PDA

View Full Version : Scars of Salvation



Bloodline
24 februari 2009, 23:14
Jawohl weer een nieuwe die-hard metal track er bij!
Het nummer het Scars of Salvation en is een stuk technischer dan de meeste van mij gewend zijn.



Het nummertje staat op myspace:

http://www.myspace.com/mendelb

P.s: zit een solo stuk in van meer dan 2 minuten.

Groeten,

Mendel! Bloodline!

pannekoek
24 februari 2009, 23:16
jezus mendel, dit klinkt vet, dit ga ik vaker luisteren

veel between the burried and me geluisterd?:soinnocent:

Luke-wannabe
24 februari 2009, 23:16
Beukt wel lekker. Die drums :seriousf:

Bloodline
24 februari 2009, 23:21
jezus mendel, dit klinkt vet, dit ga ik vaker luisteren

veel between the burried and me geluisterd?:soinnocent:


Jezus! haha, geniale naam.

Between the buried ? Man :D Check eens deze band:

Necrophagist.

Megadeth22
24 februari 2009, 23:31
Nice.
Is dat een Schecter Blackjack C-1? :D

pasqual
24 februari 2009, 23:51
vette track! knap dat je de gitaren naast de vette drums er toch nog zo duidelijk op hebt gekregen.
White Flower is van een andere orde maar erg mooi. ik had 'm eens graag willen horen met een strat met hals pup ( maar dat is mijn smaak ), krijg je een meer bijtende sound.

groeten Pasqual.

Bloodline
25 februari 2009, 11:52
Nice.
Is dat een Schecter Blackjack C-1? :D

Nooit meer van me leven raak ik die gitaar aan :D
Wat een flut ding, zelfs met emg's!

De rythm partijen zijn allemaal Jackson RR 3 met emg 81 85.

De solo's zijn de Jackson en Les paul ( met emg 60 in de neck) die elkaar solo's afwisselen.


vette track! knap dat je de gitaren naast de vette drums er toch nog zo duidelijk op hebt gekregen.
White Flower is van een andere orde maar erg mooi. ik had 'm eens graag willen horen met een strat met hals pup ( maar dat is mijn smaak ), krijg je een meer bijtende sound.

groeten Pasqual.

Bijna in elk topic waar in ik nummers post praat men over white flower.

White flower komt op mijn solo plaat waar ik nu mee bezig ben, en je hebt helemaal gelijk over die strat pickup. De emg 60 klinkt veel meer als een strat, en die ga ik er dan ook voor gebruiken!

Megadeth22
25 februari 2009, 14:13
Nooit meer van me leven raak ik die gitaar aan :D
Wat een flut ding, zelfs met emg's!

De rythm partijen zijn allemaal Jackson RR 3 met emg 81 85.

De solo's zijn de Jackson en Les paul ( met emg 60 in de neck) die elkaar solo's afwisselen.



Bijna in elk topic waar in ik nummers post praat men over white flower.

White flower komt op mijn solo plaat waar ik nu mee bezig ben, en je hebt helemaal gelijk over die strat pickup. De emg 60 klinkt veel meer als een strat, en die ga ik er dan ook voor gebruiken!
Ik vind mijn Schecter anders wel tof klinken. Zitten geen EMG's in maar die standaard pups maar hij klinkt zwaar. :eek:

Ibanez666
25 februari 2009, 14:25
Vette en strakke shit! vooral die overgang op 2:50 is lekker. Vind de drums hier en daar wel over the top. Ben wat minder weg van je solo sound, hoewel het wel goed bij dit nummer past. Ben tegenwoordig wat meer gecharmeerd van een vintage soundje, maar als ik met die persoonlijke voorkeur ff geen rekening hou: petje af!

Bloodline
25 februari 2009, 14:45
Ik vind mijn Schecter anders wel tof klinken. Zitten geen EMG's in maar die standaard pups maar hij klinkt zwaar. :eek:

Wat voor Schecter heb je dan ?
Die Blackjack klinkt muf, doffer dan normaal. Speelt ook niet erg fijn merk ik de laatste tijd.

