PDA

View Full Version : pedalboard kirk hammet (metallica)



ibanez260
26 februari 2009, 22:09
Ik was rustig naar wat filmpjes aan het kijken en plots lieten ze kirk hammets pedalboard zien :s
de link naar het filmpje is http://www.youtube.com/watch?v=1jwkdGktP54&feature=related

Zou het egt zo simpel kunnen zijn?
Doet een van de beste gitaristen ter wereld het met die line 6 namaak gedoe??

Het komt helemaal in het begin in beeld

robert-gitarist
26 februari 2009, 22:15
Klopt, dat is inderdaad zijn board.
Die Line6 pedalen die op z'n board staan zijn overigens erg goed, met name de DL4!

En ja, het is echt zo simpel..het board althans. Achter het podium (uit het zicht van het publiek) staan nog wat 19" racks en geloof aantal Mesa boogie heads. Kortom, pedalboard is simpel maar als je alles bij mekaar ziet/optelt/hoort etc....:soinnocent::supercool::mmmm:

*edit, de rest van zijn spullen is ook te zien in het filmpje hehe. Tof filmpje trouwens

LaszloVersteeg
26 februari 2009, 22:36
sorry? namaak line 6 spul???
wat vaker hier word gezegt:

sterf hoer sterf!

robert-gitarist
26 februari 2009, 22:38
Relax dude, niet meteen op je pik getrapt voelen ;)
Ik heb het kwa versterkers ook niet op line6 (dat vind ik persoonlijk na maak spul) maar de pedalen zijn prima, de DL4 is gewoon en fantastische delay

kenx
26 februari 2009, 22:47
sorry? namaak line 6 spul???
wat vaker hier word gezegt:

sterf hoer sterf!
De pedalen van Line6 zijn wél goed, en zoals hierboven vermeld is, de versterkers, die kunnen idd iets beter, dat vind ik nou ook namaakspul...

Grtz,

Kenny

LaszloVersteeg
26 februari 2009, 22:52
en toch vind ik dat iedereen die ook maar iets tegen lime 6 heeft gewoon op kan rotten:)

robert-gitarist
26 februari 2009, 22:56
Mensen die dat soort debiele uitspraken doen mogen van mij ook op rotten...
Mensen die hun mening niet onderbouwen mogen oop op rotten...

Om maar even paar voorbeelden op te noemen.
Gast doe toch relaxt. Zo lang jouw dat spul wel bevalt is het goed toch? Wees er blij mee, laat dit soort stomme uitspraken achterwege of onderbouw je mening/uitspraak.

Zo en nu weer ontopic :grouphug::hippie:

Trouwens, dat filmpje over James is ook wel tof, ook leuk spul. Wist niet dat hij een Roland amp gebruikt voor de cleane partijen. Very nijs!

LaszloVersteeg
26 februari 2009, 23:32
ik verbaasde me erover dat james live 'n head gebruikt. normaal gebruikt hij 'n combo.

vind het jammer dat ze van messa's zijn afgestapt, dat maakte imho toch het beste metallica geluid.

nog ff over line 6 versterkers, ik vind de prijs kwaliteit gewoon hartstikke top, en als iemand aan m'n 6je komt, dan zittie aan mij:P

robert-gitarist
26 februari 2009, 23:40
Dan ben je hier echt op het verkeerde forum aangezien Line6 redelijk vaak de grond in wordt geschopt :D Das ook zo met Epiphone, ik ben Epiphone fan maar mij hoor je er ook niet over klagen. Althans, als iemand die mening niet onderbouwd. Smaken verschillen nou eenmaal.

Hoezo gebruiken ze geen Mesa meer dan?:dontgeti: Ik heb in het filmpje anders zat Mesa's voorbij zien komen, toch? Ik vond het wel tof die filmpjes alleen jammer dat ik geen opname/uitleg over board van James heb gezien. Als james überhaupt al een board heeft natuurlijk. Prachtige gitaren trouwens. Die nieuwe Kirk Hammett ESp is echt vet met die special paint (niet die Mummy maar die ander waar zijn gitaar tech. mee bezig was).

E-J
27 februari 2009, 00:53
Naar mijn weten is dé livesound van Metallica voor het merendeel nog altijd Mesa Boogie. Voor Hetfield een Mesa Boogie Triaxis, aangevuld met twee Diezel VH-4's en voor Hammett Mesa Boogie Dual Rectifiers aangevuld met twee Randall KH's.

