PDA

View Full Version : Wat kost het om een TurboTuner naar NL te halen?



dml
28 februari 2009, 11:10
Voor eens en voor altijd...... Ik beroep mij op mijn ervaring met de aankoop van deze tuner op 9 april 2008.

Turbo Tuner $ 129,-
Shipping $ 24,-
Totaal $ 153,- (Tegen de toen geldende koers is dat € 106,-)

Douanewaarde € 106,-

19% BTW bij invoer € 20,14
Inklaringskosten € 8,50
Totaal te voldoen aan de postbode € 28,64

Dus bij dezelfde dollarkoers ben je totaal € 134,64 kwijt voor het importeren van een TurboTuner. Als je geluk hebt, kan hij ook langs de douane glippen en betaal je geen BTW en inklaring.

VanMeekeren
28 februari 2009, 11:31
OK!



Zo kan het ook... :chicken:

peter_heijnen
28 februari 2009, 18:46
Sticky...? :)

Mitch
28 februari 2009, 18:51
Ja doei :D Ik maakte maar een grapje in het Pedalboard topic omdat ik de vraag al voor de tiende keer voorbij zag komen en ik kon er wel om lachen dat dml er ook daadwerkelijk een topic aan wilde wijden maar een plakker zit er toch echt niet in.

Dirk_Hendrik
28 februari 2009, 19:19
Met de aantekening dat ik in de afgelopen maanden (>apri 2008) het gevoel heb gekregen dat er niets meer "door de douane glipt".

dml
28 februari 2009, 19:35
Hahahaha, het zou toch echt te veel eer zijn om dit topicje sticky te maken. :seriousf:

the sure thing
1 maart 2009, 21:39
GAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GASGAS GAS GAS GAS http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg

Chiel
1 maart 2009, 23:00
Met de aantekening dat ik in de afgelopen maanden (>apri 2008) het gevoel heb gekregen dat er niets meer "door de douane glipt".
Idem dito hiero. Naast gear heb ik ook al wat andere items naar NL laten komen. Dit ging altijd kosteloos maar sinds 2008 heb ik echt overal al belasting op moeten betalen :(.

peter_heijnen
2 maart 2009, 08:25
op 9 april 2008.

Turbo Tuner $ 129,-

Ik heb op 20/11/2008 $129,99 betaald...

the sure thing
2 maart 2009, 11:07
Ik heb op 20/11/2008 $129,99 betaald... Is de betaling/bestelling enzo wel goed gegaan? Heb je nog met de postbode moeten afrekenen? Hoe lang na de bestelling voordat ie in huis was?

peter_heijnen
2 maart 2009, 12:39
Alles is keurig verlopen, maar helaas dus ook de betaling aan de postbode...

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe lang het duurde voor de tuner arriveerde, iets meer dan een week of zo geloof ik.

DREAMMACHINE
18 mei 2009, 13:00
Zo, eindelijk ook mijn turbotuner binnen!

Is wel een verademing itt de strobostomp zeg, eindelijk 'snel' stemmen met een strobe tuner!

Verzendtijd viel wat tegen, 3 weken ofzo. Kosten voor douane waren ook nog eens 35,- ....dus jammer dat het er niet door kwam!

Totaal dus ongeveer 145 nat, goedkoper dan hier

HaroldA
18 mei 2009, 13:10
Bij mij heeft 'ie mijn TU-2 vervangen en ik ben er ook erg blij mee!

De totale kosten weet ik niet precies, want ik heb 'm van m'n allerliefste vriendinnetje gekregen op m'n verjaardag!

@DREAMMACHINE
Location: Hardinxveld
Grappig: daar zit ik nu ook ;)

peter_heijnen
19 mei 2009, 08:33
Met de aantekening dat ik in de afgelopen maanden (>apri 2008) het gevoel heb gekregen dat er niets meer "door de douane glipt".
Afgelopen week heb ik een pakketje van proguitarshop ontvangen en tot mijn grote verbazing hoefde ik de postbode niets te betalen.

Wat blijkt: pgs had op de pakbon 'returned goods' en 'warranty repair' twv 5.95$ gezet, hulde!

shredneck
20 mei 2009, 21:36
Afgelopen week heb ik een pakketje van proguitarshop ontvangen en tot mijn grote verbazing hoefde ik de postbode niets te betalen.

Wat blijkt: pgs had op de pakbon 'returned goods' en 'warranty repair' twv 5.95$ gezet, hulde!


Toffe actie en handige zet van hen, zo bestel je daar nog eens iets!

Amp
21 mei 2009, 11:04
Ik heb mijzelf eergisteren ook een Turbo Tuner besteld. Nu las ik dat trucje van ProGuitarShop, en dat heb ik ook voorgesteld aan de heren van Sonic Research. Zij antwoordden het volgende:


We are required by law to state the actual price paid for the contents of all international orders.