Megadeth22
25 februari 2009, 15:12
Wat voor Schecter heb je dan ?
Die Blackjack klinkt muf, doffer dan normaal. Speelt ook niet erg fijn merk ik de laatste tijd.
Precies de jouwe maar dan met een extra B-snaar :rockon:

Hmm hij is wel een beetje muf.. (kan ook omdat mijn tone-knop niet werkt, mijn toggle switch ook niet volgens mij) maar wel precies goed om van die superzware logge donkere riffs te spelen :cheerup:

Bloodline
25 februari 2009, 18:01
hmmm. Kan ook een kwestie van smaak zijn.
Ik heb mijn gitaren liever wat helderder..dan breekt de distortion voor al goed door met palm muten.

Megadeth22
25 februari 2009, 19:06
hmmm. Kan ook een kwestie van smaak zijn.
Ik heb mijn gitaren liever wat helderder..dan breekt de distortion voor al goed door met palm muten.
Ik heb maar twee elektrische gitaren (de ander een iets oudere squier) maar wel goed punt.. hmm.

HaroldA
25 februari 2009, 20:06
Vet! :rockon:

Hoe heb je de drums erop gekregen, is het een computer? En wat zit er aan basgitaar onder?

Bloodline
25 februari 2009, 20:20
Drums is Drumkit From Hell Superior.

Bassgitaar is Reason 4 Distortion Bass.

HaroldA
25 februari 2009, 20:48
Drums is Drumkit From Hell Superior.

Bassgitaar is Reason 4 Distortion Bass.

De bas is een beetje 'jammer', de drums zijn precies zoals het hoort!

pasqual
25 februari 2009, 22:36
Bijna in elk topic waar in ik nummers post praat men over white flower.

White flower komt op mijn solo plaat waar ik nu mee bezig ben, en je hebt helemaal gelijk over die strat pickup. De emg 60 klinkt veel meer als een strat, en die ga ik er dan ook voor gebruiken!

ik bedoel hier mee te zeggen dat de sound van je solowerk in dit nummer meer tot leven zou komen door de stratsound ( halselement ). maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke voorkeur. dit vind ik nou het mooie van malmsteen. hij heeft een sprankelend en toch vet geluid, dankzij zijn stratsound. en als je bedenkt dat hij dimarzio's gebruikt (hs-3 dacht ik ) die nog minder output hebben dan vintage strat singles....
de emg 60 ken ik niet, maar ik geloof je op je woord.
als je nog meer tracks hebt voor publicatie in de stijl van white flower, graag.

edit: om nog ff door te zeuren over strat vs humbucker: je sologeluid wordt er meer open door. nu wordt het dichtgesmeerd waardoor het effect van de delay een beetje wegvalt. het is pas goed te horen wanneer je een toon afkapt. snap je?

groeten Pasqual.

Bloodline
26 februari 2009, 23:53
Ontzettend bedankt voor je tips Pasqual.

Als jij trouwens van dat typische strat sound houdt, ga dan eens naar soundclick.com en zoek naar rockstah. Die gast mod versterkers om de trainwreck sound te krijgen. (Trainwreck is een zelfzame versterker waarvan er 20 gemaakt zijn, tegenwoordig 40.000 dollar per stuk als je ze kunt vinden)

pasqual
27 februari 2009, 01:08
ik hou zeker van de typische stratsound omdat je er zoveel richtingen mee uitkunt, zowel clean als vervormd. luister maar eens naar Gary Moore-victims of the future. hier hoor je een goed voorbeeld van hoe vet een strat met single-coils kan klinken. en het gekke is dat je niet eens veel gain hoeft te gebruiken om vet te klinken. als je settings oké zijn, schreeuwt het vanzelf wel. bijkomend voordeel is dat je sound meer open is en daarom delay en reverb meer ruimte krijgt. ik wil hier uiteraard niets afdoen aan de sound wat je uit humbuckers haalt, voordat ik zometeen de hele humbucker-maffia over me heen krijg, want er zijn legio goede voorbeelden van een prima humb. sound op te noemen ( EVH-Vai-Satriani, etc..... ). ik kan me ook voorstellen dat als je humbuckers gewend bent, dat de "feel" met singles niet lekker is omdat het voor je gevoel iets dunner aanhoort. maar dit zou je eens moeten proberen. ik zou zeggen, probeer White Flower eens op te nemen met een strat en luister eens objectief en post 'm dan om eens te laten vergelijken.

groeten Pasqual.

