PDA

View Full Version : MIM Tele/squiers



KamikazaGuitar
25 februari 2009, 14:08
Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat ik tweedehands MIM fender's voor ongeveer 400 euro zie gaan. Hier wordt echter vaak gepraat over dat de prijs voor MIM strats ongeveer iets boven de 300 euro ligt.

Zoek ik niet goed genoeg naar de betere advertenties? Of is er een verschil in prijs tussen strats en tele's (ik wil namelijk hoogstwaarschijnlijk een tele)?

Ik ga een dezer dagen namelijk naar musicstore om het een en ander uit te proberen; en misschien kom ik dan terug met een squier classic vibe telecaster. Volgens een aantal mensen is deze namelijk even goed als MIM fenders (als jullie hier iets meer over weten hoor ik het graag). Het punt is alleen, als het klopt dat deze dus allebei 300 euro zijn, ga ik liever voor de tweedehands fender (merkengeil, ik weet het :chicken:)

Verlicht me :)

Ibanez666
25 februari 2009, 14:15
Het verschil zal wel in het bouwjaar liggen. Kijk ook hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120120

volgens mij kan de kleur ook nog wel invloed hebben op de prijs

KamikazaGuitar
25 februari 2009, 14:18
Dat was inderdaad een van de redenen dat ik dit topic opende, weer een fender voor 300 euro ^^

Ibanez666
25 februari 2009, 14:22
ik denk dat je voor 300 wel wat mazzel en geduld moet hebben. Alles is mogelijk natuurlijk. Als je echt perse een fender wil, waarom spaar je dan niet door?

KamikazaGuitar
25 februari 2009, 14:26
Het ging me ook meer om het idee dat als een fender en squier even duur waren, ik liever voor de fender zou gaan. In de praktijk maakt het me niet zo heel veel uit of die gitaar wat duurder is, ik heb het geld opzich wel. Ik wil alleen ook nog uitendelijk een humbuckergitaar erbij, dus daar moet ik wat geld voor overhouden.

Ibanez666
25 februari 2009, 14:28
Het ging me ook meer om het idee dat als een fender en squier even duur waren, ik liever voor de fender zou gaan. In de praktijk maakt het me niet zo heel veel uit of die gitaar wat duurder is, ik heb het geld opzich wel. Ik wil alleen ook nog uitendelijk een humbuckergitaar erbij, dus daar moet ik wat geld voor overhouden.


Ik zou in dit geval ook eerder voor een tweede hands kiezen (die nieuw ook nog eens duurder was). Dat er dan fender op staat is meegenomen voor een eventuele doorverkoop en voor je eigen gevoel natuurlijk :)

KamikazaGuitar
25 februari 2009, 14:35
Thanks, dat zal ik in m'n achterhoofd houden in musicstore ^^

Ibanez666
25 februari 2009, 14:37
Thanks, dat zal ik in m'n achterhoofd houden in musicstore ^^

Succes met je zoektocht en wel plaatjes posten he?

KamikazaGuitar
25 februari 2009, 14:37
Succes met je zoektocht en wel plaatjes posten he?

Yups zal ik doen

KamikazaGuitar
26 februari 2009, 00:12
Als iemand trouwens meer weet over het kwaliteitsverschil tussen de classic vibes en de MIM's...

jimihattricks
26 februari 2009, 15:16
ik denk dat veel mensen het over een MIM standard tele/strats hebben wanneer ze de letters MIM gebruiken.. de classic (player) modellen (ook MIM) ontstijgen de standard serie echter en worden dus ook vaak voor +300 euro aangeboden

wat betreft de squiers, Guitar & Bass magazine was er helemaal weg van, en daar lopen aardig wat fender-sluts rond volgens mij.. maar met alles geldt natuurlijk; testen!

persoonlijk zou ik met een budget van 300 euro nog 100 euro doorsparen en een 2ehands classic (player) op de kop proberen te tikken, of een japanse Squier/Fender proberen te scoren (maar dan heb je wsl meer cash nodig)

KamikazaGuitar
26 februari 2009, 23:52
Zo, vandaag wezen testen in musicstore. En uiteindelijk met geen gitaar terug gekomen :dontgeti:

Qua uiterlijk ging mijn voorkeur eigenlijk meteen naar de 2-tone sunburst strat (squier classic vibe 50's strat). Tsjeez mooi zeg!

Nu het probleem; ik weet niet of ik de enige ben met dit probleem, en het gewoon wennen is, maar ik heb hem vergeleken met standaard MIM fenders en de hals van de squier had een dikke, glimmende lak eroverheen. Met snel spelen over de hals ging dit behoorlijk stroef vond ik. Ik heb dus nog gevraagd of ze een 2-tone MIM sunburst strat hadden, maar helaas. Een 3-tone MIM hadden ze wel, maar voor zo'n bedrag (en het feit dat het m'n main gitaar moet worden) vind ik dat het ook precies moet zijn wat ik wil. En met dat rood erbij is het het toch nét niet.

Thuis ben ik nog even gaan zoeken, en toen kwam ik uit op de fender variant. Als ik mij niet vergis de Fender Classic ´50s Stratocaster 2-tone Sunburst. Inderdaad, de gitaar die mij hierboven wordt aangeraden :chicken:. Ik kwam ook deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=103400) advertentie tegen op gitaarmarkt. Weet iemand of deze gitaar ook de 'dikke stroeve finish' heeft, of toch de gladdere 'satin finish' die de meeste standard MIM's hebben?
Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?

Alvast bedankt!

