PDA

View Full Version : Storing bij mn Koch Twintone...



Lisannecolijn
25 februari 2009, 20:39
ik heb een vreemde vraag...:

ik heb sinds kort een Kocht Twintone (uit 1999), viavia op de kop getikt, moesten wat buisjes vervangen worden (ken toevallig iemand die bij Koch werkt dus dat was zo gepiept) alleen toen dacht is van al het gekraak af te zijn...

alleen toen ik hem aan deed klonk er voordurend een geluid alsof die heel hard stond, terwijl die dat niet stond...

nu heb ik weer contact opgenomen met de man van Koch, hij heeft even geluisterd en dergelijken en hij dacht dat het kwam doordat ik te dicht bij het spoor woon (300 meter, met bijna geen huizen ertussen) en het dus door mijn gitaar opgevangen wordt (als je je horloge vlakbij de gitaar houdt hoor je zelfs via de versterker je horloge tikken...) verder als je het snoer uit de versterker haalt hoor je niks meer

ik vond het maar een vreemd verhaal, heeft iemand toevallig een idee wat er aan de hand kan zijn?? ligt het aan mijn gitaar, snoer of versterker?

hopelijk kan iemand mijn raadsel oplossen, alvast bedankt!

Groetjes, Lisanne!

sjaak1990
25 februari 2009, 20:51
Hoi Lisanne,

Welkom op het forum :rockon:
Heb je een andere gitaar om te proberen of je het dan ook hebt?

Gitaren pakken soms de vreemdste storingen op, spoorlijn 300m verderop lijkt me dan wel weer sterk. Ander snoer kan je misschien ook proberen ik heb ergens een verrot microfonisch snoer met allemaal extra kraak en piep, en je zou niet verwachten dat dat allemaal uit dat snoertje zou komen :D

Als ik met een gitaar met slechtere elementen speel dan hoor ik enorm veel storing afhankelijk van de situatie. Vooral gedimde halogeen lampen storen vreselijk met dat ding, heb ik met een andere gitaar geen last van. CRT schermen storen ook enorm en mijn plasma tv ook nehoorlijk, dus misschien kan het ook gewoon iets in je kamer zijn? Anders heb ik op het moment geen ideeën, het lijkt alsof het probleem in je gitaar moet zitten, hoewel ik ook een keer een buis gehad heb die constant een gek geluid maakte, maar het toch nog deed alleen met een berg minder gain.

Succes

levi
25 februari 2009, 21:04
Ik heb even een vraagje als je bijvoorbeeld een schroef van je gitaar of versterker aan raakt hoor je dan een tikje?

sjaak1990
25 februari 2009, 21:04
Of wordt de ruis dan minder.

the sure thing
25 februari 2009, 22:08
Sjaak en Levi, het antwoord is "ja, dat kan". Gebruik een geaard stopcontact. Een gitaar met enkelspoelselementen ruist en "tikt" meer/reageert meer als je een schroefje aanraakt.

Voor de topicstarter: het is een vreemd verhaal, maar om het te kunnen uitsluiten: neem je amp en gitaar naar een andere plek mee (ver weg van het spoor) en probeer het dan nog eens.

levi
25 februari 2009, 22:11
Daarom vroegen we het ook aan de topicstarter the sure thing

sjaak1990
25 februari 2009, 22:13
Precies, zou best aan de kamer zelf kunnen liggen namelijk en ja geaard stopcontact had ik niet aan gedacht, maar dat maakt erg veel uit en veel mensen vergeten dat. Of gitaar of kabel of iets anders natuurlijk...

olaftheholy
26 februari 2009, 12:03
Buizen kunnen de achterlijkste dingen oppikken... de laney combo van mijn pa "tikt" netjes in de maat en nee het is niet zijn horloge.
Uiteindelijk bleek het het metronoom in het stemapparaat van de basgitarist te zijn. ding uitgezet,tik weg.


edit ; een rotte gain of volume pot wil ook nog wel eens een klap herrie geven, imho de pot's waar het meest aan gedraaid word op een amp en dus de eersten die vaak gaan...

Comfortably Daniel
27 februari 2009, 08:08
Sorry om het topic te "kapen", maar ik dacht ik vraag het meteen even zonder een nieuw topic te hoeven maken.

Een vriend van me heeft ook wat problemen met z'n StudioTone.
Het komt regelmatig voor dat er een enorme brom ontstaat bij het aanslaan van lage tonen. Dit gebeurt eigenlijk alleen bij gebruik van het lead-kanaal.
Nu zou je zeggen...gain misschien te hoog...maar de brom stopt niet als je stopt met spelen, zelfs niet als je de gitaar eruit trekt. Het lijkt bijna of de speaker zelf staat te resoneren. Het stopt wel als je het lead-kanaal weer uit schakelt. Als hij dan weer begint met spelen, komt de brom weer opzetten.

