PDA

View Full Version : Boss GT-8 en Marshall JCM 900 SL-X



Sarco
26 februari 2009, 18:44
Ik ben aan het overwegen om een Boss GT-8 aan te schaffen om te gebruiken in combinatie met m'n JCM 900 SL-X. Ik ben niet echt een effectenman maar wat me wel aanspreekt zijn de schakelmogelijkheden (gedaan met tapdansen) en dat ik dan ahv 4CM van m'n singlechannel amp eigenlijk een channelswitcher kan maken, nl:

patch 1: cleane gt-8 preamp met chorus
patch 2: dikke crunch, dus puur de SL-X
patch 3: heavy rhythm, dus gt-8 booster -> SL-X -> gt-8 EQ
patch 4: sologeluid, zoals patch 3 maar met meer mids + activeren van volume boost op de SL-X en eventueel wat delay

Ik heb de manual al eens doorlopen en ik denk dat dit toch wel allemaal te programmeren valt.

Is dit een goed idee denken jullie? Of zou ik beter gewoon voor een andere versterker gaan dan? Zijn er nog mensen die op deze manier werken?

Ik vraag me ook serieus af of de fx loop van mijn Marshall wel goed genoeg is...

Levitation
26 februari 2009, 18:47
Met de FX-loop van m'n voormalige TSL had ik toch geen goeie ervaringen. Dat vond ik nu eens echt niet bruikbaar. Het zou me dus wel verbazen als die van de SLX beter zou zijn...

En het is vast wel mogelijk, maar als je echt op zoek bent naar een veelzijdige sound, dan zou ik die eerder zoeken in een nieuwe versterker.

Multi-effectenpedalen hebben nooit echt mijn voorkeur gedragen.

tidalwave_sideburns
26 februari 2009, 19:02
Die SL-x versterkers zijn supervet als je ze kan gebruiken waar ze voor gemaakt zijn (Motorhead/ACDC/Guns and roses achtige klanken). FX-Loop is niet al te best,en pre-amp fx is riskant met de hoeveelheid gain die je nodig hebt voor deze versterker tot z'n recht komt.

Sarco
27 februari 2009, 09:56
Ik ben wel supertevreden met de klank van m'n SL-X, maar soms mis ik een clean kanaal en het kan me ook soms irriteren dat ik op het moment ik begin te soleren soms nog op drie pedaaltjes moet trappen. Maar qua basisklank is die SL-X wel vrij hard m'n ding, daarom leek me die gt-8 wel interessant. De mogelijkheden die wil voor slechts 250 euro ofzo, als ik voor een nieuwe amp ga zal dat direct 1000 euro of meer zijn.

Maar als het niet klinkt dan is het ook de moeite niet natuurlijk. Dit zou echter vooral aan de fx-loop liggen dan denken jullie? Kan dit niet makkelijk gefixed worden door m'n amptech?

Sarco
1 maart 2009, 11:51
Ik heb de mogelijkheid om mijn Boss ME-50 in te ruilen voor een GT-8 (+wat opleg). Volgens mij is dit een goed idee, wat denken jullie?

Zelfs als de GT-8 niet goed werkt via 4CM dan kan ik hem nog altijd gebruiken voor m'n preamp zoals ik m'n ME-50 nu gebruik. Maar dan met bijkomend voordeel dat ik presets kan programmeren en een amp control heb.