PDA

View Full Version : dokter voor intellifex



peter_heijnen
25 februari 2009, 10:10
Mijn intellifex moet hoognodig naar de dokter, wie weet een goed adres voor amsterdam e.o.?

guitaraddict
25 februari 2009, 15:28
Peter,

Ik kan je helaas niet helpen maar als je iemand vindt die er echt verstand van heeft laat het hier dan even weten want het zou een ramp zijn als mij dat zou overkomen. Dus voor het geval dat ... .Ik kan niet zonder dat apparaat.

De Intellifex (black) is voor mij een van de beste rackapparaten die ik ken en heeft me sinds de aanschaf in (ik denk 1992 ? ) nog nooit in de steek gelaten.

Alf

Johannes
25 februari 2009, 15:53
op marktplaats komen ze regelmatig voor weinig voorbij. misschien is dat een (goedkopere) optie.

paulusdeBKB
26 februari 2009, 10:54
Weet je zelf wat er kapot aan is? Als bijv. alleen een intern batterijtje moet worden vervangen (ik neem aan dat de Intellifex er eentje heeft om de presets op te kunnen slaan als het ding uit staat), dan kun je dat ook zelf.

Alternatief is: Rocktron of de importeur een mailtje sturen met de vraag wie hun reparaties doet in de Benelux.

peter_heijnen
26 februari 2009, 11:42
Nee het is helaas niet het batterijtje en ook niet de voeding. De intellifex gaat helemaal op tilt als ie signaal binnen krijgt.

Ik had gehoopt op iemand hier die een adresje zou weten, maar ik heb inmiddels idd BMI een mailtje gestuurd.

duckman
26 februari 2009, 12:09
niet in Amsterdam, maar wel in Nieuwegein ( utrecht)
Als je het adres wil kun je me PMen.


Succes ermee!!

Henri H
12 januari 2011, 14:53
Heeeeeeele dikke vette BUMP! :D

Mijn Intellifex deed ook raar.
Na een poosje te hebben aangestaan ging ie spontaan in een soort tilt-achtige stand, of hij ging echt uit.
Ik heb hem naar een electro-technicus gebracht.
Dit is gewoon iemand die ook TV's, Videorecorders e.d. repareert. Zo iemand zit in elk stadje wel toch?
Hij keek eerst wel een beetje raar op, maar wilde er wel naar kijken.
Ik kreeg hem weer terug, en het leek erop dat ie het weer goed deed, maar na een half uurtje was het weer mis, hetzelfde euvel.

Ik heb hem weer teruggebracht, en uiteindelijk heeft ie de fout gevonden.
Het bleek een diode te zijn die temperatuurgevoelig was geworden o.i.d.
Heeft me wel €65,- gekost in totaal, maar dat is ie wel waard.

Nu heb ik echter bij bepaalde presets met delay en/of reverb dat de Ab- en C#-noten zachter/dunner klinken dan de andere noten.
B.v. een Ab-mineur akkoord klinkt heel iel, terwijl een A-akkoord gewoon lekker vol klinkt.
Als ik de Bypass knop v.d. Intellifex indruk is het geluid goed, en ook een andere delay-preset doet het prima.
Het lijkt er dus op dat het een preset-instelling is.

Heeft iemand een idee?

B.v.d.

Liquid_Metal
12 januari 2011, 17:47
Presets waarin je alleen de delay aan hebt staan? Het klinkt echt héél absurd, dus ik zou behalve effect-technisch niets kunnen bedenken. Je zou kunnen proberen de patch na te maken en te kijken of het probleem er dan ook zit.

Henri H
13 januari 2011, 08:30
Presets waarin je alleen de delay aan hebt staan?En/of reverb, andere effecten heb ik (nog) niet geprobeerd.
Het klinkt echt héél absurd, dus ik zou behalve effect-technisch niets kunnen bedenken. Je zou kunnen proberen de patch na te maken en te kijken of het probleem er dan ook zit.Ik vind de Intellifex best een ingewikkeld apparaat, vooral als het gaat om het aanpassen/instellen van een effect, en ik heb ook nog nooit echt de moeite genomen om de handleiding 's door te nemen.
Misschien toch maar 's doen....:)

JTB
13 januari 2011, 08:56
En/of reverb, andere effecten heb ik (nog) niet geprobeerd. Ik vind de Intellifex best een ingewikkeld apparaat, vooral als het gaat om het aanpassen/instellen van een effect, en ik heb ook nog nooit echt de moeite genomen om de handleiding 's door te nemen.
Misschien toch maar 's doen....:)

Pff zeg dat, ik moet er ook nog steeds eens de tijd voor nemen om een paar goeie presets te maken. Duurt altijd zo lang, ook het verplaatsen van presets is een ramp.