24
Hey,

Ik was van plan om in de nabije toekomst een IBANEZ AFS75T-TRD als 2de gitaar aan te schaffen,
Nu hoor ik overal gemengde meningen over de Ibanez gitaren,
Langs de ene kant zeggen mensen dat het een goede kwalitatief sterke en goedkopere gitaar is en langs de andere kant had ik mensen horen zeggen dat ze uit elkaar enzo vallen,

Omdat ik zelf nog geen IBANEZ heb en het dus niet kan ontkennen of bevestigen vroeg ik mij misschien af of iemand anders er al ervaring mee heeft ?

kenx
1 maart 2009, 21:30
Iedereen kan hier nu wel roepen wat hij of zij vind, maar het beste is om gewoon eens te gaan testen, en je eigen oordeel te maken... Of probeer de zoekfunctie is, mss geen info te vinden over de specifieke gitaar, maar zéér zeker wel over het globale Ibanez, en bij mijn weten en, ahum, ervaring, maakt ibanez over het algemeen goede gitaren.

Mvg,

kenny

Hendriks
1 maart 2009, 21:42
Leuke gitaar voor het geld , alleen de bespeelbaarheid na de 12'de fret is beperkt , door de kleine cutaway.

GlobalWarming
1 maart 2009, 21:44
Iedereen kan hier nu wel roepen wat hij of zij vind, maar het beste is om gewoon eens te gaan testen, en je eigen oordeel te maken... Of probeer de zoekfunctie is, mss geen info te vinden over de specifieke gitaar, maar zéér zeker wel over het globale Ibanez, en bij mijn weten en, ahum, ervaring, maakt ibanez over het algemeen goede gitaren.

Mvg,

kenny

Als ik kon ging ik naar en gitaar winkel en zo ik erop spelen voor het zelf te merken,
maar geen enkele gitaar winkel (naar mijn weten) heeft ze binnen,
ze moeten die allemaal bestellen ...

Chocola
1 maart 2009, 21:52
Als ik kon ging ik naar en gitaar winkel en zo ik erop spelen voor het zelf te merken,
maar geen enkele gitaar winkel (naar mijn weten) heeft ze binnen,
ze moeten die allemaal bestellen ...

Dan probeer je een vergelijkbare variant of reis je wat verder ;-).

Ik hoor ook negatieve dingen over Ibanez, maar ook zéér positieve dingen. Trems zijn vaak kut hoor ik, maar overall een gitaar die veel minder overpriced is als een Gibson of Fender (hoor ik ook altijd :p).

Dus probeer gewoon meerdere Ibanezzen uit om het globale idee erachter te krijgen, en ga dan eens specifiek erop in als het bevalt :p.

Richie74
1 maart 2009, 22:00
Hier dude, zal je een handje helpen,.... staat er 1 tweedehands op MP kun je hem wellicht testen en gelijk voor leuk bedragje aanschaffen ;)

http://link.marktplaats.nl/233474059

Bram+
1 maart 2009, 22:05
Ik hoor ook negatieve dingen over Ibanez, maar ook zéér positieve dingen. Trems zijn vaak kut hoor ik,
Ja, en door hetgeen dat je slechts hoort en niet zelf hebt ondervonden maar overal blijven te herhalen zoals mensen doen op forums, blijven dit soort sprookjes zich in de rondte doen. Ibanez maakt prima tremolos en de Edges zijn in sommige opzichten beter dan het originele FR-ontwerp.


Nu hoor ik overal gemengde meningen over de Ibanez gitaren,
Langs de ene kant zeggen mensen dat het een goede kwalitatief sterke en goedkopere gitaar is en langs de andere kant had ik mensen horen zeggen dat ze uit elkaar enzo vallen,
Waar mensen zich in vergissen is dat Ibanez z'n gitaren van de duurste tot de goedkoopste variant verkoopt onder (min of meer) dezelfde merknaam. Natuurlijk is een Gio Ibanez van 150 euro geen topper, maar zeker niet slechter dan andere gitaren van 150 euro, zoals die van Squier en Epiphone. Wat ze in ieder geval niet doen is uit elkaar vallen.

kenx
1 maart 2009, 22:32
Als ik kon ging ik naar en gitaar winkel en zo ik erop spelen voor het zelf te merken,
maar geen enkele gitaar winkel (naar mijn weten) heeft ze binnen,
ze moeten die allemaal bestellen ...

Oei dan is het natuurlijk wel moeilijk, vraag eens goed na, speel een vergelijkbaar model, of reis idd wat verder...

grtz

GlobalWarming
2 maart 2009, 18:44
Ik heb misschien een oplossing,
Ik ga eens een Gretsch proberen,
Ietsje duurder misschien (850 euro) dacht ik,
en qua uiterlijk ziet hij er wel goed uit,
nu moet hij alleen nog goed klinken ! (ze hebben die wel binnen in de winkel)

G5129 Electro Hollowbody

of een Gibson les Paul Studio 1993

AART
3 maart 2009, 10:00
Die artcores zijn imo erg goed voor het geld.

Ik heb zelf een AF (weet typenummer niet precies?) en die bevalt me erg goed. Speelt heel soepel en klinkt lekker. Misschien dat ik ooit de pickups vervang, maar voorlopig is het een erg leuk ding voor het geld (400 euro oid nieuw).

En die verhalen over uit elkaar vallende Ibbi's moet je met een flinke korrel zout nemen. Dat gaat vaak over de allergoedkoopste modellen (GIO). De rest (zeker de prestiges) zijn echt super. Ik speel zelf op een 2003 MIJ RGT model en dat ding is echt geweldig qua constructie en kwaliteit.

Mr_Moustache
3 maart 2009, 12:57
Ik speel ook regelmatig op een artcore (83 oid) en die bevalt prima. Lekkere semi hollows maakt ibanez trouwens; heb zelf nog een talman artcore. Voor het geld kan je moeilijk iets beters kopen. (Alhoewel de epiphone dot ook aardig is en +/- 300)