PDA

View Full Version : Brom in pedalboard terwijl dat niet zou moeten kunnen!Argh.



shredneck
1 maart 2009, 20:11
Zo, pedalboard aangepakt. Er staat nu op:
Keeley Compressor,Fulltone Wah,Fulldrive,'69 Fuzz en Boss DD-20. Ik gebruik een Pedalpower 2+ voor de voeding.

Het probleem:
Als ik de wah aanschakel heb ik een brom. Met een batterij heb ik het probleem niet, alleen met de voeding van de PP2+.

Ik heb er al eerder mee geworsteld en ook afscherming gebruikt, echter, het lijkt dus een aardlus of iets dergelijks. Is er een manier om dit elektrisch op te lossen? Ik heb overigens de eerste versie van de Clyde.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want met deze voeding, met gescheiden uitgangen en aparte aardes etc zou dit niet moeten kunnen.

Nielsje
1 maart 2009, 20:38
Toevallig iets in je FX loop staan, en iets ervoor, en dan op dezelfde voeding?
Wellicht komt het door je fuzz (PNP fuzz? weet het zo niet), dat je dan brom 'doorgeeft' via de kabel?

the sure thing
1 maart 2009, 20:43
Ik heb ook de CLyde wah en de pedalpower. Ik heb veel last van brom gehad. DE oplossing: de Wah en de voeding ver uit elkaar plaatsen EN de Pedalpower shielden met een stuk blik, GEEN aluminium. Ik ben nu compleet bromvrij.

shredneck
1 maart 2009, 21:22
Die 69 fuzz kan het niet zijn, althans, ik merk geen vreemde invloed als ie uit staat en hij is tb. Toen de fuzz er niet op stond deed ie dit ook al.

Ok, die voeding moet dus weg uit mijn board. Balen. Ik heb geen ruimte om hem ergens anders te plaatsen, dus ik ga er hard over nadenken.

Ik zag dat er ook mu-metal covered spoelen zijn van Fulltone.



Ik ga die voeding eruit halen, balen, balen, balen.

the sure thing
1 maart 2009, 21:34
Mijn gevoel zegt dat het echt niet nodig moet zijn. Plaats voor de zekerheid tijdelijk de voeding ff BUITEN je plankje, als je die hebt. Puur als experiment. Als je dan nog een brom hebt, is de pedalpower misschien kapot? Lijkt mij ook onwaarschijnlijk...

the sure thing
1 maart 2009, 21:37
... op deze manier heb ik geen brom meer. De pedalpower zit ONDER de verhoging: zowel de voeding als de binnenkant van de verhoging shielded met een stuk blik.

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboardfeb2009.jpg

shredneck
1 maart 2009, 22:56
... op deze manier heb ik geen brom meer. De pedalpower zit ONDER de verhoging: zowel de voeding als de binnenkant van de verhoging shielded met een stuk blik.


Top. Ik heb net de voeding zo ver mogelijk weggezet en de brom is al een heel stuk minder. Bedankt voor je foto, mooi board man! Goeie pedalen ook! :-)

Helemaal ben ik nog niet van de brom af, ik denk dat mijn board daarvoor te klein is. Omdat ik zanger/gitarist ben, ben ik veelal aan de microfoon gebonden en ik bedien de pedalen terwijl ik zing...dus ik moet erbij kunnen. Ik wil het ook nog kunnen tillen en deze grootte is perfect.....nu die brom helemaal wegkrijgen. Misschien toch blik proberen.

Henri H
1 maart 2009, 23:16
Pedalpower word je blij vanAhum.... ;)