Azaruc
27 februari 2009, 00:57
Ik heb vorige maand een classic vibe 50's gekocht en ook bij mij viel gelijk de dikke lak laag op op de hals. In het begin moest ik er even aan wennen, maar nu merk ik het eigenlijk al niet meer en speelt het (bijna) net zo vlot als m'n PRS. (Het blijven natuurlijk verschillende halzen)

Bij de aanschaf heb ik ook een MIM classic player getest, en daar zat in ieder geval een minder dikke laklaag op de hals. Ik neem aan dat dat bij de gitaar waarvan jij de advertentie hebt gevonden ook zo is. En voor de zekerheid kun je altijd even een berichtje sturen om navraag te doen natuurlijk.

Succes met je zoektocht nog verder!

KamikazaGuitar
27 februari 2009, 11:12
Ik heb vorige maand een classic vibe 50's gekocht en ook bij mij viel gelijk de dikke lak laag op op de hals. In het begin moest ik er even aan wennen, maar nu merk ik het eigenlijk al niet meer en speelt het (bijna) net zo vlot als m'n PRS. (Het blijven natuurlijk verschillende halzen)

Bij de aanschaf heb ik ook een MIM classic player getest, en daar zat in ieder geval een minder dikke laklaag op de hals. Ik neem aan dat dat bij de gitaar waarvan jij de advertentie hebt gevonden ook zo is. En voor de zekerheid kun je altijd even een berichtje sturen om navraag te doen natuurlijk.

Succes met je zoektocht nog verder!

Hartstikke bedankt, daar heb ik wat aan :)

Ik denk dat ik dan nog eens een keer op de gitaren van een vriend van mij ga spelen. Daar zit namelijk ook een dik gelakte hals bij, en eentje met een V-shape (dit verschil had ik eerder over het hoofd gezien). En dan maar kijken of het went etc.

Hoe was kwalitatief trouwens het verschil tussen die twee? De MIM classic player was namelijk niet in voorraad bij MusicStore dus ik heb hem ook niet kunnen testen.

KamikazaGuitar
27 februari 2009, 14:24
Hee, dat is vreemd;

is er een verschil tussen deze 2 gitaren?

http://www.thomann.de/nl/fender_mex50_stratmn_2cs.htm en http://www.thomann.de/nl/fender_50s_classic_player_strat_mn2sb.htm

olaftheholy
27 februari 2009, 14:34
Hee, dat is vreemd;

is er een verschil tussen deze 2 gitaren?

http://www.thomann.de/nl/fender_mex50_stratmn_2cs.htm en http://www.thomann.de/nl/fender_50s_classic_player_strat_mn2sb.htm

Beste man...je kan zelf toch lezen of niet???
Beetje errg voor de hand liggende vraag zeg...

almarvk
27 februari 2009, 14:47
Nou nou, iets minder heftig reageren mag ook wel!

olaftheholy
27 februari 2009, 14:52
Nou nou, iets minder heftig reageren mag ook wel!


sorry Almar... zal het even aanpassen.

KamikazaGuitar
27 februari 2009, 14:55
jezus christus man...je kan zelf toch lezen of niet???
wat een achterlijke vraag zeg...

Ja gelukkig kan ik lezen. Door deze gave ben ik in staat de specificaties te vergelijken, en daaruit te concluderen dat ik geen verschillen weet te noemen. Als jij dat wel kan, waar ik dan vanuit ga, kun je me dan eens een paar belangrijke verschillen noemen?

Azaruc
27 februari 2009, 15:12
Even op de fender site voor je gezocht:

de classic : http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131002340

de classic player: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141102344

Kijk even bij de specs, daar zitten een paar kleine verschillen in. Over de afwerking weet ik niets, misschien dat Mr. Fingers dat weet ofzo.

Over mijn keuze voor de classic vibe tegen de classic player:
De classic vibe lag mij meer, het geluid sprak me meer aan en vond hem (na een beetje aan de lak gewend te zijn) wat lekkerder spelen.
Maar dit kan natuurlijk ook per exemplaar verschillen!

pasqual
27 februari 2009, 15:12
wat ik er kan op uit maken zit het verschil in de pups, tremelo en hals.
de fender 50 heeft een 6 punts tremelo en ( waarschijnlijk ) ceramische pups en een andere shape van de hals. de 50 S heeft een 2 punts tremelo, standard usa pups ( alnico ) en een V-shape hals. of dat de meerprijs rechtvaardigd? succes!

groeten Pasqual.

olaftheholy
27 februari 2009, 15:27
Ja gelukkig kan ik lezen. Door deze gave ben ik in staat de specificaties te vergelijken, en daaruit te concluderen dat ik geen verschillen weet te noemen. Als jij dat wel kan, waar ik dan vanuit ga, kun je me dan eens een paar belangrijke verschillen noemen?

Blijkbaar valt je gave een beetje tegen...
Zelfs andere forumleden zien/lezen de verschillen


wat ik er kan op uit maken zit het verschil in de pups, tremelo en hals.
de fender 50 heeft een 6 punts tremelo en ( waarschijnlijk ) ceramische pups en een andere shape van de hals. de 50 S heeft een 2 punts tremelo, standard usa pups ( alnico ) en een V-shape hals. of dat de meerprijs rechtvaardigd? succes!


Aldus....

KamikazaGuitar
27 februari 2009, 16:26
Bedankt Azaruc en pasqual, ik wist niet de er ook zoiets als een 'classic' serie bestond en dacht dus dat het misschien een fout was van thomann zoals ik hier wel eens tegenkom. Dat wordt waarschijnlijk dus uitproberen!