Edit: mooie filmpjes! Je ziet inderdaad de Mesa's.

Heynis
27 februari 2009, 01:39
James gear:
http://www.youtube.com/watch?v=TmOQ1tt22q8

(even voor de volledigheid)

DeiDRagonas
27 februari 2009, 02:17
En wat zien we daar bij Hetfield!??

Een Behringer gate!!??

:o

R.

Henri H
27 februari 2009, 09:25
En wat zien we daar bij Hetfield!??

Een Behringer gate!!??

:o

R.Behringer maakt niet alleen maar troep hoor!

JeroenSchaaf
27 februari 2009, 09:41
En wat zien we daar bij Hetfield!??

Een Behringer gate!!??

:o

R.


Behringer maakt niet alleen maar troep hoor!

Ja maar hij kan volgens mij beter betalen ? Of hij vind deze gewoon beter!

hole
27 februari 2009, 09:44
Wat H. Huisjes al zei:

Behringer is niet synoniem met "goedkope baggerzooi".

De FCB1010 vind ik (zeker voor het geld) een geweldige midi-controller.
Die gate zal echt wel zijn werk doen, want anders zat hij niet in de set-up van J.H.

almarvk
27 februari 2009, 09:59
Denk ook niet dat hij zelf z'n set helemaal in elkaar zet en de spullen ervoor uitkiest. Daarvoor heeft ie genoeg geld om daar iemand voor in te huren. En ik denk dat diegene wel wat hij/zij doet ;)

The Lo Lands
27 februari 2009, 10:04
Ja maar hij kan volgens mij beter betalen ? Of hij vind deze gewoon beter!
Is bekendheid, roem, het hebben van veel geld een synoniem voor het hebben van 'dure- en exclusieve apparatuur'? Een goed geluid, sound wordt nog altijd bepaald door de man/vrouw die deze spullen bespeeld. Duur is niet altijd beter of mooier, eerder een excuus te veronderstellen dat het goed is. Als je jezelf meer verdiept in wat een bepaald effect met jouw geluid doet zal je merken dat de prijs en het merk niet altijd de doorslagggevende factor is. Mijn twee cent :)

JeroenSchaaf
27 februari 2009, 10:07
Is bekendheid, roem, het hebben van veel geld een synoniem voor het hebben van 'dure- en exclusieve apparatuur'? Een goed geluid, sound wordt nog altijd bepaald door de man/vrouw die deze spullen bespeeld. Duur is niet altijd beter of mooier, eerder een excuus te veronderstellen dat het goed is. Als je jezelf meer verdiept in wat een bepaald effect met jouw geluid doet zal je merken dat de prijs en het merk niet altijd de doorslagggevende factor is. Mijn twee cent :)

I know, ik zeg ook niet dat het persee duur moet zijn. Als die Behringer zijn werk doet klaar toch? Misschien vind die deze wel beter als de duurdere apparaten.

Alleen vond het contrast grappig! Diezels, custom Boogie, en Behringer! :D

EuroCinema
27 februari 2009, 10:19
:seriousf: Schitterend, wij zitten ons druk te maken over boutique dit en mod dat, en dit soort mannen doet 't gewoon met middle of the road dingen die je zo bij de gitaarwinkel op de hoek haalt!
(En nu wachten op de eerste die beweert dat die Line 6 kastjes van Hammett wel heel zwaar gemod zijn :sssh:)

DeiDRagonas
27 februari 2009, 12:04
Wat een onzinnigheid om direct te roepen dat Behringer niet alleen troep maakt zeg! Heb ik dat gezegd dan???

Met alle respect hoor, en tis ook niet slecht bedoelt.. Maar je hoeft me echt niks te gaan vertellen over merken enzo.

En TOCH verbaast het me enorm dat James zo'n Behringer rackje in zn setup heeft. Dit zal ie echt niet doen omdat het ding zoveel beter klinkt dan andere gates hoor. Het ging mij ook om het enorme contrast. Ik gok inderdaad ook dat het hem allemaal niets boeit zolang het maar werkt en goed klinkt.

edit: Behringer kan goed klinken idd, maar het is wel spul wat gewoon snel stuk gaat (goedkope knopjes enzo). Dit soort rackjes houdt t doorgaans maar een jaar of twee vol in dit soort setups.