Dus bij hun gaat dat feestje in elk geval niet door, helaas.. Maar goed, ik kijk wel uit naar de tuner moet ik zeggen!

shredneck
22 mei 2009, 22:49
Ik heb mijzelf eergisteren ook een Turbo Tuner besteld. Nu las ik dat trucje van ProGuitarShop, en dat heb ik ook voorgesteld aan de heren van Sonic Research. Zij antwoordden het volgende:



Dus bij hun gaat dat feestje in elk geval niet door, helaas.. Maar goed, ik kijk wel uit naar de tuner moet ik zeggen!


Krijg je geen spijt van, ik heb hem ook en ik ben er meer dan tevreden mee. Het is de beste tuner die ik ooit gehad heb, het snelst en het meest overzichtelijk. Ik heb een tu2 en een strobostomp 1 gehad.
Voor het geld is de pitchblack van Korg niet verkeerd, maar ik speel veel in alternate tunings en kan die opslaan in de turbotuner...als het al geen presets waren.
De strobo van Peterson vond ik onoverzichtelijk en slecht van kwaliteit voor het geld en de tu2 beinvloedde helaas mijn geluid.
De turbotuner heeft geen echte concurrent denk ik.

Sj03rd
16 september 2009, 22:17
sorry even bumpen....
kan deze tuner NERGENS meer vinden. Weet iemand er meer van? Issie eruit?
zou jammer zijn....

HaroldA
16 september 2009, 23:23
sorry even bumpen....
kan deze tuner NERGENS meer vinden. Weet iemand er meer van? Issie eruit?
zou jammer zijn....

:???: Op de website kun je 'm nog steeds gewoon kopen hoor: https://www.turbo-tuner.com/secure/secureorderform.html

Waar heb je gekeken dan? :chicken:


Edit:
Ach, nu zie ik het: "Out of stock until further notice. Please contact us for availability.". Nee, dan heb ik niets gezegd. :sssh:

Sj03rd
17 september 2009, 14:33
ah...nu hebben ze ze weer wel!
tis gelukt....krijg er 2 binnenkort :)

Lucluc
18 september 2009, 09:31
Wat is er eigenlijk mis met de Strobostomp? Die gebruik ik al jaren met veel plezier. Is ook programmeerbaar voor m'n pedalsteel.

peter_heijnen
18 september 2009, 09:47
De ss is minder intuitief af te lezen, is langzamer (digitaal), duurder, en de betrouwbaarheid schijnt ook niet helemaal je dat te zijn. Wel heeft de ss een ingebouwde DI.

Chris Winsemius
18 september 2009, 12:29
Ik heb beiden en geef de voorkeur aan de TT. Niet zo zeer qua-reacte-snelheid maar meer wegens formaat, stevigheid en afleesbaarheid.

Even omtrent "gemodde" prijsaanduiding bij import":
als het aan het licht komt zijn de gevolgen voor de zender (en waarschijnlijk ook voor de ontvanger) niet mals. Als bedrijf zou ik zelf dat risico niet nemen.

vinni
19 september 2009, 11:34
Betrouwbaarheid van de SS heeft meer te maken met versie 1 van het apparaat. Deze had oa plastic jackinputs.

Had de ver1 en nu al weer een tijdje versie 2. Nix mis mee.

Vinni

the sure thing
21 september 2009, 17:25
De Sonic research turbotuner ziet er geweldig uit en is exclusief, maar mijn oog is ook gevallen op de 2x goedkopere pitchblack van Korg. Ik kan mij voorstellen dat de Korg iets minder nauwkeurig is, maar nog steeds nauwkeurig genoeg (net als de Boss TU-2). De Korg is ook true bypass en misschien nog wel iets kleiner dan de turbotuner. Is er dan toch nog een rationele reden om de Turbotuner te kopen?

HaroldA
21 september 2009, 17:27
De Sonic research turbotuner ziet er geweldig uit en is exclusief, maar mijn oog is ook gevallen op de 2x goedkopere pitchblack van Korg. Ik kan mij voorstellen dat de Korg iets minder nauwkeurig is, maar nog steeds nauwkeurig genoeg (net als de Boss TU-2). De Korg is ook true bypass en misschien nog wel iets kleiner dan de turbotuner. Is er dan toch nog een rationele reden om de Turbotuner te kopen?

Jep. De Sonic research turbotuner ziet er geweldig uit en is exclusief. :soinnocent:





(en is gruwelijk snel en zo accuraat dat je er ook makkelijk mee kunt intoneren!)

peter_heijnen
21 september 2009, 17:37
Da's idd het wezenlijke verschil, de tt is een strobetuner, dus geschikt om je gitaar mee te intoneren.

guitaraddict
21 september 2009, 18:00
Deze tuner houdt het al 30 jaar uit !

