PDA

View Full Version : Snel vraagje!



Nafta
25 februari 2009, 19:55
De snaren die ik op mijn gitaar zet raken de hals, hoe fix ik dit?
Floyd rose tremelo systeem met 3 veren

RoelTM
25 februari 2009, 20:08
Actie verhogen. Waar de tremolo vast zit, waarschijnlijk kun je die met een imbus-sleuteltje of schroevendraaier los/omhoog draaien.

Kijk ook even of de hals wel recht is. Je hebt net nieuwe snaren erop zei je, en als deze een andere spanning hebben (lager in dit geval) kan de hals buigen.

Nafta
25 februari 2009, 20:08
Ok ik ga even snel kijken bedankt!

Edit Gevonden!! Hartstikke bedankt! Nu snel de rest van de snaren erop zetten zaten altijd al 9 mm op

RoelTM
25 februari 2009, 20:10
Welke gitaar heb je eigenlijk?

Nafta
25 februari 2009, 20:22
Welke gitaar heb je eigenlijk?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120083

Gaat om die gitaar ;D

Verder heb ik nog een gibson en een ibanez maar deze custom is cooler

Nafta
25 februari 2009, 20:30
Er gaat alleen iets niet goed, de brug gaat helemaal omhoog staan, na het vele stemmen

MarkV
25 februari 2009, 20:58
Heb je er dikkere snaren opgezet? Zo ja, dan trekken de snaren nu met meer kracht aan de brug en komt deze dus meer omhoog. Even van achteren de veren iets terugdraaien (meer het hout in) en dan is het wel weer opgelost. Wel eerst even de snaren lekker los draaien, gaat een stuk makkelijker en dan breken deze niet.

Nafta
25 februari 2009, 21:02
Heb het! De snaren staan erop en de oude humbucker zit er weer eventjes in
Speelt wel lekker weer!

toon-
25 februari 2009, 21:15
Zit, na zulke dingen als de floyd rose tremolo verhogen of verlagen en de veren meer of minder aanspannen, de intonatie nog altijd goed? Daar heb ik altijd wat schrik voor.

Nafta
25 februari 2009, 21:49
Zit, na zulke dingen als de floyd rose tremolo verhogen of verlagen en de veren meer of minder aanspannen, de intonatie nog altijd goed? Daar heb ik altijd wat schrik voor.
Even kijken
Nouja eigenlijk durf ik niet te kijken, hij blijft in stemming en daar ben ik al blij mee eerlijk gezegd, iedereen bedankt voor hun hulp!