PDA

View Full Version : Too blind to see (video)



Harald
28 februari 2009, 16:33
http://www.youtube.com/watch?v=2UWU2jOd7i8

Afgelopen Bluesforumjam in Get Rhytm opgenomen. Had tijdens het spelen het idee dat het nummer gewoon goed neergezet werd, terwijl de gitaarsolo OK was, maar niet opvallend goed... het applaus na de solo viel me wel op. Vraag me dan toch altijd af waar dat in zit, dat het wel of niet aankomt bi het publiek. Misschien dan toch in het kort houden? Normaal bouw ik dit wat meer uit, zo'n slow mineur blues vind ik heerlijk om over te improviseren.

Han S
28 februari 2009, 23:07
Zie ik daar nou een paar bekende mensen? Leuk ook zo'n bassist die bas en keyboards tegelijk speelt, een sustainpedaal kan zo handig zijn.
Goeie gitarist overigens. :D

pasqual
28 februari 2009, 23:23
klinkt lekker. goeie mondharp solo. en het applaus na de gitaarsolo lijkt me terecht: je legt er een hoop gevoel in en daar gaat het om, zeker bij blues.
en wat jij met je volume-pedaal doet, doe ik met mijn strat met de volume knop. met de voet lijkt me lastiger qua timing. maar op jouw gitaar is die volume knop natuurlijk slechter bereikbaar.

groeten Pasqual.

Harald
1 maart 2009, 08:17
@Han S lots & lots of bekenden daar ;)

@pasqual, dank je. Klopt, bij die Epi gaat het echt niet lukken om de swells met de volumeknop te doen. Dan moet je wel met een volumepedaal. Nadeel is dat je dat niet voor snelle passages kunt gebruiken, daarvoor is het te traag. Op een strat of tele kun je redelijk goed bij de volumepot, daar kun je net wat sneller mee zijn. Verschil zit voor mij meer in de snelheid dan de timing.

HdR
1 maart 2009, 15:56
Hoi!

Super solo! erg lekker, mooie opbouw!