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/rackpicstunerkorg.jpg

the sure thing
21 september 2009, 19:15
Ja leuk, zo'n oude tuner!

Ik heb net gekeken: de TT heeft een "afwijking" 0,2%, de Korg van 1% en de Boss van 3%.

Intoneren heb ik nog nooit gedaan, da's voor mietjes :)

Ik vond de Boss voor LIVE situaties OK genoeg, maar de Korg is net ff wat preciezer.

the sure thing
25 september 2009, 00:30
Nou, vandaag de Korg pitchblack tuner opgehaald en uitgebreid (tijdens bandrepetitie) aan de tand gevoeld. Ik heb er EUR 69 voor betaald (goedkoper dan de TU-2).

Eerste indrukken: EEN STUK BETER DAN DE TU-2 VAN BOSS!!!

De Korg reageert sneller dan de Boss, is nog makkelijker af te lezen door iets grotere leds.

De Korg pitchblack is kleiner dan de Boss (neemt minder ruimte in op je pedalboard), true bypass en ik heb niets gemerkt van brom of overspraak, waar de Korg DT-10 wel last van zou hebben.

Kortom: de Korg Pitchblack is een blijvertje!!! Ik ben er erg blij mee.

speedmusic
25 september 2009, 09:37
Heeft er iemand al eens een na-heffing van de douane ontvangen voor de Turbo-tune?

peter_heijnen
25 september 2009, 09:41
Ik iig wel, en volgens mij ook iedereen die dat ding heeft besteld.

Tst, gefeliciteerd met de korg! Ik heb toen ook getwijfeld tussen de TT en de PB en het is de TT geworden vanwege het intoneren. Jaja ik weet, mietje enzo...

Kim Wilson
25 september 2009, 10:08
Eerste indrukken: EEN STUK BETER DAN DE TU-2 VAN BOSS!!!

De Korg reageert sneller dan de Boss, is nog makkelijker af te lezen door iets grotere leds.

...
Ja, de leds zijn groter, dat klopt. Maar qua lichtopbrengst een stuk minder, dus in situaties met meer licht (buitenpodia) kon dat wel eens minder gunstig uitpakken.

dml
25 september 2009, 22:52
Ja, de leds zijn groter, dat klopt. Maar qua lichtopbrengst een stuk minder, dus in situaties met meer licht (buitenpodia) kon dat wel eens minder gunstig uitpakken.

Gewoon er voor zorgen dat je later op de avond speelt.

the sure thing
26 september 2009, 09:14
Gewoon er voor zorgen dat je later op de avond speelt. Precies :) Gewoon de hoofdact worden om 23:00uur :)

Henri K
24 oktober 2009, 12:56
Weet iemand al of de turbotuner ergens in Nederland te verkrijgen is.
Ik wil er graag 1 bestellen, maar ik heb niet zulke goede ervaring met iets uit het buitenland bestelen.
Daarom deze vraag... alvast bedankt

Chris Winsemius
24 oktober 2009, 13:02
Weet iemand al of de turbotuner ergens in Nederland te verkrijgen is.
Ik wil er graag 1 bestellen, maar ik heb niet zulke goede ervaring met iets uit het buitenland bestelen.
Daarom deze vraag... alvast bedankt

Ze verkopen (naar mijn weten) alleen direct via hun website.
Levering is vrij snel, je moet nog wel invoer betalen.

Mocht je 'm eerst willen proberen dan mag je best 'n keer hier langskomen, de turbotuner zit igg. "vast" op m'n basic-mini-board.

the sure thing
24 oktober 2009, 19:52
In het buitenland bestellen is een drempel die je een keer moet overwinnen. Daarna voel je je heel stoer en ga je het vaker doen.

TIP: schaf een creditcard aan :)

speedmusic
24 oktober 2009, 20:03
of liever niet dat gaat je goud geld kosten, heb afgelopen maand behoorlijk wat uitgegeven waaronder een Turbo Tuner. Ook ik heb een naheffing gekeken.

the sure thing
24 oktober 2009, 20:13
of liever niet dat gaat je goud geld kosten, heb afgelopen maand behoorlijk wat uitgegeven waaronder een Turbo Tuner. Ook ik heb een naheffing gekeken. Wat krijgen we nou!? De turbo tuner is, naast de Hook R40, op dit moment het grootste GAS object! Stoer, precies, snel, mooi, betaalbaar, exclusief, enz.

Als je dit pedaaltje op je pedalboard hebt, weet je in ieder geval 1 ding! De eigenaar van dit pedaaltje is STOER! Die bestelt dingen in het buitenland en surft op gitaarnet.

