PDA

View Full Version : Welke GFS pickup?



Toinetb
28 februari 2009, 21:23
Hallo, ik heb een Epiphone Special 2 maar ik ben niet tevreden over het geluid van de brugpickup. Ik speel vooral AC/DC en Guns n Roses enz. maar ook rustigere dingen (pink floyd, BB king, gary moore). Welke pickup (liefst van GFS vanwege de prijs en positieve reviews) is hier het meest geschikt voor?
alvast bedankt.

mvg Toinetb

BamBuFan1
1 maart 2009, 01:19
Kijk even in deze thread
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86855&highlight=goedkope+elementen

snaarplukker
1 maart 2009, 03:19
Shit, ik heb een antwoord in de thread van de bovenstaande post gezet.:???:

Toinetb
1 maart 2009, 11:34
Kijk even in deze thread
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86855&highlight=goedkope+elementen

ah, bedankt, ik denk dat ik er maar een crunchy PAF in gooi dan
mvg Toinetb

Speeddemon
1 maart 2009, 23:57
ah, bedankt, ik denk dat ik er maar een crunchy PAF in gooi dan
mvg Toinetb

goeie keuze. De open versies klinken ietsje helderder en scheurender dan de chrome en gold covered versies, maar dit is echt miniem. Wees niet bang, het is nog steeds geen high gain metalmonster, maar gewoon een geschikte hb voor stevige (hard)rock etc.

frekie
2 maart 2009, 13:32
Ik heb vergulde Crunchy Pafs maar die hebben niet zo heel veel output hoor. Ze klinken clean heerlijk voor jazz en bleuz maar voor AC/DC heb je wat meer output nodig denk ik. Verder zoals altijd prima kwaliteit voor het geld.

Meneer I.
2 maart 2009, 13:44
Boston blues gematched setje.. voor in één van de strat's. lekker wel.
Kon wel nog 33,- euro belasting betalen aan tnt,ongeacht de vermelding van gfs dat het repaired good's ter waarde van 9,- dollar was

Da's zuur, mijn GFS 1960s Tele brug element kwam gelukkig zonder problemen door. Ook hier stond 9 USD aan repair parts op. Vanavond het element eens voluit testen bij de repetitie! Thuis ben ik er al zeeer tevreden over. Het matched ook nog eens goed met de P90 die in de neck zit.

Ibanez666
2 maart 2009, 14:07
GFS zijn prima elementen, maar vergeet Tonerider niet te checken ook een erg goed merk en niet te duur :)

Hendriks
2 maart 2009, 14:30
+ 1 voor Tonerider , zeker proberen en als je in de UK bestelt ook nog eens voordelig.

Speeddemon
2 maart 2009, 19:09
Ik heb vergulde Crunchy Pafs maar die hebben niet zo heel veel output hoor. Ze klinken clean heerlijk voor jazz en bleuz maar voor AC/DC heb je wat meer output nodig denk ik. Verder zoals altijd prima kwaliteit voor het geld.

Nee joh; ik heb ze in m'n beide Burny Les Paul Customs; gewoon een goeie PAF sound met een vleugje Duncan JB erbij, maar met iets minder output. Maar t.o.v. standaard PAF's hebben ze meer output; ik speel de AC/DC stukken juist in split-mode op de Crunchy PAF voor de Malcolm Young sound.
Ik heb ze ook in de Cort Viva liggen (die te koop staat) en daar scheuren ze als de neten (Metallica, Exodus, Kreator, etc.); gewoon niet te laag zetten (dicht op de snaren) en gaan.