PDA

View Full Version : Triple shot



Gothra
26 februari 2009, 23:49
http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/triple-shot/triple_shot_swi/

Heeft iemand hier ervaring mee?

sjaak1990
27 februari 2009, 00:14
Lijkt een push pull knop oid me makkelijker, zo zit je onder je snaren te pielen tijdens het spelen.

Orpheo
27 februari 2009, 00:20
Lijkt een push pull knop oid me makkelijker, zo zit je onder je snaren te pielen tijdens het spelen.
nee, absoluuut niet. dit is zoveel handiger. met een push pull pot kan je veel minder makkelijk switchen en zien wat je doet. daarnaast, tis ookhandig voor hollowbodies.

verder, ik heb ervaring met iets soortgelijks, homebrewed shit. mijn versie werkt lekker, maar ik kan me voorstellen dat een smoothere versie NOG beter werkt. Ik ga deze zeker kopen en installeren op mijn mainaxe. lekker makkelijk. kan ik alle opties van m'n prails gebruiken.

brug alle 4 de standjes, neck alle 4 de standjes, die 2 gecombineerd parallel, in serie, in of uit fase. (met 2 push pulls, omdat die 2 modes veel minder vaak geswitched gaan worden).

push PUSH is wel handig, maar push pull eigenlijk niet, vind ik. je ziet 't ook niet. als je staand speelt, that is. je hand, snaren, pups en brug zit daarvoor in de weg. het moet snel op de tast kunnen, of op zicht zonder dat er dingen in de weg zitten. deze dingen zijn dus ideaal.

barno
27 februari 2009, 01:13
kansloos gizmo imo: op die plaats wil ik never knoppen of schakelaars: daar speel ik met snaren, knoppen moeten op een andere plaats imo. En als je knoppen moet zien om ze te kunnen gebruiken, dan wil dat zeggen dat je de gitaar meer moet bespelen :)

De Beer
27 februari 2009, 12:38
Inderdaad ideaal voor een steje Prails.
Ik zat al te puzzelen wat de meest ideale wiring zou gaan zijn....absoluut deze.

De switches lijken me klein genoeg niet om per ongeluk te verzetten tijdens het spelen en ze zijn horizontaal (haaks op de slag richting) geplaatst.
Low profile dus.
Scheelt hakken en zagen ook.

Gothra
27 februari 2009, 12:56
Werkt zeker niet met een blackout??

Ik ga het zeker ook proberen op mijn LP, enig idee waar je ze kan kopen?

En moet je niet een klein stukje van je pickupcavity weghalen voor de ruimte van de switch?

Orpheo
27 februari 2009, 13:26
Werkt zeker niet met een blackout??

Ik ga het zeker ook proberen op mijn LP, enig idee waar je ze kan kopen?

En moet je niet een klein stukje van je pickupcavity weghalen voor de ruimte van de switch?

je hoeft niks te zagen ofzo. het past gewoon precies. prachtig toch?

je kunt ze nog niet kopen, ze zijn in de release fase. over 40 dagen, volgens de seymour duncan spokesman op het forum aldaar, zijn ze wereldwijd te verkrijgen zonder problemen, gaanongeveer 65$ PER SET kosten. dus per 2 ringen.

reken maar mee. 2 ringen; 15 dollar. 4 push pull pots: 50$ (goeie kwaliteit). das de prijs vand e ringen. gewone pots kosten maar 2,50$, dus tis maar een beetje duurder voor n LP (10$ om precies te zijn) hoewel 't meer lijkt.

En met blackouts gaat dit natuurlijk niet lukken. die hebben een heel ander schakelschema, en zitten intern anders in elkaar. met prails gaat dit natuurlijk ideaal. Ik heb een set prails en p90, stratrail, humbucker, parallel gesoldeerd met push pull pots, en dat klinkt echt geweldig! mega allround, alle sounds die ik wil uit die gitaar (nu nog een trem, maar das een ander verhaal). maar tis nog makkelijker met deze ringen, qua solderen en schakelen.

@barno: wellicht voor jou een gimmick, maar ik vind 't retehandig met mijn prails, met andere pups vind ik het overbodig, maar ik vind 't voor dit echt ideaal. ik gebruik coiltaps etc etc heel vaak in mijn spel. want kom op, wil je echt zeggen dat je dat ranzige van een p90 of dat quacky van een strat uit je VINGERS haalt als je alleen humbuckers hebt? met de prails heb je die sounds direct en letterlijk onder de knoppen, dus waarom niet? om het gelijk af te doen als een gimick vind ik jammer. Er zijn genoeg gitaristen die dit graag willen, ik bijvoorbeeld. Of als je in een coverbandje zit dat van alles speelt (frans bauer tot guns tot motorhead :P ) en je wilt geen strat maar les paul. dan is dit echt ideaal. lekker snel, handig, weinig gekloot met push pull pots. top! geen geknoei met die pots en met dingen die in de weg zitten.

er komt gewoon een coaxkabel uit (kern met metalen mantel die op aarde gaat), dus tis een supermakkelijke retrofit naar n andere gitaar. coax lossolderen, hot los, hoppa. geen 20 minuten soldeerklus, maar 20 seconden.