Grt R!

hole
27 februari 2009, 12:06
Wat een onzinnigheid om direct te roepen dat Behringer niet alleen troep maakt zeg! Heb ik dat gezegd dan???


nee..

maar je DACHT het wel....geef het maar toe!!!! ;) :seriousf:

stratman1976
27 februari 2009, 12:10
Is het ook niet zo dat we onbereikbare hardware een beetje verheerlijken? Duurder is altijd beter? Heb er zelf ook wel eens last van.....

Heb wel eens gehoord in een Metallica interview dat Hetfield aan de interviewer best zijn gear instellingen wilde laten zien, maar dan moest hem daarna vermoorden :) Hopelijk komt deze gast er beter vanaf

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:12
Ik gok inderdaad ook dat het hem allemaal niets boeit zolang het maar werkt en goed klinkt.


Uhm, is dat niet bij iedereen zo?

Wat ik weet, is dat er maar 3 mensen zijn die aan die riggs zitten per rig:
1. de artiest
2. de desbetreffende tech
3. de hoofd tech (zach harmon, basstech maar ook techfuhrer)

http://www.youtube.com/watch?v=yVWM_M3Ogvw
http://www.youtube.com/watch?v=A_Pqnngcw-Q
Geeft een goed beeld van de werkwijze... Maar dan voor in de studio (voor live zal het hetzelfde zijn)

DeiDRagonas
27 februari 2009, 12:16
nee..

maar je DACHT het wel....geef het maar toe!!!! ;) :seriousf:

lol lol... Nee joh.

:)

Ik heb zelf ook Behringer rackjes in mn homestudio. En heb ook diverse mengtafeltjes, pedaaltjes en wat niet meer van het merk gehad. Ik ben juist zo'n typje dat nooit een duur merk zou kopen als een goedkoop merk het net zo goed kan doen. Maar feit blijft gewoon dat dat Behringer spul snel stuk gaat. in een road-setup als die van J.H. overleefd zo'n ding het gewoon niet lang. Ben daarom echt (ZWAAR) verbaasd dat te zien.

R.

DeiDRagonas
27 februari 2009, 12:18
Uhm, is dat niet bij iedereen zo?

Ik ken heel veel mensen die niet met mn Epi zouden willen optreden puur omdat het een Epi is! "Dat kan niet goed zijn zolang er geen Gibson op staat" namelijk.

Echt heeeel veel mensen ken ik die dergelijke trekjes vertonen!

R.

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:19
Hmm misschien ben ik daar nuchter genoeg voor ;)

Ibanez666
27 februari 2009, 12:31
De keren dat ik Metallica live zag was de sound echt niet super of zo. Nu weet ik waar dat aan lag ;)

the sure thing
27 februari 2009, 12:35
Hij is wel de 3e profi-gitarist die ik zie, die gebruik maakt van de crybaby rack versie: Brian May van Queen en Slash van G&R/Snakepit doen dat ook.

DeiDRagonas
27 februari 2009, 12:41
De keren dat ik Metallica live zag was de sound echt niet super of zo. Nu weet ik waar dat aan lag ;)

:seriousf:

Ik heb ze ook tweemaal gezien en ik was ook niet geweldig onder de indruk moet ik zeggen. Oke, dit waren wel festival optredens.. Maar ze waren wel headliner dus dan verwacht je toch dat het wel goed is. Wat me ook opviel: Wat zingt James bij optredens slecht zeg!

R.

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:45
Als je ze ziet op festivals ben je meestal aant huilen vanwege het geluid...
Dat ligt puur aan het feit dat de standaard festival p.a. niet genoeg is!

Huidige tour schijnt stuk beter te zijn, ondanks in the round (volgens de heren van Meyer heeft het de response van een studio monitor)



Maar als het puur gitaar geluid is, kwestie van smaak misschien? Ik vind het een heerlijke sound :)

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:46
Wat zingt James bij optredens slecht zeg!

R.

Het is al beter geworden... stembanden zijn versleten ;)

Luke-wannabe
27 februari 2009, 12:48
Een Whammy? Die heb ik hem echt nog nóóit horen gebruiken..

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:50
Board wordt alleen gebruikt voor zijn solo's tussen nummers door, de rest gaat via z'n rack!

James heeft een whammy, voor The Memory Remains...

DeiDRagonas
27 februari 2009, 12:51
Een Whammy? Die heb ik hem echt nog nóóit horen gebruiken..

