PDA

View Full Version : Prijs nylon snaren



Alberto
27 februari 2009, 18:54
Oké misschien een onnozel topic maar ik merk op internet dat nylon snaren spotgoedkoop zijn en dat ik al 12 jaar lang doorgaans het dubbel betaal dan de prijzen op internet of zelfs Nederlandse winkels. Ik betaal 12 euro (ongeveer) voor een simpel D'Addario setje Normal Tension. La Bella iets meer geloof ik. Ik zag net een D'addario set voor amper 6 euro :???:
Ik ga altijd bij JnR in Hasselt (België) en zij staan bekend om geweldige service en kwaliteit dus genaaid zal ik wel niet worden...
Aan jullie lager BTW tarief (19 % t.o.v. 21 %) kan het niet liggen toch?
Vroeg ik me gewoon af...

snaarplukker
28 februari 2009, 00:52
Oké misschien een onnozel topic maar ik merk op internet dat nylon snaren spotgoedkoop zijn en dat ik al 12 jaar lang doorgaans het dubbel betaal dan de prijzen op internet of zelfs Nederlandse winkels. Ik betaal 12 euro (ongeveer) voor een simpel D'Addario setje Normal Tension. La Bella iets meer geloof ik. Ik zag net een D'addario set voor amper 6 euro :???:
Ik ga altijd bij JnR in Hasselt (België) en zij staan bekend om geweldige service en kwaliteit dus genaaid zal ik wel niet worden...
Aan jullie lager BTW tarief (19 % t.o.v. 21 %) kan het niet liggen toch?
Vroeg ik me gewoon af...
Nee, als het aan de BTW lag zou het 10 eurocent schelen.;)

kenx
28 februari 2009, 09:52
Volgens mij liegt het aan de hoeveelheden waarmee de winkels het aankopen. Als jouw winkel 50 pakjes aankoopt en verkoopt tegen 12 euro en de andere winkel neemt er mss wel 100 tegelijk kan die hem verkopen tegen 6 euro, want dan krijgt ie waarschijnlijk een fixe handelskorting, dus kan die zijn pakketjes voor minder geld weer doorverkopen...

grtz

Kenny

Pais
28 februari 2009, 10:33
Weet je zeker dat het om hetzelfde setje gaat? Kijk even naar de productcode (EJ45 oid)
Er is veel kwaliteitsverschil in nylon snaren en 'd addario heeft setjes in verschillende prijsklassen

Wizz
28 februari 2009, 10:57
Overjarige snaren zijn ook vaak goedkoop. Het merk DR heeft bijvoorbeeld zwaar te lijden gehad onder verroeste snaren die voor een prikkie te koop waren. Bij de ene winkel betaalde je dan 25 Euro voor een set bassnaren die eigenlijk de vuilnisbak in moest, bij de andere betaalde je 45 Euro voor een goede nieuwe set.
Van D'addario zijn mij ook waterschade-partijtjes bekend.

Wizz

Mr Xen0
28 februari 2009, 12:36
De nylon D'Addario snaren die ik eergister heb gekocht waren €7,-

Alberto
28 februari 2009, 18:46
Vandaag La Bella flamenco snaren gekocht (Negra Trebles Silver Plated Wound Concert Series Hard Tension).
13,85 euro :mad: ongelofelijk...
Ik speel vrij lang met mijn snaren dus maakt het nu niet zoveel uit maar toch... Ja het zal waarschijnlijk wel aan de hoeveelheid liggen dan.

snaarplukker
1 maart 2009, 02:36
Een internet winkel is goedkoper omdat ze:
A) Geen duur winkelpand in het centrum van de stad hoeven te huren.
B) Goedkoper, dus meer klanten en daardoor betere prijsafspraken met fabrikant of groothandel.
C) Goedkoper personeel die alleen orders hoeven te pikken en geen adviezen hoeven te geven.
De muziekwinkel is duurder omdat ze:
A) Vaak in een duur winkelpand in het centrum van de stad zitten.
B) Duurder, dus minder klanten en daardoor minder voorraad en ongunstige prijsafspraken kunnen maken met fabrikanten en groothandel.
C) Duurder personeel die alles over muziekinstrumenten behoren te weten.
D) Als je snaar breekt, hebt je het toch direct nodig voor een optreden en kan je niet een paar dagen wachten.