Bloodline
27 februari 2009, 09:39
Er komt een custom (super) strat aan ;)
Wat ik bijvoorbeeld echt een geniale klank vindt is dit:

http://soundclick.com/share?songid=6917395
en dan die blues bend bij 0:51 seconden.

Die bite! Ontzettend mals!

pasqual
27 februari 2009, 10:50
dit is inderdaad een lekkere sound, hoewel het wel uit een brughumbucker komt, lijkt mij. klik eens hier op:http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=920486
( klik op "een sampeltje" ). dit is een sampeltje van afgelopen repetitie. het is een hoop geklooi zonder basgitaar, maar hier hoor je wat voor een geluid ik heb.
gear: zelfknutsel stratje met tonerider pups over een peavey valveking met eminence governors en een peavey 212 cab met de stock valveking speakers erin. gebruikt effect: beetje delay ( digitaal ). hiebij heb ik de gain maar op 12 uur staan- zo'n 50 %.

groeten Pasqual.

Bloodline
27 februari 2009, 11:00
Indd wat een lekker stratty geluid!

Maar kom op, dat sampeltje wat ik jou gaf is toch geen humbucker, dat is toch onmogelijk.

pasqual
27 februari 2009, 13:46
ik kan me natuurlijk ook vergissen. maar als je had gezegd dat het eddy van halen himself was op dat stukje, had ik je ook geloofd. het geluid is als 2 druppels water als dat van EVH. en die heeft toch echt humbuckers.
maar hoe dan ook, het is wel een erg lekker open geluid met bite.

groeten pasqual.

Tho
27 februari 2009, 18:19
Ik vind het wel ontzettend gaaf dit...

Ik hoor wat Suffocation, Severe Torture, Sadus, en toch dat melodische er in!

Complimenten. Hoe heb je die drums gedaan? Ik wil namelijk ook een soortgelijk projectje beginnen, gewoon alle nummers al klaar hebben in deze zin en daarna muzikanten zoeken.

HvV
27 februari 2009, 19:33
Technisch errug goed en knap gespeeld dit. Wordt er wel beetje nerveus van...dus ik hou het bij White Flower! :D

Bloodline
27 februari 2009, 20:20
Ik vind het wel ontzettend gaaf dit...

Ik hoor wat Suffocation, Severe Torture, Sadus, en toch dat melodische er in!

Complimenten. Hoe heb je die drums gedaan? Ik wil namelijk ook een soortgelijk projectje beginnen, gewoon alle nummers al klaar hebben in deze zin en daarna muzikanten zoeken.

Het grappige is dat ik niet eens naar die 3 bands luister. Ik houdt van thrash en death metal maar ja, ik zal de bands zeker eens uit checken!

De drums zijn geprogrammeerd met drumkit from hell superior.

Bloodline
27 februari 2009, 20:21
Technisch errug goed en knap gespeeld dit. Wordt er wel beetje nerveus van...dus ik hou het bij White Flower! :D



hahah is goed, als mijn solo plaat klaar is en dergelijke laat ik het jullie zeker weten.

Tho
27 februari 2009, 20:30
Het grappige is dat ik niet eens naar die 3 bands luister. Ik houdt van thrash en death metal maar ja, ik zal de bands zeker eens uit checken!

De drums zijn geprogrammeerd met drumkit from hell superior.

Moet je doen! niet jou kopje thee denk ik, maar het zit freakin' technisch in elkaar. Vooral Suffocation.


Hey dat drumkit from hell, is dat gewoon software die je in de winkel kan krijgen? En is dat het enige wat je nodig hebt, en kan je vandaar gewoon drums maken?

Bloodline
27 februari 2009, 20:41
Jup. 300 euro bij feedback.

HAAL NIET DRUMKIT FROM HELL SUPERIOR 2.0

Die is wel nieuwer, maar waardeloos qua samples.

DFHS for the win.

Tho
27 februari 2009, 21:10
Okey!

En dit dan? Hier staat dat het DFH is, maar er staat EZ drummer. Werkt DFH net zo?

Geoffrey
28 februari 2009, 08:21
Dit klinkt verdamme goed.. Wanneer komt de cd uit?
Ik ben wel benieuwd wat voor zang er op komt..

@ Tho: wanneer komt jullie cd nu uit?

Tho
28 februari 2009, 15:10
Dit klinkt verdamme goed.. Wanneer komt de cd uit?
Ik ben wel benieuwd wat voor zang er op komt..