Dat dacht ik ook al!
Maar ik ben meer van de oude albums, dus dacht "zal wel voor hun nieuwere werk zijn ofzo."

R.

B_2_the_a
27 februari 2009, 12:55
Dat dacht ik ook al!
Maar ik ben meer van de oude albums, dus dacht "zal wel voor hun nieuwere werk zijn ofzo."

R.

Juist niet! zoals ik net al schreef

http://www.youtube.com/watch?v=uKik-U3vS_4
voorbeeldje

Ibanez666
27 februari 2009, 12:57
:seriousf:

Ik heb ze ook tweemaal gezien en ik was ook niet geweldig onder de indruk moet ik zeggen. Oke, dit waren wel festival optredens.. Maar ze waren wel headliner dus dan verwacht je toch dat het wel goed is. Wat me ook opviel: Wat zingt James bij optredens slecht zeg!

R.

Ik heb ze juist alleen maar indoor op hun eigen tour gezien en manman wat een bagger. In 1992 was het al prut en een aantal jaren geleden dus ook.
Maar zo gaat het heel vaak: Iedereen een beetje zn best doen om met goede gitaartjes en versterkers en pedalen een fijne sound te maken terwijl het in veel gevallen toch wordt verpest door de PA, zaal en/of geluidsman...

Heb trouwens Dream Theatre op een festival gezien maar die sound was echt super, dus het kan gerust wel

DeiDRagonas
27 februari 2009, 13:01
Cool.. Thanx allen voor t posten van al die coole filmpjes! Ik was bij The Memory Remains al afgehaakt, dat noem ik al "hun nwe werk" maar dat is mijn fout natuurlijk als je kijkt wat ze daarna gedaan hebben nog. Ik ga ff je link checken.

edit: lol.. Wat een BAGGERLAWAAI die laatste link! lol

Grt R!

B_2_the_a
27 februari 2009, 13:02
Je kan zeggen wat je wilt, maar Big Mick is echt een van de beste f.o.h. engineers...

Alleen denk even goed na, er zijn wel meer factoren, zoals geen goeie p.a. (ze zijn afhankelijk van wat het desbetreffende land bied qua apparatuur) of te weinig...

Ik denk dat jullie 30 maart even zouden moeten kijken, schrik je je kapot!

DeiDRagonas
27 februari 2009, 13:03
Heb trouwens Dream Theatre op een festival gezien maar die sound was echt super, dus het kan gerust wel

Yeah way KAN het wel... Heb Sepultura en later die nwe band van hun (naam ff vergeten, maar die band zonder Max Cavalera.. Met die enorme neger) als headliner gezien en damn wat een geweldig geluid!

R.

B_2_the_a
27 februari 2009, 13:09
Ik weet waar het fout gaat...
Big Mick wil een bepaalde stijl geluid neerzetten, dat klinkt mega goed met de juiste p.a. maar als dat er niet is, dan gaat hij het alsnog proberen... Ik denk dat het hem daar in zit...


Hij had ook f.o.h. gedaan voor het reunie concert van Led Zeppelin, hij had het hele drumstel gegate/gecompresserd/exciter erover... Omdat hij dat gewend was (qua sound)... Maar op vriendelijk verzoek van de band het snel maar uitgezet ;)

Ibanez666
27 februari 2009, 13:16
Ik weet waar het fout gaat...


Zou je het hem niet even vertellen dan? ;)

Ibanez666
27 februari 2009, 13:17
Het lijkt me trouwens niet dat een band als Metallica op tour over de spullen van een ander speelt. Volgens mij nemen ze hun eigen shit gewoon mee....

B_2_the_a
27 februari 2009, 13:26
Er is geen enkele band tegenwoordig die z'n eigen p.a. neemt op zo'n schaal!
- Elke zaal heeft een ander p.a. ontwerp nodig
- Het gaat er als een v.d. eerste in en als een van de laatste eruit, dit zou betekenen dat er meerdere setjes nodig, dit kost een godsvermogen en is dan een logistiek probleem.

Op het moment van een amerikaanse tour is het een ander verhaal, die zalen verschillen niet zoveel van elkaar. Maar bij een europese tour is het gewoon niet te doen!

