PDA

View Full Version : Snaar



baksteen123
28 februari 2009, 20:35
Hallo

ik heb net mijn D snaar verwisselt maar wat merk ik na slechts 1 wending zit hij al om dat ronde dingetje op de kop heen, terwijl al mijn andere snaren 3 tot 4 wendingen hebben.

Volgens mij hoort dit niet, heb ik iets fouts gedaan? wat moet ik doen

het gaat hier om een staalsnarige gitaar

LaurentB
28 februari 2009, 20:40
Hallo

ik heb net mijn D snaar verwisselt maar wat merk ik na slechts 1 wending zit hij al om dat ronde dingetje op de kop heen, terwijl al mijn andere snaren 3 tot 4 wendingen hebben.

Volgens mij hoort dit niet, heb ik iets fouts gedaan? wat moet ik doen

Ja, je had hem iets meer speling kunnen laten voordat je hem ging opwinden. Maar het kan niet heel veel kwaad hoor, hoogstens dat-ie misschien iets sneller ontstemt, maar zelfs dat gebeurt niet zo snel.

baksteen123
28 februari 2009, 20:52
Ja, je had hem iets meer speling kunnen laten voordat je hem ging opwinden. Maar het kan niet heel veel kwaad hoor, hoogstens dat-ie misschien iets sneller ontstemt, maar zelfs dat gebeurt niet zo snel.

hee bedankt voor je snelle reactie

hoe bedoel je meer speling erop laten?
en is de kans nu niet groter dat mijn snaar er vroegtijdig afspringt

MichielClaessen
28 februari 2009, 21:01
Nee hoor, die kans is vrij nihiel, tenzij hij helemaal niet omwonden is.

LaurentB bedoelt dat je de snaar in eerste instantie iets minder ver door het stemmechaniek kunt halen, zodat je meer snaar over hebt om eromheen te winden.

LaurentB
1 maart 2009, 15:52
Nee hoor, die kans is vrij nihiel, tenzij hij helemaal niet omwonden is.

LaurentB bedoelt dat je de snaar in eerste instantie iets minder ver door het stemmechaniek kunt halen, zodat je meer snaar over hebt om eromheen te winden.

Inderdaad, dat bedoelde ik.