PDA

View Full Version : Barber LTD?



EuroCinema
25 februari 2009, 13:37
Wie heeft er ervaring met de Barber LTD? Ik heb al een rc booster en een t-rex moller, maar ben erg benieuwd of dit pedaal inderdaad een nog mooier "transparandje" geeft...

Nielsje
25 februari 2009, 13:41
Hm.. Ik heb de LTD SR gehad, maar volgens mij is de möller dankzij z'n mix knop veel subtieler in te stellen. Overigens is de LTD geen slecht pedaal hoor, maar er zit wel wat compressie op. De möller is volgens mij gewoon een TS-variant, alhoewel deze geen extreme mid-hump heeft.

alfred
25 februari 2009, 14:38
Ik ken de andere pedalen niet maar de LTD geeft absoluut een kleuring aan je gitaargeluid.
Het geluid wordt "steviger", dus clean met een randje (afhankelijk van de hoeveelheid ingestelde gain natuurlijk), je gitaar blijft heel mooi in balans klinken, dus hoog/mid/laag.
Er is wel een "mid-hump" maar volgens mij minder en niet zo nasaal als bv. een TS9.

EuroCinema
25 februari 2009, 14:49
Okee, thanks. En als je de gain op nul zet met humbuckers, is-ie dan echt helemaal clean? Of is er zoals bij een tubescreamer toch altijd een minimum aan gain aanwezig?

alfred
25 februari 2009, 14:57
Ik weet het niet helemaal zeker (heb meestal de gain halverwege) maar volgens mij heb je op nul vrijwel geen gain/drive maar wel de "kleuring" in het geluid.

guitaraddict
25 februari 2009, 15:23
En als je de gain op nul zet met humbuckers, is-ie dan echt helemaal clean? Of is er zoals bij een tubescreamer toch altijd een minimum aan gain aanwezig?

Toevallig heb ik op het ogenblik dat pedaal in huis.

Inderdaad , hij blijft helemaal clean, net even geprobeerd met de setup die jij bedoelt.

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/ltd003sm.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/ltd004small.jpg

Alf

EuroCinema
25 februari 2009, 20:43
Te gek, dankjewel! Ga er eens 1 testen (eerst nog van m'n Keeley TS9 af).

jezzbo
26 februari 2009, 12:40
hi,

Ik heb de LTD en deze geeft imho geen perfecte clean boost.
Maar hij klinkt wél reuze goed! (als clean boost geeft 'm een vetter geluid)
Als je een perfecte clean boost wil, maw het geen je er in plugt maar dan luider probeer dan eens een barber Launch pad. als pure clean boost klinkt deze fenomenaal. Ik heb momenteel 4 barber pedalen (tonepress -> LTD -> direct Drive -> Launch pad) Al deze pedalen hebben een zéér lage ruis. wat ik een bijkomend voordeel vind. :ok:

kwa gain kan je het zo bekijken:
Launchpad = Clean (met grote "C")
LTD= clean met een beetje haar op. (en wat vetter)
Direct Drive= overdrive.
tone press = compressor :)

hopelijk helpt m'n gelul u een beetje.

Nielsje
26 februari 2009, 14:12
Hm.. ik heb op het moment de tonepress en de DD en LTD heb ik dus gehad.

In tegenstelling tot jouw bevinding vind ik dat de tonepress behoorlijk veel ruis d'r in knalt. De direct drive heb ik slecht één week gehad, vond dat 'ie veel te veel compressie had. Wellicht dat het lekker werkt op heel erg 'open' versterkers, maar op de gemiddelde marshall blijft er weinig dynamiek over.. Dan vond ik de OCD beter. Min of meer hetzelfde gainbereik, maar veel lekkerder om mee te werken.

Maar goed, alles is natuurlijk smaak en gear afhankelijk. Ik sta erom bekend dat ik geen smaak heb.

marc_o
26 februari 2009, 15:56
Hm.. ik heb op het moment de tonepress en de DD en LTD heb ik dus gehad.

In tegenstelling tot jouw bevinding vind ik dat de tonepress behoorlijk veel ruis d'r in knalt. De direct drive heb ik slecht één week gehad, vond dat 'ie veel te veel compressie had. Wellicht dat het lekker werkt op heel erg 'open' versterkers, maar op de gemiddelde marshall blijft er weinig dynamiek over.. Dan vond ik de OCD beter. Min of meer hetzelfde gainbereik, maar veel lekkerder om mee te werken.

Maar goed, alles is natuurlijk smaak en gear afhankelijk. Ik sta erom bekend dat ik geen smaak heb.


Ik neem aan dat je die Marshall DSL bedoelt?
Daarvoor zou ik inderdaad niet de DD zetten, dat is teveel op elkaar. Gooi daar een Tubescreamer voor of een Klon(kopie), die zijn openener qua structuur en vullen de meeste Marshalls goed aan.
Op een marshall, en dan toch zeker op het eerste kanaal van de DSL werkt een Carl Martin Hot Drive 'n Boost ook erg goed. Gain versterker halverwege tot rockerig clean breakup geluid en dan aanvullen met de Carl martin.

Ik neem aan dat de tonepress een compressor is? Dan krijg je automatisch meer ruis...

Nielsje
26 februari 2009, 18:35
Ik neem aan dat je die Marshall DSL bedoelt?
Daarvoor zou ik inderdaad niet de DD zetten, dat is teveel op elkaar. Gooi daar een Tubescreamer voor of een Klon(kopie), die zijn openener qua structuur en vullen de meeste Marshalls goed aan.
Op een marshall, en dan toch zeker op het eerste kanaal van de DSL werkt een Carl Martin Hot Drive 'n Boost ook erg goed. Gain versterker halverwege tot rockerig clean breakup geluid en dan aanvullen met de Carl martin.

Ik neem aan dat de tonepress een compressor is? Dan krijg je automatisch meer ruis...

Jup, was toen inderdaad op de DSL. Overigens gebruik ik nu vooral een Studiocage, werkt een stuk beter. De tonepress is inderdaad een compressor, maar jezzbo vond alle pedalen weinig ruis hebben. De LTD was inderdaad vrij stil, bij de DD niet op gelet. De tonepress met stip het pedaal met de meeste ruis in mijn setup. Wel een fijn pedaal overigens :)

marc_o
26 februari 2009, 20:31
Wanneer je een echt goede compressor wil hebben, raad ik met stip de EHX White Finger aan...veel mogelijkheden, een boost waar je U tegen zegt. het formaat is aan de grote kant, maar hey....who cares...