Bram+
27 februari 2009, 13:27
Het voordeel van 'goedkope troep' meenemen op tour is dat het makkelijk te vervangen is: als zoiets fubar gaat (en uiteindelijk kan álles fubar gaan, ook het hele dure spul) dan hoef je bij wijze van spreken alleen even naar de winkel om de hoek om een nieuwe te halen. Als je dan een of ander handgebakken boutique apparaat met een levertijd van een paar maanden hebt, dan kan dat wel eens mis gaan.. Metallica zou niet de eerste band zijn die 'goedkoop' materiaal mee op tour neemt.

Bram+
27 februari 2009, 13:30
Er is geen enkele band tegenwoordig die z'n eigen p.a. neemt op zo'n schaal!
- Elke zaal heeft een ander p.a. ontwerp nodig
- Het gaat er als een v.d. eerste in en als een van de laatste eruit, dit zou betekenen dat er meerdere setjes nodig, dit kost een godsvermogen en is dan een logistiek probleem.

Op het moment van een amerikaanse tour is het een ander verhaal, die zalen verschillen niet zoveel van elkaar. Maar bij een europese tour is het gewoon niet te doen!
Over welke PA denk jij dat er gespeeld wordt in verschillende sportstadia dan?

Ibanez666
27 februari 2009, 13:31
Er is geen enkele band tegenwoordig die z'n eigen p.a. neemt op zo'n schaal!
- Elke zaal heeft een ander p.a. ontwerp nodig
- Het gaat er als een v.d. eerste in en als een van de laatste eruit, dit zou betekenen dat er meerdere setjes nodig, dit kost een godsvermogen en is dan een logistiek probleem.

Op het moment van een amerikaanse tour is het een ander verhaal, die zalen verschillen niet zoveel van elkaar. Maar bij een europese tour is het gewoon niet te doen!


Ik praat ook over 1992, das niet tegenwoordig en toen suckte het ook al.

B_2_the_a
27 februari 2009, 13:36
Over welke PA denk jij dat er gespeeld wordt in verschillende sportstadia dan?

Meyer Milo system, volgens het TM-array ontwerp :)
Bij deze tour dan... in Nederland wordt het voor 30 maart geleverd door Ampco volgens mij...

Ibi, ik begrijp het best van toen, maarja dat was de periode...
Tegenwoordig is het al beter :D


Maarjah als je niet weg kan gaan van het oude werk, de oude stijl en de oude sound... Die tijd is allang voorbij ;) Dus verwacht ook niet dat het terugkomt!!

Ibanez666
27 februari 2009, 13:45
Meyer Milo system, volgens het TM-array ontwerp :)
Bij deze tour dan... in Nederland wordt het voor 30 maart geleverd door Ampco volgens mij...

Ibi, ik begrijp het best van toen, maarja dat was de periode...
Tegenwoordig is het al beter :D


Maarjah als je niet weg kan gaan van het oude werk, de oude stijl en de oude sound... Die tijd is allang voorbij ;) Dus verwacht ook niet dat het terugkomt!!


Zei dat ik een aantal jaartjes geleden ook nog was gegaan ;) toen was het ook butt...

B_2_the_a
27 februari 2009, 13:47
Er is een hoop veranderd. Ik vind persoon metallica anno eind 2008/2009 beste metallica sinds eind jaren 80 :)

Ibanez666
27 februari 2009, 13:52
Er is een hoop veranderd. Ik vind persoon metallica anno eind 2008/2009 beste metallica sinds eind jaren 80 :)

Ik krijg het idee dat jij niet helemaal objectief bent ;)

Henri H
27 februari 2009, 14:10
Is een Behringer Multi Gate Pro dan echt zo'n slecht ding?
En wat hebben die knoppen dan te lijden?
Als ze eenmaal zijn ingesteld hoef je er in principe niet meer bij.
Onderweg gaan de voor- en achterpanelen er weer op.

Wat boutique/middle of the road gear betreft: James heeft wel 4!! gemodde Triaxis's in z'n rack!

Ik ben het met B_2_the_a eens: Metallica is "back from the 80's". :rockon:
En ik vind het geweldig.
Alles (op een paar nummertjes na) wat ze na de Black Album gemaakt hebben vind ik nog steeds bagger.

B_2_the_a
27 februari 2009, 14:12
Dat klopt, maar ik kan wel objectief kijken als het moet.
Er zijn talloze bands die zelfde slijtageslag hebben als Metallica, maar je hoort men er nooit over? Metallica is groot, dus een makkelijk doelwit :)

Ik ben nu een jaar of 6 een groot fan, ik weet te schandalig veel over de band... Daardoor baal ik ervan als mensen Metallica beoordelen op wat ze van hebben meegemaakt want er zit meestal een hoop vooroordelen bij (weet ik uit ervaring) en het is nergens voor nodig.