Leve Seymour duncan, te gek.



@ barno: die laatste regel, belachelijk. echt belachelijk. ik speel op mijn favo gitaar denk ik n uurtje of 4 per dag, en toch vind ik 't met die switches irritant. als ik staand speel, en dat doe ik vaak (c'mon, fairing war isn't being done sitting down, right?!), dan zie ik niet welke positie de schakelaars hebben. een 2weg gaat nog wel, maar een 3weg toggle, en dan vooral als je er meerderen hebt, is gewoon een crime op die manier.Wellicht heb jij nog niet een gitaar gehad met meer dan 4 pots en 1 switch, maar als je dat WEL hebt, zul je zien dat er plekken op de gitaar zijn die VEEL handiger zijn dan onderaan. Bijvoorbeeld achter je brug (rechts van je slaghand dus), of bovenop bij de toggles. Gretsch doet 't ook, en het is verdomd handig.

maar goed, nee, ik zal er wel geen kijk op hebben, as usual... (alsof ik dus nooit ermee geexperimenteerd heb...):roll:

Gothra
27 februari 2009, 13:28
Ja ik heb even bij hoshino gekeken, ze gaan 61 euro per set kosten, 35 per stuk. Voor zowel de LP versie als de trembucker versie.

Ik ga het denk ik wel proberen op mijn sh-1 en 4

Orpheo
27 februari 2009, 13:31
Ja ik heb even bij hoshino gekeken, ze gaan 61 euro per set kosten, 35 per stuk. Voor zowel de LP versie als de trembucker versie.

Ik ga het denk ik wel proberen op mijn sh-1 en 4
oh cool! linkje? :)

Nja tis met zulke pups eigenlijk zonde van je geld om eerlijk te zijn. de 2 spoelen van die pups verschillen zo weinig dat je gewoon geen verschil hoort tussen de 2 spoelen.tis wel handig voor single/serie/parallel. maar goed, ik zeg: prails+tripleshot+LP=winning combo!

oh ja, de SH1. weet je zeker dat ie 4 draderig is? vaak heb je ze ook alleen maar met de coax kabel...


oh ja, ikzie de prijs nu. Das adviesprijs. De prails zijn daar ook 120E ofzo. je ziet ze al regelmatig voor VEEL minder, zelfs bij peer dellen waren ze maar 85. dus ik denk dat deze dingen wel wat goedkoper zullen worden. 10, 20euro ofzo. hooguit :)

Gothra
27 februari 2009, 13:36
oh cool! linkje? :)

Nja tis met zulke pups eigenlijk zonde van je geld om eerlijk te zijn. de 2 spoelen van die pups verschillen zo weinig dat je gewoon geen verschil hoort tussen de 2 spoelen.tis wel handig voor single/serie/parallel. maar goed, ik zeg: prails+tripleshot+LP=winning combo!

oh ja, de SH1. weet je zeker dat ie 4 draderig is? vaak heb je ze ook alleen maar met de coax kabel...

Ja daar heb je wel gelijk in..

Over die SH1, volgens mij is hij niet 4 draderig nee, even vergeten;p


Hoshino:
http://www.hoshinobenelux.eu/nl/pricelist/

Orpheo
27 februari 2009, 13:37
Ja daar heb je wel gelijk in..

Over die SH1, volgens mij is hij niet 4 draderig nee, even vergeten;p


Hoshino:
http://www.hoshinobenelux.eu/nl/pricelist/

sommige zijn nl WEL 4 dradig, vandaar dat ik t je vraag :) maar je kunt meer met die switches doen schijnt. de schema's komen tzt online.

barno
27 februari 2009, 13:58
@barno: wellicht voor jou een gimmick, maar ik vind 't retehandig met mijn prails, met andere pups vind ik het overbodig, maar ik vind 't voor dit echt ideaal. ik gebruik coiltaps etc etc heel vaak in mijn spel. want kom op, wil je echt zeggen dat je dat ranzige van een p90 of dat quacky van een strat uit je VINGERS haalt als je alleen humbuckers hebt? met de prails heb je die sounds direct en letterlijk onder de knoppen, dus waarom niet? om het gelijk af te doen als een gimick vind ik jammer. Er zijn genoeg gitaristen die dit graag willen, ik bijvoorbeeld. Of als je in een coverbandje zit dat van alles speelt (frans bauer tot guns tot motorhead :P ) en je wilt geen strat maar les paul. dan is dit echt ideaal. lekker snel, handig, weinig gekloot met push pull pots. top! geen geknoei met die pots en met dingen die in de weg zitten.

er komt gewoon een coaxkabel uit (kern met metalen mantel die op aarde gaat), dus tis een supermakkelijke retrofit naar n andere gitaar. coax lossolderen, hot los, hoppa. geen 20 minuten soldeerklus, maar 20 seconden.

Leve Seymour duncan, te gek.



