PDA

View Full Version : Muzikantenbank op hyves



Henkie spenkie
27 februari 2009, 15:37
http://muzikantenbankhyve.hyves.nl/

Aangezien de bestaande muzikantenbanken vaak niet goed werken (je moet je bijv. eerst aanmelden, ze worden niet goed bijgehouden of het is lastig zoeken doordat ze onoverzichtelijk zijn) wilde ik eens proberen om een muzikantenbank op hyves te beginnen. Aangezien de meeste mensen tegenwoordig toch al hyves hebben en je via de leden gemakkelijk door kunt klikken om meteen meer info over de muzikanten kunt vinden leek me dit wel gemakkelijk.

Ik ben van plan continue leden te werven (gemakkelijk d.m.v. een groepsmail of een oproep te plaatsen), en hier een hele tijd mee door te gaan, tot er een redelijke muzikantenbank is ontstaan. Tot die tijd vraag ik jullie om een kleine bijdrage te leveren door ook even lid te worden.

http://muzikantenbankhyve.hyves.nl/

Mitch
27 februari 2009, 16:16
Ik zou even een poging wagen om die overtollige 'e' uit Muziekantenbank te verwijderen, dat komt wat minder amateuristisch over...:sssh:
Prima plan verder!

Henkie spenkie
27 februari 2009, 20:51
Oeps! Ik ben ook de ergste analfabeet die er is! Ik heb het altijd zo geschreven en kwam op deze manier ook op diverse sites..maar het is wel duidelijk waarom ik zo weinig vond!:seriousf:

Bedankt voor de tip! Ik heb het aangepast!:rockon:

Henkie spenkie
27 februari 2009, 20:52
Behalve in de topictitel:dontgeti:Kan dat ook nog op de een of andere manier?:???:

Bram+
27 februari 2009, 21:13
Schitterend, ik ben lid :ok:

En nou?

Mitch
27 februari 2009, 21:25
Behalve in de topictitel:dontgeti:Kan dat ook nog op de een of andere manier?:???:

Done ;)

........

Henkie spenkie
2 maart 2009, 19:33
Done ;)

........

Thanx! Nu zal niemand ooit meer er achter komen wat voor analfabeet ik eigenlijk ben:hippie:



Schitterend, ik ben lid :ok:

En nou?

Vet stoer! Bedankt! :rockon:

Nu ga ik meer leden proberen te werven, mijn gedachte was dat, wanneer er eenmaal een redelijk aantal leden waren, het voor de overige muziekanten ook meer zin had om lid te worden.

En mocht je ooit een band of muziekant zoeken, plaats dan een add onder berichten:hippie:

iWishmaster
3 maart 2009, 09:57
Ik heb alvast een berichtje geplaatst.

Maar ik ben wel tegen een indeling op provincie! Is absoluut niet handig voor mensen die 'op de grens' wonen. Indeling per 'grote stad' en mogelijkheid om meerdere steden te selecteren is een stuk makkelijker! Een indeling bestaande uit meerdere tabbladen is gewoon niet voldoende voor een muzikanten bank: je zult echt met een degelijk zoeksysteem moeten komen wil zoiets werken denk ik. De muzikantenbank die nu op hyves staat werkt volgens mij ook voor geen meter ...

Meneer I.
3 maart 2009, 10:03
Meneer I. (Iwan) alias Jammaster1974 op hyves heeft zich ook gemeld!

Rinze
3 maart 2009, 10:25
Leuk idee, maar hoe gaat het zoeken van een bandje/bandlid nou in zijn werk?

Daniel91
3 maart 2009, 15:40
Lid geworden.

Misschien is het handig om even in het bovenste verhaaltje verplicht te stellen om de stad/regio in de titel van een bericht te vermelden, dat zoekt wat handiger.

Henkie spenkie
4 maart 2009, 09:49
Wouw tof! Had verwacht dat het in het begin wat lastiger zou lopen aangezien een muziekantenbank niet veel nut heeft als niemand lid is, maar met 10 leden groei per dag.. echt gaaf! Bedankt:rockon:


Leuk idee, maar hoe gaat het zoeken van een bandje/bandlid nou in zijn werk?
Het idee is dat iedereen een advertentie kan plaatsen in de daarvoor bestemde rubriek (onder berichten). Door het aanhouden van een bepaalde opmaak (in dit geval de advertentie beginnen met vet gedrukt om welk instrument het gaat, welke plaats, welk genre en wat extra info) is het overzichtelijk te houden. Vervolgens kan iedereen de advertenties lezen en wanneer er een goede advertentie tussen zit kun je direct krabbelen door op de naam van de adverteerder te klikken. Tevens kun je, door op de hyve van de adverteerder te klikken, meer informatie vinden over die persoon. Zo kun je zien welke leeftijd en van welke muziek en intresses die persoon heeft. Zo kun je alvast een inschatting maken hoe een persoon is. Maar wat vooral het voordeel is, is dat veel muzikanten eigen muziek op hun hyves hebben waardoor je meteen ff kunt checken.

Verder is het mijn bedoeling om veel te blijven adverteren en afspraken te maken met gitaristen, bassisten drummers en zanger hyves, zodat de hyve telkens opnieuw onder de aandacht komt. Dit om te voorkomen dat de hyve dood valt en er geen nieuwe advertenties of muzikanten op komen.

Bovendien wil ik de site goed bijhouden zodat het geen rommel wordt zoals vele andere muzikantenbanken.

Als ik hier zelf te weinig tijd voor blijk te hebben stel ik gewoon meerdere beheerders aan.


Lid geworden.
Misschien is het handig om even in het bovenste verhaaltje verplicht te stellen om de stad/regio in de titel van een bericht te vermelden, dat zoekt wat handiger.

Het is eigenlijk de bedoeling dat iedereen zijn bericht in de goede rubriek plaatst met de standaard volgorde zoals aangegeven. Op die manier staat er inderdaad een plaats bij. Dit loopt alleen nog niet helemaal super, dus misschien moet ik dat inderdaad even duidelijker vermelden.


Verder dacht ik eraan om een nieuwe indeling per instrument te maken. (per provincie kan ook, maar ik hoor al mensen die daar problemen mee hebben, bovendien heb je dan 12 tot 24 rubrieken en dat leek me wat veel. Hoe denken jullie hier over?