Ik weet dat james niet meer goed kan zingen (hij heeft z'n ups and downs), ik weet dat kirk slordig is, ik weet dat lars niet meer de drummer is die hij was... Maar mij boeit het niet zo erg. Ik ben blij als ik vooruitgang zie...
Mocht je er wel problemen mee hebben, ga dan lekker The Jonas Brothers luisteren ofzo ;) Inplaats van een met een bepaalde massa mee te gaan en zodra het woord Metallica al langs komt gelijk weer eruit gooien wat een aantal mensen zeggen...

Het is niet zo dat ik jullie hier nu mee probeer te bereiken, ik wilde het gewoon kwijt en dit leek me wel een geschikt moment (topic is toch al flink vervuild). Mocht je je aangesproken voelen......

B_2_the_a
27 februari 2009, 14:18
Is een Behringer Multi Gate Pro dan echt zo'n slecht ding?
En wat hebben die knoppen dan te lijden?
Als ze eenmaal zijn ingesteld hoef je er in principe niet meer bij.
Onderweg gaan de voor- en achterpanelen er weer op.

Wat boutique/middle of the road gear betreft: James heeft wel 4!! gemodde Triaxis's in z'n rack!

Ik ben het met B_2_the_a eens: Metallica is "back from the 80's". :rockon:
En ik vind het geweldig.
Alles (op een paar nummertjes na) wat ze na de Black Album gemaakt hebben vind ik nog steeds bagger.

De Behringer Multi Gate Pro is alles behalve slecht, hij gaat open op de juiste instelling en hij sluit pas op met moment wat je in hebt gesteld, zoveel kan er niet mee zijn ;) Als je er gewoon normaal mee omgaat is er niets aan de hand.
Behringer ziet iedereen als goedkope zooi, dus gaan ze er ruw mee om, daarom ist vaak zo snel verrot. Maar ik ga altijd normaal met mijn spullen om en ik heb nog nooit defecten gehad!


James gebruikt 2 van de Triaxis constant (clean/dist) en 2 als backup.
En een Triaxis is over het algemeen een zware jongen die tegen een stoot kan! Daarnaast is de stroomvoorziening goed geregeld, dus dat zal ook het probleem niet zijn. Daarnaast is de triaxis zijn geluid, dus ze moeten wel!

Ibanez666
27 februari 2009, 14:22
Er zijn talloze bands die zelfde slijtageslag hebben als Metallica, maar je hoort men er nooit over?

Dit topic ging toevallig over Metallica ;)

DeiDRagonas
27 februari 2009, 14:34
De Behringer Multi Gate Pro is alles behalve slecht, hij gaat open op de juiste instelling en hij sluit pas op met moment wat je in hebt gesteld, zoveel kan er niet mee zijn ;) Als je er gewoon normaal mee omgaat is er niets aan de hand.
Behringer ziet iedereen als goedkope zooi, dus gaan ze er ruw mee om, daarom ist vaak zo snel verrot. Maar ik ga altijd normaal met mijn spullen om en ik heb nog nooit defecten gehad!

Klopt, mee eens... De Behringer gate is zeker geen slecht dingetje. Eigenlijk is t een heel prima dingetje zelfs (kijk in het homestudio topic en zie dat ik hem zelf ook heb). Maar als je de veel duurdere spullen ernaast legt merk je gewoon verschil in stevigheid van de materialen.

Ik moet de compressor en gate gemiddeld om de 3 jaar vervangen als ik alles geheel ruis- en kraakvrij wil houden, en ze zitten in een vaste opstelling. Ook de Behringer mengtafeltjes die ik verhuurde hielden het beduidend minder lang uit dan bijv Mackie tafeltjes.

Dat je zoals gezegd wordt zo even bij de gitaarboer om de hoek een nwe kan halen is dan wel een groot voordeel. En het kost allemaal niks... Neem je gewoon direct een stuk of vier, vijf mee als Metallica zijnde.. lol

R.