@ Tho: wanneer komt jullie cd nu uit?

nou dat blijft me een gezeik zeg... het duurt me allemaal te lang, en iedereen eigenlijk, maar het zal nu niet lang meer duren ;)

JvD.
28 februari 2009, 23:10
Jup. 300 euro bij feedback.

HAAL NIET DRUMKIT FROM HELL SUPERIOR 2.0

Die is wel nieuwer, maar waardeloos qua samples.

DFHS for the win.
je bedoelt voor metal zeker?
ik vind het juist een verademing dat de kick niet zo'n metal "tik" is.
je hebt wel veeeeeeeeeeeeeeeels te veel faders bij 2.0.
of verwar ik nu DFH met superior drummer 2.0?

Nellyrocks
1 maart 2009, 00:20
Wow vet

Hoe verzin je dit allemaal bij elkaar. Ik vind het erg lastig te volgen. Ik en dan ook meer een liedjesman. Maar...belachelijk vet gast.

Enige dingetje. Ik vind het bassgeluid niet echt te gek. kan een keuze zijn en daar houden we het dan ook maar op.

HaroldA
1 maart 2009, 00:51
Enige dingetje. Ik vind het bassgeluid niet echt te gek.

Die zijn er meer... ;)

Ik zou echt heel graag een echte bas horen onder deze muziek ipv dat continue herhalende sampletje...

Bloodline
1 maart 2009, 02:02
Okey!

En dit dan? Hier staat dat het DFH is, maar er staat EZ drummer. Werkt DFH net zo?

Niks Ezdrummer! Gewoon Drumkit From Hell Superior. Blauwe doos.

Bloodline
1 maart 2009, 02:04
Dit klinkt verdamme goed.. Wanneer komt de cd uit?
Ik ben wel benieuwd wat voor zang er op komt..

@ Tho: wanneer komt jullie cd nu uit?

Ff voor de duidelijkheid: Op mijn solo plaat komt niet zulke harde death metal...denk ik.
Ik denk niet dat het goed bij elkaar past.

ben wel van plan om op een paar nummers vocalen te doen, maar wat voor en hoe weet ik nog niet. Ben rustig aan het componeren, maar ben druk hoe ik het precies wil hebben.

Tho
1 maart 2009, 19:42
Niks Ezdrummer! Gewoon Drumkit From Hell Superior. Blauwe doos.

ok! En kan ik daar ook mee aan de slag zonder cubase?

uberhaubt: wat kan ik er mee zonder cubase? Wel tracks opslaan?

Bloodline
2 maart 2009, 13:38
ok! En kan ik daar ook mee aan de slag zonder cubase?

uberhaubt: wat kan ik er mee zonder cubase? Wel tracks opslaan?

Zo uit mijn hoofd kan DFHS wel als "stand-alone" gebruikt worden, maar daar heb je niet veel aan.

Met cubase ( of andere DAW) kun je daadwerkelijk met midi de drums programmeren.
Dat is toch ook het doel neem ik aan ? Een nummer opnemen en dfhs eronder zetten.

Tho
2 maart 2009, 14:09
Zo uit mijn hoofd kan DFHS wel als "stand-alone" gebruikt worden, maar daar heb je niet veel aan.

Met cubase ( of andere DAW) kun je daadwerkelijk met midi de drums programmeren.
Dat is toch ook het doel neem ik aan ? Een nummer opnemen en dfhs eronder zetten.

Yep dat is de bedoeling :)

Feedback is nu aan't kijken of ze Superior nog kunnen bestellen... anders wordt het toch Superior 2.0.

Superior is uit de handel namelijk :( dus als jij nog een adresje weet...

HaroldA
2 maart 2009, 14:17
Yep dat is de bedoeling :)

Feedback is nu aan't kijken of ze Superior nog kunnen bestellen... anders wordt het toch Superior 2.0.

Superior is uit de handel namelijk :( dus als jij nog een adresje weet...

Dan houden ze hun website ook niet echt up-to-date...:mad: http://www.feedback.nl/?b=TDFHSUPER&a=196

Tho
2 maart 2009, 14:22
Dan houden ze hun website ook niet echt up-to-date...:mad: http://www.feedback.nl/?b=TDFHSUPER&a=196

Nee, ik had ook niet anders verwacht van feedback. Dat ze geen gloednieuwe pre-fender Jackson op hun site hebben staan valt me nog mee.


Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest met die drumtrack Mendel?

Wiellem
2 maart 2009, 16:07
Klinkt supertof, eigenlijk alles wat op je Myspace staat :cheerup:

Welke stemming gebruik je eigenlijk? Drop D?

Bloodline
3 maart 2009, 09:22
Nee, ik had ook niet anders verwacht van feedback. Dat ze geen gloednieuwe pre-fender Jackson op hun site hebben staan valt me nog mee.


Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest met die drumtrack Mendel?

Ongeveer 4 uur denk ik. Bij dit nummer bedenk ik het allemaal ter plekke. Hop riff, hop drums eronder hop riff etc etc. En zo heb je dan binnen 1 dag een nummer af.

Let wel op dat ik al sinds 2003 - 2004 drums programmeer. Dus als je net begint zal het dagen duren. Bij mij zit er nu een automatische piloot, ik ken al wat sneltoetsen etc.

Als ze DFHS niet hebben raad ik aan om wat verder te zoeken. Ze moeten toch nog wel ergens zijn ? Ik heb alles zo'n beetje wel gezien: Battery, DFH, DFH2, DFHS, Ezdrummer, Superior 2.0 etc. En ben ervan overtuigd dat DFHS de beste is.

Maar: Je kunt DFHS ook in Superior 2.0 linken geloof ik. Dat je daar van de samples gebruikt.

Negative K3 fan
18 maart 2009, 21:12
Petje af Mendel... :gitarist:

Bloodline
20 maart 2009, 09:50
Bedankt positieve k3 fan :D

peter_heijnen
21 maart 2009, 11:06
Holy fok, da's ook HEFTIG EN VET!!

De riffs zijn geweldig en wat ik ook erg mooi vind is dat je speelt met L/R zoals bijv op 1.45min.

Bloodline
21 maart 2009, 22:19
Holy fok, da's ook HEFTIG EN VET!!

De riffs zijn geweldig en wat ik ook erg mooi vind is dat je speelt met L/R zoals bijv op 1.45min.

Ik moest even nadenken maar je bedoelt dat er 2 verschillende partijen worden gespeeld en worden afgewisseld ?

Idd, daar houdt ik heel erg van. Ik vindt het saai dat 2 gitaren constant hetzelfde spelen, dus daar breng ik dan graag variatie in haha!

Hey Peter, als je dit vet vindt en dat partijen idee ook check dan eens het nummer stabwound van de band necrophagist.

GhostofPerdition
29 april 2009, 11:42
Dit is waarschijnlijk al 1000x gevraagd, maar hoe heb je, je gitaar opgenomen?

Fusion
12 mei 2009, 13:37
Hela! Snoeiharde metalen! Lekker hoor! Mooi gespeeld, leuke solo's, wel erg naar Necrophagist geluisterd ja. Mist alleen wel zang, is zonder zang niet echt onderhoudend genoeg vind ik. Vind de mix nog niet helemaal gebalanceerd (drums echt te prominent, en het klinkt vrij schel voor me), maar ik kan zelf helemaal niet mixen dus tips heb ik niet voor je.

meul
12 mei 2009, 14:40
Hela! Snoeiharde metalen! Lekker hoor! Mooi gespeeld, leuke solo's, wel erg naar Necrophagist geluisterd ja. Mist alleen wel zang, is zonder zang niet echt onderhoudend genoeg vind ik. Vind de mix nog niet helemaal gebalanceerd (drums echt te prominent, en het klinkt vrij schel voor me), maar ik kan zelf helemaal niet mixen dus tips heb ik niet voor je.


Hmmm, sja.. de een luistert naar god de ander naar Necrophagist... Blij dat je zelf opmerkt dat je zelf ook nog wat te leren hebt want deze mix klinkt toch echt een stuk beter dan jouw post. muzikaal gezien, misschien ben ik niet geintroduceerd genoeg in de verschillende genres in deze richting maar ik hoor in dit product dingen die enigzinds in jouw straatje lijken te liggen. maar dan op alle fronten beter uitgewerkt.

@ mendel, zit tof in elkaar!

