PDA

View Full Version : Welke pedaal op Vox AD 30 VT-XL



QueenSRVJW
26 februari 2009, 15:17
Ik ga met onze band Steel Freight Train komende maanden een aantal keer optreden. We zijn op de talentenjacht van de Winkler Prins te Veendam begonnen en tweede geworden en nu zijn we uitgenodigd door Music Match om op te treden in het cultureel centrum in Veendam, in een plaatselijk cafeetje en in een café in Stadskanaal. Bij de talentenjacht gebruikte ik een (kut) versterker die ze ook bij de muzieklessen op onze school gebruiken maar toen hoefde ik ook geen vette solo's te spelen. Maar nu wil ik dat wel graag doen! Ik heb zelf een Vox AD 30 vt-xl en ik ben op zich redelijk te spreken over het geluid. Voor akkoorden bijvoorbeeld vind ik het een goede versterker, ik denk ook wel voor live, maar nu wilde ik eigenlijk een vette leadsound hebben die ik niet goed via deze versterker kan vinden. Ik wil deze dan ook graag via een pedaal doen. Ik wil graag richting Brian May, niet precies natuurlijk!!, maar dus een redelijk cleane en vloeiende sound, maar niet schel ofzo zoals het nu wel klinkt op mijn versterker. Heeft iemand tips voor bepaalde pedalen zodat ik die binnenkort even bij de plaatselijke muziekwinkel zou kunnen uitproberen?, ik zie door de pedalen de pedalboard niet meer:P

Alvast bedankt voor het lezen:D

P.S. de pedaal moet natuurlijk ook goed met de versterker overweg kunnen