B_2_the_a
27 februari 2009, 14:35
Dit topic ging toevallig over Metallica ;)
Dat klopt einstein ;)
MAar je hoort dit soort verhalen bijv nooit over andere bands terwijl die ook slijtage problemen hebben ;)

Ibanez666
27 februari 2009, 14:37
Dat klopt einstein ;)
MAar je hoort dit soort verhalen bijv nooit over andere bands terwijl die ook slijtage problemen hebben ;)

Ik doel ook niet specifiek op de slijtage van de band alswel het geluid dat er uit de PA komt

B_2_the_a
27 februari 2009, 15:23
Dat heeft wel met elkaar te maken ;)
Als de band minder goed speelt... is de bron minder goed, etc..

De 8 shows waar ik ben geweest, waren de indoor shows van hunzelf toch het beste. Festivals halen de 138 a 140 Db druk die gewenst is niet qua appratuur

ibanez260
15 maart 2009, 19:28
maar jongens allemaal zeer fijn hoor, al die reacties


maar mn enige vraag was gwn of die line 6 pedaaltjes van kirk mss gemod waren? of kan ik egt net hetzelfde gaan halen in de winkel??

Bram+
15 maart 2009, 20:40
Zijn die Line 6-pedaaltjes überhaupt 'modbaar'? Ja softwarematig misschien, maar dit zijn toch eigenlijk meer kleine zakjapannertjes met een paar trapknoppen?

Je kan er in ieder geval gif op innemen dat die Line 6-dingen op Kirk z'n bord stock zijn en als ze dat niet zijn, gaat dat voor jou waarschijnlijk het verschil niet maken. Er zijn namelijk meer factoren die Kirk's geluid bepalen, bijvoorbeeld zijn versterkers, gitaren, overige effecten/comprossors/etc., vingers en producer/geluidsman. Als die bij jou allemaal hetzelfde zijn, heb ik niks gezegd.

Mitch
15 maart 2009, 21:40
Daar zijn mods voor hoor, inderdaad. Keeley heeft ze, bijvoorbeeld. En Line6 wil ook wel eens zijn best doen wat presets aan te passen voor een artiest, Edge hebben ze bijvoorbeeld ook aan eigen sounds geholpen en ik meen dat ze voor Mustaine ook wat extra werk hebben verricht. Hoe dat met Hammet zit: geen idee.

B_2_the_a
16 maart 2009, 02:22
Volgens mij zijn die van Kirk standaard, don't shoot me if I'm wrong!
Hij gebruikt ze maar max 1 minuut per optreden...


Overigens is er op de DL4 (en misschien ook andere) een soort van bankswitch bij te zetten, dat je extra setje presets erbij krijgt!

ibanez260
16 maart 2009, 18:06
Zijn die Line 6-pedaaltjes überhaupt 'modbaar'? Ja softwarematig misschien, maar dit zijn toch eigenlijk meer kleine zakjapannertjes met een paar trapknoppen?

Je kan er in ieder geval gif op innemen dat die Line 6-dingen op Kirk z'n bord stock zijn en als ze dat niet zijn, gaat dat voor jou waarschijnlijk het verschil niet maken. Er zijn namelijk meer factoren die Kirk's geluid bepalen, bijvoorbeeld zijn versterkers, gitaren, overige effecten/comprossors/etc., vingers en producer/geluidsman. Als die bij jou allemaal hetzelfde zijn, heb ik niks gezegd.

das waar, ik wil gewoon niet al die modulatie apart kopen, en als kirk dat gebruikt, moet dat wel goed zijn in kwaliteit daarmee

Mitch
17 maart 2009, 21:04
De MM4 is echt één van de allerzwakste modulatie wannabe's die ik ken, maar hé, ik ben dan ook niet Kirk Hammet :seriousf:

B_2_the_a
18 maart 2009, 00:05
De MM4 is echt één van de allerzwakste modulatie wannabe's die ik ken, maar hé, ik ben dan ook niet Kirk Hammet :seriousf:

Mitch, we hebben niet allemaal zo'n gevoel en perfectionisme als het om sound gaat ;)

Mitch
18 maart 2009, 12:40
Ghehe, ik snap je wel hoor, maar ik ben bepaald niet de enige die de MM4 een erg matig ding vind. Ik wil de topic starter dus alleen maar aanbevelen om wel effe zelf te luisteren voordat hij op basis van "Kirk gebruikt 'm" blind aanschaft en later teleurgesteld raakt.

B_2_the_a
19 maart 2009, 00:13
Mitch, jammer dat ik vrijdag moet werken! anders had ik wel effe naar je gig in je huidge home town gekeken!