Rectifier
25 oktober 2009, 11:49
Ik heb er vorig jaar 111 Eur voor betaald. Kan de rekening niet vinden van het inklaren//btw enz. Maar die berekening van DML kloopt wel aardig.

Prima apparaat trouwens.

speedmusic
25 oktober 2009, 20:39
@ sure thing: inderdaad en de persoon heeft aan het einde van zijn salaris een stukje maand over, maar voor de rest inderdaad hele leuke spulletjes.:seriousf:

dml
26 oktober 2009, 10:05
Wat krijgen we nou!? De turbo tuner is, naast de Hook R40, op dit moment het grootste GAS object! Stoer, precies, snel, mooi, betaalbaar, exclusief, enz.

Als je dit pedaaltje op je pedalboard hebt, weet je in ieder geval 1 ding! De eigenaar van dit pedaaltje is STOER! Die bestelt dingen in het buitenland en surft op gitaarnet.

Precies, en dat is het enige dat telt!!

dml
10 januari 2010, 11:12
En weer een nieuwe tuner binnenkort op de markt:

http://www.youtube.com/watch?v=lEjo5QbZE5o&feature=player_embedded

Hoogstwaarschijnlijk komt 'ie van TC.

vinni
10 januari 2010, 11:35
Is inderdaad van TC.

Zie de homepage op www.tcelectronic.com

Vinni

Marshallover
10 januari 2010, 12:01
Even weer terug naar het onderwerp van de topicstarter.

Ik heb midden december een ISP decimator besteld in de USA en zal deze waarschijnlijk binnen een week ontvangen.

Verwachtte kosten:

103 (pedaal en verzending)
+/- 20 euro BTW

8,50 inklaringskosten (schatting a.d.h.v. topicstarter)

Totaal heb ik dus voor iets meer dan 130 euro een Decimator als de douane mijn pakketje opentrekt en dus kosten rekent.

Dat is nog altijd 23 euro onder de prijs van Thomann (incl. verzending) en ongeveer 40 euro onder de prijs (incl. verzending) van GtrGear.

Het loont in sommige gevallen dus wel degelijk alleen moet je goed weten wat je doet en onder die magische 150 euro grens blijven:

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

zjanke
10 januari 2010, 13:40
Gewoon rekenen en dan kun je inderdaad wel eens een paar tientjes besparen. Die magische grens van 150 euro is wel wat overschat, die gaat over de invoerrechten. Dat scheelt voor het spul waar we hier doorgaans over praten 3-4%, BTW betaal je wel.

Die 8,50 inklaringskosten moet je wel even voorzichtig mee zijn in de berekening, dit is afhankelijk van het bedrijf wat de inklaring verzorgt. Kan soms zo maar 20 euro zijn...

Chris Winsemius
11 januari 2010, 09:43
Als TNT het bij jou bezorgt: iets van 17 euro.

LordOfLager
11 januari 2010, 10:46
17,50 euro om precies te zijn.

Heb vorige maand een nieuwe TurboTuner binnen laten komen. Uiteindelijke bijkomende kosten: 32,05
Dus 103,45 (met die dollarkoers) + 32,05.
Is op zich nog steeds goedkoop trouwens.

Hou er wel rekening mee dat de duoane niet een van de snelste instanties is wat betreft particulier gebruik en dat je er dus relatief lang op kan wachten voordat het pakket bij jou wordt geleverd.

Daarnaast heeft de TNT meestal geen wisselgeld bij (handig), dus je moet wel iets van kleingeld in huis hebben.

zjanke
11 januari 2010, 12:25
.

Hou er wel rekening mee dat de duoane niet een van de snelste instanties is wat betreft particulier gebruik en dat je er dus relatief lang op kan wachten voordat het pakket bij jou wordt geleverd.


Jawel hoor. Douane is heel snel, het ligt aan de vervoerder...:soinnocent:

HaroldA
11 januari 2010, 12:27
Jawel hoor. Douane is heel snel, het ligt aan de vervoerder...:soinnocent:

Mijn Diamond J-Drive mk3 heeft ~6 weken bij de douane gelegen en mijn MI Audio Blues Pro ~2,5.

zjanke
11 januari 2010, 12:37
Omdat de vervoerder de aangifte niet voor elkaar heeft, de douane is binnen een dag klaar ;)

Je spullen lagen niet bij de douane (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/)

LordOfLager
11 januari 2010, 12:53
Ah, nou ja.. hoe dan ook: duurt lang :)

Hanzemannetje
3 februari 2010, 20:50
Ik wacht nu 3 weken op een Carbon Copy, maar dat is dus nog niet iets om me zorgen over te maken begrijp ik...