PDA

View Full Version : octave volgorde



JvD.
26 februari 2009, 18:06
ik ga binnenkort een octave-up kastje maken.
en dus mij vraag: waar zit bij jullie de octaver in de effecten ketting?

Herman
26 februari 2009, 19:20
Ik heb zelf mijn Whammy als 2e in mijn keten, met daarvoor een Fuzz. Werkt prima zo!

robert-gitarist
26 februari 2009, 20:01
Ik heb er twee op mijn board staan, een Whammy helemaal vooraan (wah->tuner->whammy->overdrive) en een Boss PS-2 Pitchshifter/delay (blablabla->overdrive->PS-2->Flanger..)
Werkt beide prima zo :) Gewoon een beetje mee experimenteren ;)

vulvasonic
27 februari 2009, 03:08
Octavers hebben vaak wat moeite met de tracking, vooral bij lang aangehouden noten. Wat je vervolgens hoort is, zoals ik het ervaar, te vergelijken met 'happen' in je geluid, veroorzaakt door het wegvallen van het octaverende signaal.

Ik ben GEK op het gruizige en vunzige karakter van dat geluid. Ben je echter op zoek naar een betere en cleanere tracking, dan zou je kunnen overwegen om DIRECT voor de octaver een compressor te plaatsen (beide tegelijkertijd aan of uit trappen). Het inkomende signaal is ontdaan van al te grote pieken en de egaliteit komt de tracking van de octaver ten goede.

Bram+
27 februari 2009, 06:14
Octavers hebben vaak wat moeite met de tracking, vooral bij lang aangehouden noten. Wat je vervolgens hoort is, zoals ik het ervaar, te vergelijken met 'happen' in je geluid, veroorzaakt door het wegvallen van het octaverende signaal.

Ik ben GEK op het gruizige en vunzige karakter van dat geluid. Ben je echter op zoek naar een betere en cleanere tracking, dan zou je kunnen overwegen om DIRECT voor de octaver een compressor te plaatsen (beide tegelijkertijd aan of uit trappen). Het inkomende signaal is ontdaan van al te grote pieken en de egaliteit komt de tracking van de octaver ten goede.
Dit laatste doe ik ook: Gitaar --> Compressor --> Boss OC-2 --> Wah --> DS-1 --> Etc. Compressor heb ik sowieso meestal aanstaan. Ik vind het ook leuk om de OC-2 over zijn nek te laten gaan, maar dat kan ook door meer dan één toon aan te slaan :D