PDA

View Full Version : Mijn nieuwe vintage DEAN USA explorer



gerrekat
17 maart 2003, 14:23
Hmmmm, wat ik nu tegenkwam bij Dijkman in Amsterdam!

de eerste VINTAGE DEAN USA uit 1980 die ik ooit tegen ben gekomen in Nederland.
Nu is DEAN niet echt bekend hier, misschien alleen de goedkope Koreaantjes.
Maar begin jaren 80 verkochten ze in de USA op een gegeven moment meer gitaren dan GIBSON, omdat ze simpelweg van betere kwaliteit waren, en dat geld vandaag nog steeds.

Mijn GIBSON V hangt useless aan de muur (en is te koop) en mijn Explorer is allang verkocht, evenals mijn SG, en 6 USA DEANS bevolken mijn muur!

hier zijn pics:

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/XX80Zfront.JPG

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/XX80Zwall.JPG

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/XX80Zback.JPG

helaas zat er een kleine lakbeschadiging aan de hals, niets ernstigs gelukkig, deze gitaren zijn enorm ZELDZAAM in NL ben er erg blij mee.

Er zat een originele BILL LAWRENCE L 500 in de brug, naar mijn mening de beste high output humbucker die ooit is gemaakt, zoooo vet strak en helder!
In de halspositie zat nog de originele DiMarzio superdistortion custom wound.

In mijn GIBSON V zit een EMG 81 maar de bill lawrence laat de emg alle hoeken van de kamer zien.

Hij moet nog wel effe afgesteld worden, want hij stond vreselijk slecht afgesteld!

moretel
17 maart 2003, 14:54
de eerste VINTAGE DEAN USA uit 1980 die ik ooit tegen ben gekomen in Nederland.
Nu is DEAN niet echt bekend hier, misschien alleen de goedkope Koreaantjes.
Maar begin jaren 80

Eind jaren zeventig als broekie stond ik altijd te kwijlen op die Deans maar nooit de centen gehad om er eentje aan te schaffen, in die tijd was Fender op het randje van de afgrond.
De fender lead 1 en 2 waren ook van die gitaren die ik indertijd wel wilde hebben, af en toe zie je er nog eentje te koop.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-03-17 14:55 ]</font>

gerrekat
17 maart 2003, 15:05
Gaaf man dat je er toen al bij was.
De baas van Dijkman vertelde em dat hji ze destijds al invoerde en verkocht.

Hij zei dat ze toen al onbetaalbaar waren zo'n 4000-4500 gulden per stuk, kan je nagaan, dat was toen (en nog steeds) een kapitaal!

Anders Destium
17 maart 2003, 16:51
Vette shit, gefeliciteerd man!


Dijkman heeft wel vaker mooie en zeldzame gitaren hangen :smile: Ik denk dat je met je collectie uniek bent in Nederland onderhand, heb je ook een pic van de andere kant/de andere Deans die je hebt...

Als ik een steady onderkomen heb ga ik ook muurvullen denk ik :wink:

gerrekat
17 maart 2003, 17:32
Ja ik zal vanavond foto's maken en posten, mijn DEAN ML uit 1981 staat helaas in de oefenruimte dat is mijn favoriet die scheurt zo enorm vet!

Thanx!

ja is gaaf om je muren helemaal te behangen.
]
Ik vind het wel tof om iets te verzamelen wat niet makkelijk te krijgen is.

Dijkman had ook een toffe verzameling amps staan Mesa Engl, niet de meest gangbare merken die nieuwe marshall mode 4 had ie ook en de peavey XXX die zie je ook bijna nergens, vond de meeste prijzen echter wel aan de hoge kant.

Maar de prijs die ik bedongen heb voor mijn DEAN mag ik niet over klagen!
zeer gezien de zeldzaamheid ervan, als iemand nog eens ergens iets dergelijks tegenkomt hou me op de hoogte ik koop alles AHHAHAHAHAHAH

RadiuS
17 maart 2003, 17:46
Gare gast je zit 2 threads over hetzelfde onderwerp te houden! :razz:

gerrekat
17 maart 2003, 17:47
Sorry das een ongelukje, de site doet het op de PC op mijn werk niet goed en is enorm traag zo is ie per ongeluk 4 keer gepost omdat ik steeds dacht dat ie het niet deed!

gerrekat
17 maart 2003, 21:15
Hier is nog een foto van mijn collectie minus een koreaanse ML en een ML die in de oefenruiomte staat, heb nu dus 8 gitaren en een DEAN caddilac in bestelling.

