PDA

View Full Version : Invloed Pod op versterker?



toon-
25 februari 2009, 17:54
Ik speel vaak met mijn Line 6 Pocket Pod tussen gitaar en versterker. Meestal kies ik dan voor een hi gain-geluid op de Pod en dan het cleane kanaal op de versterker.
Nu stond m'n versterker de laatste keren vaak nog op het distortion kanaal toen ik hem opzette, en dan kreeg ik natuurlijk een overdreven hoge dosis gain met de nodige bijgeluiden. Toen ik daarnet nog eens zonder Pod op de versterker speelde, leek deze echt anders te klinken, alsof er iets mis is met de speaker. Ik vraag me dus af of dit iets met die Pod te maken heeft?

Alvast bedankt.

Bram+
25 februari 2009, 17:58
Dus je versterker klinkt beter als je de POD er tussen hebt hangen? Over welke versterker gaat het dan?

toon-
25 februari 2009, 18:31
Geen duur spul hoor ;) Een cube 60.

Wiellem
25 februari 2009, 18:35
Geen duur spul hoor ;) Een cube 60.

Niks mis met de Cube rect stand toch?

toon-
25 februari 2009, 19:13
Niks mis met de Cube rect stand toch?

Nee, dat bedoelde ik niet. Met de POD is het niet echt beter, het is gewoon anders.

Bram+
25 februari 2009, 19:18
Nu snap ik weinig van modelling en de invloed op je geluid, maar ik kan me voorstellen dat een modellingpedaal gecombineerd met een modellingversterker van verschillende fabrikanten 'verassende' resultaten kan opleveren, hoe het een het ander beïnvloedt etc.

DeiDRagonas
25 februari 2009, 21:51
Toen ik daarnet nog eens zonder Pod op de versterker speelde, leek deze echt anders te klinken, alsof er iets mis is met de speaker. Ik vraag me dus af of dit iets met die Pod te maken heeft?

Alvast bedankt.


Ondertussen nog geen antwoord op je vraag gehad zie ik...

Je speaker kan niet stuk zijn gegaan door de Pod. Ook niet door de dubbele gain die erdoor komt. Dat moet ergens anders aan liggen dus. Je zegt dat het klinkt alsof je speaker stuk is als je nu zonder Pod speelt? Als dat zo is komt dat niet door de Pod in elk geval.

Grt R!

kevervolks
25 februari 2009, 22:59
Een pod moet je niet rechtstreeks voor een versterker zetten, dit klinkt voor geen meter. Een pod moet je in de effectsloop zetten, aangezien de cube dit volgens mij niet heeft kan je de pod het beste aansluiten op de aux ingang van je versterker. Op deze manier gebruik je alleen de speaker van de cube!

Het zou trouwens best kunnen dat je de versterker hebt opgeblazen, een pod heeft namelijk best een hoge output

DeiDRagonas
26 februari 2009, 03:47
Het zou trouwens best kunnen dat je de versterker hebt opgeblazen, een pod heeft namelijk best een hoge output

Dit dus.. Dat is zo heel erg onwaarschijnlijk. Die Pod heeft niet zo een hoge output dat je daarmee je input of speaker sloopt.

Grt R.

peter_heijnen
26 februari 2009, 07:41
Een pod moet je niet rechtstreeks voor een versterker zetten
Onzin!

Wel even zorgen dat het AIR-knopje op AMP staat.