PDA

View Full Version : Harley Benton GA15 VS Ephiphone Valve Junior EPA-JR



batsiaan
28 februari 2009, 14:26
Nu mijn beiden versterkers niet meer werken, dacht ik gelijk maar iets leuks te zoeken ipv die rotdignen die ik al had.

Na overwegend een valveking te willen, bedacht ik me toch dat het wat overkill is voor op de slaapkamer.

Vervolgens las ik wat over de Harley Benton GA15 http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm.
Schijnt een heel leuk versterkertje te zijn voor het geld, alleen wat mindere dingen gelezen over de speaker, de 1 vind dat je hem moet vervangen, de ander is van mening dat je hem alleen hoeft in te spelen.

Nou kwam ik ook deze tegen op thomann: http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_junior_epajr_gitarrencombo.htm

Een soortgelijk amp in dezelfde prijsklasse.

Ik vroeg me af voor welke jullie zouden gaan, en waarom?
Ik ben nog redelijk beginner en speel vooral rock/metal maar wil eventueel ook wel een beetje blues gaan doen als ik wat beter speel.

Of mischien toch nog voor 100 euro meer gelijk een vibro champ: http://www.thomann.de/nl/fender_vibro_champ_xd.htm
Maar heb het idee dat deze amp voor mij niet perse meerwaarde heeft tegenover de andere 2, en hij is bijna 2x zo duur.


Wat is jullie mening over deze schattige amps?

Groetjes, Sebastiaan.

Jimwoud
28 februari 2009, 15:10
Als je al wat pedaaltjes heb zou ik voor de HB GA15 gaan. toch een wat grotere speaker, en een wat volwassener geluid.

Als je veel roch metal speeld kijk dan ook eens naar een Peavey Bandit(iets oudere serie, met rood blauwe front) of een Randall RG75 G2. Zijn geen buizen amps maar voor thuis perfect. En je kunt er ook mee het podium op eventueel.

pimmetje
28 februari 2009, 15:27
15watt buizen is voor op de slaapkamer ook overkill.
5watt kan nog redelijk knallen. Alleen met zo'n (niet super) 8" speakertje zal dat nog wel iets meevallen.
Alleen klinkt zo'n 8" dus idd ook klein.

Wicked Willy
28 februari 2009, 15:28