@ barno: die laatste regel, belachelijk. echt belachelijk. ik speel op mijn favo gitaar denk ik n uurtje of 4 per dag, en toch vind ik 't met die switches irritant. als ik staand speel, en dat doe ik vaak (c'mon, fairing war isn't being done sitting down, right?!), dan zie ik niet welke positie de schakelaars hebben. een 2weg gaat nog wel, maar een 3weg toggle, en dan vooral als je er meerderen hebt, is gewoon een crime op die manier.Wellicht heb jij nog niet een gitaar gehad met meer dan 4 pots en 1 switch, maar als je dat WEL hebt, zul je zien dat er plekken op de gitaar zijn die VEEL handiger zijn dan onderaan. Bijvoorbeeld achter je brug (rechts van je slaghand dus), of bovenop bij de toggles. Gretsch doet 't ook, en het is verdomd handig.

maar goed, nee, ik zal er wel geen kijk op hebben, as usual... (alsof ik dus nooit ermee geexperimenteerd heb...):roll:

doe es normaal man en hou es op met dat pedant gezeik van hoeveel je wel niet speelt en op hoeveel gitaren enz... want dan moet ik ook kinderachtig gaan zijn en melden dat ik nog veel meer heb gespeeld dan jij met nog veel meer gitaren (ja ook met veel knoppen) enz en dus met recht en reden kan zeggen dat enz...

ik zei gewoon dat het 'imo '(dat stond al na het tweede woord) een kansloos ding is omdat ik daar geen knoppen wil. jij wil ze wel daar? perfect.

Orpheo
27 februari 2009, 14:04
doe es normaal man en hou es op met dat pedant gezeik van hoeveel je wel niet speelt en op hoeveel gitaren enz... want dan moet ik ook kinderachtig gaan zijn en melden dat ik nog veel meer heb gespeeld dan jij met nog veel meer gitaren (ja ook met veel knoppen) enz en dus met recht en reden kan zeggen dat enz...

ik zei gewoon dat het 'imo '(dat stond al na het tweede woord) een kansloos ding is omdat ik daar geen knoppen wil. jij wil ze wel daar? perfect.

kijk, dit bedoel ik dus. ik mag niet mijn mening 'als feit' verkondigen, maar als iemand anders dat doet, is dat a-okay. hypocriet gedoe.

barno
27 februari 2009, 14:08
kijk, dit bedoel ik dus. ik mag niet mijn mening 'als feit' verkondigen, maar als iemand anders dat doet, is dat a-okay. hypocriet gedoe.

dit is tamelijk ongelooflijk. ik weet dat je niet dom bent, maar ik begin te twijfelen aan je vermogen tot begrijpend lezen.
Hier nog one for the road: imo

Orpheo
27 februari 2009, 14:14
dit is tamelijk ongelooflijk. ik weet dat je niet dom bent, maar ik begin te twijfelen aan je vermogen tot begrijpend lezen.
Hier nog one for the road: imo


ik weet 't, maar toch; je schreef het op dezelfde manier als ik dat deed in het topic van Dirk, ook met tig keer imho, of imo, en toch was 't wat ik zei direct een feit. als ik anderen erop wijs, ben ik een hork, onaangepast en moet IK inbinden, terwijl anderen het net zo vaak en erg doen als ik.

Gothra
27 februari 2009, 14:24
Zullen we even ontopic blijven plz?

olaftheholy
27 februari 2009, 16:31
Whoa!!! 61,- euro is geen geld voor zo'n mod, ga ik zeker in de v-type bouwen voor het brugelement.

Ik vind Orpheo's commentaar in de regel goed genuanceerd en onderbouwd met ervaring. Snap niet wat mensen nou lopen te zeiken...

@ Orpheo ; laat je niet opnaaien! ;)

DaveItUp
27 februari 2009, 16:42
Ik moet zeggen dat die prails er wel echt verrekte handig uitzien! Zeker daar ik feitelijk altijd maar 1 gitaar bezit zou 't een uitkomst zijn, maarja passen niet in m'n p90 gitaar en ook niet in de dan armstrong die ik ga kopen(maargoed die heeft al een hb en een single coil) :)

Orpheo
27 februari 2009, 18:06
Ik moet zeggen dat die prails er wel echt verrekte handig uitzien! Zeker daar ik feitelijk altijd maar 1 gitaar bezit zou 't een uitkomst zijn, maarja passen niet in m'n p90 gitaar en ook niet in de dan armstrong die ik ga kopen(maargoed die heeft al een hb en een single coil) :)

ik heb ze, en ben er dik tevreden over. tuurlijk is de strat-rail niet echt een stratsound in een LP, maar het komt heel erg dicht in de buurt. Ik heb 'm in een gitaar die heel helder klinkt, en in mijn axe krijg ik een dikke, brullende sound met enorm veel power. in ieder standje. maar wel overduidelijk het strat/p90/humbucker-hot/humbucker paf karakter. (parallel lijkt op n paf qua sound en feel).

Mitch
27 februari 2009, 18:39
Lijkt een push pull knop oid me makkelijker, zo zit je onder je snaren te pielen tijdens het spelen.

De switches die ik zie op de site zitten in de pickup ring. Ik weet niet wat voor gitaar je hebt, maar bij zitten ter hoogte van de ring geen snaren meer.