Alberto
1 maart 2009, 09:15
Een internet winkel is goedkoper omdat ze:
A) Geen duur winkelpand in het centrum van de stad hoeven te huren.
B) Goedkoper, dus meer klanten en daardoor betere prijsafspraken met fabrikant of groothandel.
C) Goedkoper personeel die alleen orders hoeven te pikken en geen adviezen hoeven te geven.
De muziekwinkel is duurder omdat ze:
A) Vaak in een duur winkelpand in het centrum van de stad zitten.
B) Duurder, dus minder klanten en daardoor minder voorraad en ongunstige prijsafspraken kunnen maken met fabrikanten en groothandel.
C) Duurder personeel die alles over muziekinstrumenten behoren te weten.
D) Als je snaar breekt, hebt je het toch direct nodig voor een optreden en kan je niet een paar dagen wachten.

Ja snaarplukker dat weet ik ook maar het verschil tussen winkels onderling is enorm vooral als je kijkt naar winkels in Nederland. Je betaalt toch ook niet 5O % meer voor dezelfde bus shampoo omdat de winkel kleiner is of minder klanten heeft.

rijsberman
1 maart 2009, 11:19
@Alberto: da's precies de reden dat buurtsupertjes en zelfstandige drogisten zo'n beetje allemaal verdwenen zijn.


Dat de internet winkels een deel van de markt overnemen is een ontwikkeling die je niet tegenhoudt. Zo gaat dat als er nieuwe mogelijkheden ontstaan om je inkopen te doen. Wat ik wel een kwestie van fatsoen vind, is dat je niet uitgebreid gaat proberen en je laat voorlichten in de winkel om de hoek, om vervolgens via internet te bestellen.

Wizz
1 maart 2009, 22:10
Nee, voor de voorlichting hebben we Gitaarnet. Alles wat ze je in de internetstore niet kunnen vertellen, kunnen ze je hier vertellen.
Nadeel: Er is hier ook heel veel onjuiste informatie te vinden. En bullshit van de bovenste plank. Mensén als Snarenrukker zouden eens wat vaker naar de ervaring van gitaarverkopers-meestal door de wol geverfde muzikanten-moeten luisteren voordat ze hier onzin komen spuien.
"Een internetwinkel is goedkoper omdat ze goedkoper, dus meer klanten en daardoor beter prijsafspraken met fabrikant of groothandel"
Mijn god, het is tenenkrommend slecht nederlands en totale onzin. Prijsafspraken zijn bij de Europese wet verboden. Waar haal je het vandaan, deze wijsheid ? Realiseer je alsjeblieft dat er hier op het forum heel wat mensen rondlopen die zelf in winkels, bij groothandels en fabrikanten werken voordat je nog eens met zulke nonsens aan komt zetten.
Dat je zelf liever B-keus koopt is jouw goed recht, maar ik betaal graag een paar centen meer voor een goed advies en een betere kwaliteit.

Wizz

hendrix2
1 maart 2009, 22:38
Tja Wizz, ik heb het ook niet zo op internetstores, maar voor snaren zijn ze toch the place to be (voor mij dan). Ik koop al jaren mijn snaren bij een internetwinkel.

Voor D'addario's voor elektrische betaal je hier (belgie) gauw 9 euro, op Thomann is dat 4,5 euro.
Voor Nylon snaren betaal je hier al gauw 12-14 euro, daar is het dacht ik 7 euro.
Voor mandoline betaal ik hier in de winkel 14 euro, daar is het 6,5 euro...

En er is echt niets mis met de snaren hoor!

@Pais: ook de nylon snaren zijn er de helft goedkoper dan in een normale belgische winkel, TS heeft het wel degelijk goed gezien.

rijsberman
1 maart 2009, 22:44
Prijsafspraken zijn bij de Europese wet verboden.

Nietes*. Iedere keer dat een koper een prijs overeenkomt met een aanbieder worden er prijsafspraken gemaakt. En als een grote organisatie veel inkoopt zal hij een betere prijs kunnen bedingen dan een kleintje die soms een doosje snaren laat komen.
Da's natuurlijk wat anders dan afspraken tussen leveranciers om de prijs kunstmatig, tegen marktmechanismen in, hoog te houden. Die bedoel jij, denk ik, maar is hier niet aan de orde.

*Nog even afgezien van het feit dat Europa geen wetten maakt. De Europese kaderrichtlijnen verplichten de lidstaten tot het implementeren van wetgeving.