PDA

View Full Version : Opnemen met een pod 2.0



TopXiron
1 maart 2009, 13:27
Ok, ik heb een POD 2.0 die aangesloten is aan een usb midi interface UM-1G, ik heb cool edit pro en patchwizard.
Nu wil ik opnemen via midi met cool edit, maar het werkt niet.
Kan iemand eens zeggen wat ik nu nog kan doen zodat het wel zou kunnen werken.
Dank u

Liquid_Metal
1 maart 2009, 13:34
Ik ken Cool Edit niet, maar wat wil je opnemen met MIDI? Toch niet je gitaar? Da's namelijk een analoog signaal. MIDI is iets TOTAAL anders. MIDI opnemen zou je kunnen doen met een MIDI Keyboard, maar da's ook niet eens nodig want je kunt MIDI tracks ook voorprogrammeren.

bert k
1 maart 2009, 13:56
Cool Edit is de voorloper van Audition, en kan helemaal niets met Midi. Je moert de analoge aansluitingen van je Pod gebruiken. (Van de line out naar de line in op je geluidskaart.)

TopXiron
1 maart 2009, 18:26
Wat kan je dan met die usb midi interface doen? Want die pod heeft een midi in en out...
Voor je gitaar op te nemen moet je dan gwn via de line out naar de line in op je geluidskaart ?

Rinze
1 maart 2009, 18:32
Wat kan je dan met die usb midi interface doen? Want die pod heeft een midi in en out...
Voor je gitaar op te nemen moet je dan gwn via de line out naar de line in op je geluidskaart ?

Yep, via USB audio opnemen kan pas vanaf de PodXT. Zet je POD wel even op line ipv amp, anders klinkt het nergens naar. Zie de handleiding, daar staat het allemaal in :soinnocent:

TopXiron
1 maart 2009, 19:00
ok, mercie mannen

bert k
1 maart 2009, 23:35
De midi-aansluiting is voor een midipedaal, of een andere afstandsbediening.