PDA

View Full Version : twee ragtime-achtige dingen



charles
25 februari 2009, 21:53
Hoi iedereen,

Niet echt "klassieke" ragtime, maar twee liedjes die beinvloed zijn door de genre.

Alc. 5% Cat 1 Rag (http://www.folkblues.nl/0-beer.MP3) Geschreven ter ere van mijn derde favorite bezigheid (na akoestische gitaar spelen en hardlopen. Bier drinken is beter te combineren met muziek spelen dan met hardlopen, geloof ik, maar het blijft mij boeien).

Early Spring Rag (http://www.folkblues.nl/0-ragtime-1.MP3) Misschien meer een ruw idee dan een afgewerkt liedje, maar was leuk om te proberen.

-------------Charles.

gitaarvrouwtje
25 februari 2009, 23:11
klinkt erg leuk charles, echt leuk!
mooi gedaan, niks op aan te merken:cheerup:
krijg spontaan trek in een biertje haha

charles
26 februari 2009, 14:56
Hey, bedankt voor het luisteren, gitaarvrouwtje! Sinds ik dat wasbord heb, is het gewoon leuk om het uit te proberen, en het past zo goed bij dit soort muziek, vind ik. En het is leuk als mijn vrouw kazoo speelt - ze heeft er een hekel aan, eigenlijk, maar met een biertje op doet ze wel eens mee.

Levitation
26 februari 2009, 15:54
Klinkt heel leuk, ik heb een kameraad die dit zeker gaat kunnen smaken!

Harald
26 februari 2009, 16:10
Leuk geschreven, en gitaarpartijen zijn OK. Ik weet niet of je dat tweede liedje zo heel veel verder zou moeten uitwerken eigenlijk. Misschien een bluesharpje erover of zo, maar ik zou het niet langer maken. Soms is kort en simpel gewoon leuk.

Zang, ach daar kan ik niet over klagen eigenlijk, maar zou dat eerste nummer eens door iemand anders laten zingen. Wie speelt er trouwens typemachine?

charles
26 februari 2009, 21:08
Bedankt voor het luisteren, Harald en Levitation.

Ik ben de eerste die toegeeft dat ik geen zanger ben, ik probeer er steeds aan te werken maar het blijft niet geweldig. Ik zong vroeger nog zelfs erger dan nu, dus ik blijf het proberen. Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die wil zingen, maar het is tot nu toe niet gelukt. Maar ik kan niet zo goed spelen dat ik instrumentale nummers kan doen (die een beetje interessant blijven voor de luisteraar), en liedjes met woorden vind ik gewoon leuker om te schrijven. Ach, ik zal er steeds en werken (en steeds zoeken).

En ja, ik moet meer oefenen wat betreft het spelen zelf. Ik heb jaren lang niet meer gespeeld en ben vorig jaar weer begonnen. Vele dingen opnieuw moeten leren, maar het blijft leuk om te doen (dus blijf ik oefenen en hoop dat ik steeds vooruitgang maak).

Nogmaals bedankt voor de reacties.

hole
26 februari 2009, 21:27
Klasse hoor!

Het eerste nummer is lekker vrolijk, zoals bier, en het tweede heeft inderdaad wel een lente gevoel.

Ben zelf geen fan van akoustisch, maar dit is echt mooi.

gitaarvrouwtje
27 februari 2009, 00:56
Hey, bedankt voor het luisteren, gitaarvrouwtje! Sinds ik dat wasbord heb, is het gewoon leuk om het uit te proberen, en het past zo goed bij dit soort muziek, vind ik. En het is leuk als mijn vrouw kazoo speelt - ze heeft er een hekel aan, eigenlijk, maar met een biertje op doet ze wel eens mee.


tsja dat wordt dan voor haar verjaardag toch een leuk bierpakketje he..:seriousf:
klinkt leuk hoor, ..de banjo er nog eens bij pakken wellicht? kan leuk zijn heb ik mogen ontdekken haha