PDA

View Full Version : shit happens, humor in gitaarbouw



no 1 hops
25 februari 2009, 12:25
voor wie het engels machtig is een prachtig verhaal over een toch wel eenvoudige gitaar en ingewikkelde uitkomst van een upgrade.

http://www.tdpri.com/forum/tele-tech/150325-my-sx-downfall.html

RoelTM
25 februari 2009, 12:51
Haha, dat is inderdaad erg handig, zo'n tafel. :satisfie:

no 1 hops
25 februari 2009, 15:47
Haha, dat is inderdaad erg handig, zo'n tafel. :satisfie:en nog wel string through

RoelTM
25 februari 2009, 16:24
Maar 1 ding snap ik niet. Hij wilde dus, om plaats te maken voor z'n nieuwe humbuckert de brug naar achteren zetten, en om de snaren er nog door te kunnen krijgen de gaten ook 'verplaatsen'. Maar dan krijg je die brug toch nooit meer geïntioneerd? :dontgeti:

S9koen1F
25 februari 2009, 16:25
best lullig!
Gat in de Tafel en in zijn Relatie.

~Koen

Gothra
25 februari 2009, 18:19
Maar 1 ding snap ik niet. Hij wilde dus, om plaats te maken voor z'n nieuwe humbuckert de brug naar achteren zetten, en om de snaren er nog door te kunnen krijgen de gaten ook 'verplaatsen'. Maar dan krijg je die brug toch nooit meer geïntioneerd? :dontgeti:

Neuh hij had de nieuwe gaten voor de brug al geboort maar kwam er toen achter dat de brug niet meer in een lijn was met de gaten die door de body gaan;p

en je krijgt m dan inderdaad niet meer geintoneerd


BEST DOM imo

StrungOut87
26 februari 2009, 01:55
Dit was zonder twijfel zowat de begaaidste tekst die ik ooit heb gelezen..ik denk dat die kerel n beetje last heeft van schizofrenie :)

Maar toch een goeie raad eiglik:

If it ain't broke, don't try 'n fix it! :))

hahaaaaaaaaa

Yoshida
28 februari 2009, 17:04
If it ain't broke, t doesn't have enough upgrades yet! :p

Dat probleem heb ik ook gehad, voornamelijk om nieuwe brug en later nog een keer om nieuwe brugpup in een €90 DiMavery telecaster. De stringthrough holes leken mij ook wel cruciaal, oplossing: 'bathtub' verder uitboren, bijsteken met een frees, zaagsel wegblazen en klaar.
Enige prob is wel dat ik een snoertje van de neckpup had doorgestoken... :soinnocent:

Oftewel: ervaring is de strengste leermeester, maar je kan ook heel wat gezeik voorkomen door een project goed voor te bereiden en bij iedere stap de consequenties af te wegen. Niet om de drempel voor het project hoger te maken (word dan juist lager), maar om te leren hoe je kiest uit de minst slechte oplossing. Deze Longbow lijkt me iemand die baat heeft bij een cursus 'eerst denken dan doen'. Anders moet je inderdaad niks veranderen aan een gitaar die verder op zich prima speelt en klinkt.

MegaDrive
4 maart 2009, 15:10
"Look honey, we now have a string-through kitchen table!"

:D

no 1 hops
4 maart 2009, 15:30
nog zo'n leuke is deze youtube clip
en medewerker heeft een zijkant van een gitaar ver..... en de meesterbouwer zegt 'the good news is i might be able to fix it , the bad news?', kijk zelf maar
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=psKLqMRQkMk

JacquesLeDick
4 maart 2009, 15:51
nog zo'n leuke is deze youtube clip
en medewerker heeft een zijkant van een gitaar ver..... en de meesterbouwer zegt 'the good news is i might be able to fix it , the bad news?', kijk zelf maar
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=psKLqMRQkMk

Zeer leuk filmpje. Zou het toch nooit willen voor hebben.