PDA

View Full Version : Nog een nieuwtje erbij :)



ER!K
28 februari 2009, 12:15
Goedenmiddag allemaal,

Ik ben Erik, wonende in Middelburg in Zeeland. Ik ben nu 14 jaar en speel sinds september '08 gitaar. M'n gitaar is een SX Stratocaster met .010 snaartjes erop, die bespeeld worden door mijn Dunlop tortex 1mm plectrum (lekker nuttig om te weten, toch?)
Ik ben zeer gemotiveerd om goed te leren gitaren, maar volg nog geen gitaarlessen (komt binnenkort verandering in!)
Wat betreft muzieksmaak ben ik een beetje vreemd, ik luister naar bands als Linkin Park, Bullet for my valentine en af en toe wat punkrock als Green Day. Maar.... ik hou ook heel erg van pianomuziek :soinnocent:

Ik vind het altijd geweldig om de door de gitaarbouw topics te bladeren en dan te zien hoe een aantal members hierzo gewoon 'even' een pracht gitaar bouwen.

Ooit, als ik mijn ouders heb overgehaald, wil ik graag een PRS SE custom kopen, (mijn ouders denken dat elke gitaar hetzelfde is en dat het enige verschil de vorm is...) omdat de SX die ik nu heb nou niet bepaald een top gitaar is ;)

budje
28 februari 2009, 12:17
Welkom! Denk maar zo, stug blijven oefenen op die sx, als het daar al op lukt, kun je je voorstellen hoe t straks klinkt, als je ooit een "echte" kan betalen!!!

Veel plezier hier!!

roy-snip
28 februari 2009, 12:21
WELKOM~!!!!!!!

veel plezier:punk:

ER!K
28 februari 2009, 12:22
@ Budje
Dat is dus precies wat ik ook denk, eerst maar eens behoorlijk op die SX scheuren, en daarna een betere gitaar kopen :) Probleem is wel dat m'n huidide gitaar nogal slecht is afgesteld en behoorlijk veel fret buzz heeft tot de 5e fret. :(

@roy-snip
bedankt :)

budje
28 februari 2009, 12:26
@ Budje
Dat is dus precies wat ik ook denk, eerst maar eens behoorlijk op die SX scheuren, en daarna een betere gitaar kopen :) Probleem is wel dat m'n huidide gitaar nogal slecht is afgesteld en behoorlijk veel fret buzz heeft tot de 5e fret. :(

@roy-snip
bedankt :)

De tip van de eeuw: eens met de fiets naar Vlissingen, en even langs Zwier met t beestje (op de nieuwe dijk) Kost je hooguit iets van plm 25 euro maar dan heb je ineens wel een stuk beter afgestelde gitaar!

ER!K
28 februari 2009, 12:32
De tip van de eeuw: eens met de fiets naar Vlissingen, en even langs Zwier met t beestje (op de nieuwe dijk) Kost je hooguit iets van plm 25 euro maar dan heb je ineens wel een stuk beter afgestelde gitaar!

ja, ik ken die zaak, ik heb de eigenaar een keer moeten intervieuwen toen ik nog een project over muziek moest doen op de basisschool. Wat een geweldige zaak is dat. Ik ga er binnenkort maar weer eens kijken, want ik ben er al 4 jaar niet meer geweest :p

B0UDEWIJN
28 februari 2009, 17:38
Iedereen is ergens begonnen, ik speel zelf op een Stagg... die PRS van je komt vast wel een keer. Welkom op het forum!

Guitar GoD
28 februari 2009, 21:41
welkom hier !

ER!K
1 maart 2009, 11:53
Ondertussen heb ik het voor elkaar gekregen om de fret buzz behoorlijk te verminderen, ik heb de snaarhoogte een klein beetje aangepast en nu speelt zelfs deze gitaar nog redelijk fijn :)

2shane
1 maart 2009, 13:02
welkom op het forum !

ik denk dat de meeste mensen hier wel klein begonnen zijn , het zij stagg of jack & danny etc. etc. maar na loop van tijd kopen de meeste weer een betere gitaar.

hey ook een bekend probleem :p mijn ouders klagen ook steeds als ik een nieuwe aanwist heb "het is toch ook zo 'n plank met snaren ? wat is daar nu anders aan "
ik zou zeggen zodra jij denkt aan een nieuwe gitaar toe te zijn. dat je dan een nieuwe koopt, altijd kijken en testen is natuurlijk nooit mis.
tot die tijd veel plezier met het leren op je SX ;)