PDA

View Full Version : Hartke AC150 output



Ties
1 maart 2009, 20:30
Ik heb 3 vragen over mijn net nieuwe Hartke AC150 akoestische versterker.

1. Als ik mijn koptelefoon op de PREAMP OUT aansluit en het volume uit zet, hoor ik een veel helderder (en naar mijn mening mooier) geluid dan het geluid dat er normaal gesproken door de speakers van de versterker komt. Waarom is dit zo?

2. Als ik mijn koptelefoon op de PREAMP OUT aansluit heb ik alleen links geluid (getest, ligt niet aan de koptelefoon). Is er een manier om zowel links als rechts geluid te krijgen als ik een koptelefoon aansluit? Zou het beter zijn om mijn koptelefoon op de DIRECT OUT (XLR) aan te sluiten met een verloopstukje?

3. Ik wil mijn versterker aansluiten op mijn Mac om eea op te nemen. Mijn Mac heeft een audio ingang. Kan ik dit het beste doen via de PREAMP OUT of de DIRECT OUT van de versterker?

Als jullie zoiets hebben van: wat een n00b, ga je eerst maar eens inlezen, dan zou ik er graag een link bij zien, want ik kan er zelf niet echt veel over vinden.

schwalbe
1 maart 2009, 23:54
1- omdat de uitgangsimpedantie van de preamp out een niet zo goede match is met de ingangsimpedantie van de koptelefoon.
2- een mono koptelefoon/nee
3- ligt aan de ingang op de mac. Ik zou ze allebei proberen, maar waarschijnlijk is de DI het beste.

Ties
2 maart 2009, 12:51
Bedankt voor je reactie!

1. Het geluid door m'n koptelefoon klinkt dus beter dan door de versterker zelf. Maar ik denk dat dit dus gewoon komt doordat m'n koptelefoon het signaal kennelijk beter weergeeft dan de speakers van de versterker zelf?

2. Is het met een verloopplug (1/4" stereo to 1/4" mono) ook mogelijk om wel links én rechts geluid te hebben? Of kan dat echt alleen met een mono-koptelefoon?

3. Ik neem aan dat je met DI de DIRECT OUT bedoelt? M'n Mac heeft een 3.5mm jack ingang, deze is zowel analoog als optisch te gebruiken.