Nou speelt hij draadloos met een Sennheiser freeport. Hij dacht dat het aan de batterij van de zender lag. Hij heeft 'm een paar keer vervangen, waarna de brom wegbleef...een half uurtje dan. Erg vaag....

Ik dacht zelf aan RF storing van bijvoorbeeld een radio-zendmast(die toevallig de laatste keer erg dichtbij stond...ong. 50 meter), of misschien een rotte buis.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

cluseau
27 februari 2009, 12:58
de brom stopt niet als je stopt met spelen, zelfs niet als je de gitaar eruit trekt.

Voedingselko:ok:

Comfortably Daniel
27 februari 2009, 17:08
Voedingselko:ok:

:dontgeti: Damn....weet je het zeker? Zou toch wel lullig zijn met een versterker van nog geen twee jaar oud. :(

cluseau
27 februari 2009, 18:08
:dontgeti: Damn....weet je het zeker? Zou toch wel lullig zijn met een versterker van nog geen twee jaar oud. :(

Zeker weten doe je pas NA meten.
Twee jaar oud maakt het idd wel onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Comfortably Daniel
4 maart 2009, 19:08
Zeker weten doe je pas NA meten.
Twee jaar oud maakt het idd wel onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Helemaal waar ;)

Ik heb 't al tegen hem gezegd en hij keek me ook wel wat vreemd aan, maar het zou kunnen, dus eerst maar eens langs de amp-tech.

Bedankt voor de info! :ok:

Lisannecolijn
4 maart 2009, 19:55
Hoi Lisanne,

Welkom op het forum :rockon:
Heb je een andere gitaar om te proberen of je het dan ook hebt?

Gitaren pakken soms de vreemdste storingen op, spoorlijn 300m verderop lijkt me dan wel weer sterk. Ander snoer kan je misschien ook proberen ik heb ergens een verrot microfonisch snoer met allemaal extra kraak en piep, en je zou niet verwachten dat dat allemaal uit dat snoertje zou komen :D

Als ik met een gitaar met slechtere elementen speel dan hoor ik enorm veel storing afhankelijk van de situatie. Vooral gedimde halogeen lampen storen vreselijk met dat ding, heb ik met een andere gitaar geen last van. CRT schermen storen ook enorm en mijn plasma tv ook nehoorlijk, dus misschien kan het ook gewoon iets in je kamer zijn? Anders heb ik op het moment geen ideeën, het lijkt alsof het probleem in je gitaar moet zitten, hoewel ik ook een keer een buis gehad heb die constant een gek geluid maakte, maar het toch nog deed alleen met een berg minder gain.

Succes

Hoi, bedankt voor je reactie!

ik dacht alleen dat ik een mail zou krijgen als ik een reactie had, hahaha!

maargoed van t weekend kwam me oom met zijn gitaar (nieuwe fender custom david gilmour) en die had hetzelfde, maar na verloop van tijd stopte ie met t geluid bij mijn gitaar maar deed ie nog wel bij die van hem... en gisteravond was het ook wel bij die van mij! ik heb trouwens een een Fender Stratocaster Highway one...

maar ik vind t dus heel bizar! aan de buizen lag het niet zei die man, hij had alles doorgemeten...

er staan hier ook wel een paar telefoonmasten in de buurt... 9kan dat het zijn? verder heb ik geen CRT scherm, of plasma scherm... alleen een electronisch drumstel, plus versterker, keyboard, tv, radio, dvd, video, en een paar lampen... zit daar iets tussen wat het kan zijn??

Groetjes!!

Lisannecolijn
4 maart 2009, 19:59
Hoi allemaal!

dat van dat schroefje ga ik proberen!!

het is wel een geaard stopcontact! en dat snoer is volgensmij wel ok... want met andere snoeren deed ie t ook! weet neit of ik t al verteld had maar als ik he via mn Gt 5 aansloot deed ie t wel iets minder...

ja, ik ga zeker een keer ergens anders proberen!

als jullie nog een verklaring of oplossing hebben, hoor ik t graag:)

Groetjes!!!

kenx
4 maart 2009, 22:19
electronisch drumstel, plus versterker, keyboard, tv, radio, dvd, video, en een paar lampen... zit daar iets tussen wat het kan zijn??

Groetjes!!

Dat kan het dus allemaal zijn,

inderdaad, probeer eens op 'n andere locatie, eens zien wat dat geeft.
Nu moet ik wel zeggen, ik woon nog op geen 50 meter van een spoorlijn, en ik heb nog niets extra vreemds waargenomen, en toch te zeggen dat ik hier nu al een jaar woon. Is onwaarschijnlijk, maar iig niet onmogelijk, daar kan het altijd aan liggen.

Mvg,

Kenny