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/deancollectie.jpg

FNaRK
17 maart 2003, 22:04
mooie bank !!





:lol:

gerrekat
17 maart 2003, 22:14
Thanx! voor 250 piek is ie van jou zitten ook nog een paar gitaren bij!

Oh de Blauwe ML is een nieuwe Timecapsule custom no 4 van 25 gemaakt en gesigneerd door DEAN zelinsky himself op de headstock, de buurman de transbraziliaburst ML is nr 42 van 50 gemaakt, en de Z (ezplorer rechts boven) is nr 32 van 50 gemaakt en allemaal gesigneerd!

Ben er echt blij mee, maar heeft me wel mijn hele ribbenkast gekost!

FNaRK
17 maart 2003, 22:18
deal,
250 euro voor de bank en een paar gitaren !

(mondelinge / schriftelijke overeenkomsten zijn rechtsgeldig.....dus kom maar op :lol: )

Anders Destium
17 maart 2003, 22:35
:grin:rool:

Misschien volgende regiomeeting bij jou thuis :smile:

Dat verzamelen van gitaren heeft wel wat, wie weet begin ik er ook eens aan. Hoeveel andere collectors zouden er eigenlijk in Delft zitten?

FNaRK
17 maart 2003, 22:48
laten we een lokale GitaarNet-afdeling oprichten: Regio Haagland, afdeling Delft
en dan eens per maand bij een van de leden over zijn gitaren kwijlen :lol:

Anders Destium
17 maart 2003, 22:52
Strak plan, als we er gewoon Haaglanden van maken kunnen we ook eens bij Jay Cal en Lacrymosa langs om techniek te leren (en te kwijlen) :wink:

gerrekat
18 maart 2003, 06:58
Op 2003-03-17 22:48, schreef roadkill:
laten we een lokale GitaarNet-afdeling oprichten: Regio Haagland, afdeling Delft
en dan eens per maand bij een van de leden over zijn gitaren kwijlen :lol:


lachje dat er zoveel gasten uit de buurt komen, je bent van harte welkom, maar heb maar een heel klein studenten hokje!
Hoe vinden jullie deze collectie trouwens, daar ga ik nu van kwijlen, hihj is van Elliot Rubinson, de man die DEAN in 2000 niuew leven in blies, en in 2002 DEAN Zelinsky weer terugkreeg bij DEAN.

http://www.deanguitars.com/doa/doa2003/gallery/images/DSC01431_jpg.jpg

michielv
18 maart 2003, 12:36
shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!

Niet dat ik zoveel gitaren zou willen hebben (ik zou steeds lopen te dubben waar ik nou weer op ga spelen) maar het is wel een erg mooi gezicht!

gerrekat
18 maart 2003, 13:22
Ja niet normal he ze zijn allemaal van 1 kerel!

Een vintage DEAN brangt op ebay mits in goede staat toch wel $ 1500 op, versus een GIBSON explorer uit het zelfde tijdperk ongeveer $ 600, kan je nagaan wat een kapitaal daar hangt!

FNaRK
18 maart 2003, 19:41
*zucht diep en denkt erover om zijn vrouw en kind eruit te gooien om zodoende weer wat kapitaal bij elkaat te kunnen sprokkelen*


DAMN, WAT MOOI

pim1234
18 maart 2003, 20:00
die dean hardtails zijn pas super!!!!
http://www.deanguitars.com/hardtail/bassNtreble/14HTbass&amp;treble.jpg

gerrekat
19 maart 2003, 10:41
ja de hardtail is heel mooi, niet mijn idee van een DEAN, maar hij is echt super gemaakt, de gasten die ik ken die er een hebben zeggen dat ze beter zijn dan een PRS, minder plastic en de neckjoint is veel beter geconstrueerd.

Het is niet mijn type gitaar maar er zijn al behoorljik wat mensen overstag gegaan voor dat ding, goedkoop is ie alleen niet, maar niet zo duur als een PRS, maar tegen de 3000 EURO zal ie hier wel kosten.