Fusion
12 mei 2009, 15:17
Hmmm, sja.. de een luistert naar god de ander naar Necrophagist... Blij dat je zelf opmerkt dat je zelf ook nog wat te leren hebt want deze mix klinkt toch echt een stuk beter dan jouw post. muzikaal gezien, misschien ben ik niet geintroduceerd genoeg in de verschillende genres in deze richting maar ik hoor in dit product dingen die enigzinds in jouw straatje lijken te liggen. maar dan op alle fronten beter uitgewerkt.Proef ik nu een beetje dat ik geen commentaar mag leveren omdat ik zelf nog niet het Mendel zijn niveau van mixen heb bereikt? Wat een onzin zeg. Ik kan zelf niet spelen als een Petrucci, maar mijn gehoor is wel ontwikkeld genoeg om commentaar te leveren op iemand die dat wel kan.

Ik snap niet zo goed waarom je hier over (God en over) mijn (gebrek) aan mix-kwaliteiten begint zeg maar...

EDIT: mijn 'mix' was overigens nog helemaal niet gemixt!!

meul
12 mei 2009, 15:46
Proef ik nu een beetje dat ik geen commentaar mag leveren omdat ik zelf nog niet het Mendel zijn niveau van mixen heb bereikt? Wat een onzin zeg. Ik kan zelf niet spelen als een Petrucci, maar mijn gehoor is wel ontwikkeld genoeg om commentaar te leveren op iemand die dat wel kan.

Ik snap niet zo goed waarom je hier over (God en over) mijn (gebrek) aan mix-kwaliteiten begint zeg maar...

EDIT: mijn 'mix' was overigens nog helemaal niet gemixt!!

Dejavu :-) discussie technisch gezien heb je zeker gelijk hoor. normaal zou ik hier nooit op gereageerd hebben. Ik vond het voornamelijk opvallen uit jouw mond. Je levert een kritiek waarvan ik nu juist vind dat dit veel meer op jouw eigen compostitie van toepassing is. En toen kon ik het gewoon niet laten liggen.

en wat betreft God, (how shit) ... rustig..rustig.. gewoon een gebbetje... :chicken: :nervous:

Ik wist niet dat jouw nummer niet gemixt was, misschien kan je de gelegenheid aanpakken om bloodline te vragen hoe hij dit gedaan heeft ;)

Fusion
12 mei 2009, 16:05
Ik heb me nog nooit echt gefocused op mixen, het gaat me meer om de nummers af te schetsen. Daarnaast heb ik een paar El Cheapo monitoren met geen hoog, dus overcompenseer ik met heel veel hoog in mijn 'mix' en besteed ik er dus ook verder geen tijd aan. Maar goed, nogmaals, ook al zou dit mijn beste kunnen zijn, dan nog kan ik terechte kritiek hebben, als mijn gehoor maar beter is dan mijn kunnen.

Ik vind mijn kritiek op Mendel's mix dan ook terecht. Te veel drums, te schel, en ik vind het gitaar geluid ook niet heel erg mooi, te korrelig. Als jij dan het nodig vind om de (eveneens terechte) opmerking te plaatsen dat zijn mix veel beter is dan de mijne: be my guest, je hebt uiteraard gelijk :)

Bloodline
12 mei 2009, 19:51
Ik heb me nog nooit echt gefocused op mixen, het gaat me meer om de nummers af te schetsen. Daarnaast heb ik een paar El Cheapo monitoren met geen hoog, dus overcompenseer ik met heel veel hoog in mijn 'mix' en besteed ik er dus ook verder geen tijd aan. Maar goed, nogmaals, ook al zou dit mijn beste kunnen zijn, dan nog kan ik terechte kritiek hebben, als mijn gehoor maar beter is dan mijn kunnen.

Ik vind mijn kritiek op Mendel's mix dan ook terecht. Te veel drums, te schel, en ik vind het gitaar geluid ook niet heel erg mooi, te korrelig. Als jij dan het nodig vind om de (eveneens terechte) opmerking te plaatsen dat zijn mix veel beter is dan de mijne: be my guest, je hebt uiteraard gelijk :)

Ik heb geen eens monitoren :)!
Zou jij een voorbeeld kunnen noemen van wat je wel een vette productie vindt ?
va neen numer/band/plaat of dergelijk!

dankje wel!

Fusion
12 mei 2009, 20:14
Ik zie dat jij Bulb ook te gek vind. Wel, deze jongeman heeft voor ie een Fractal had ook de POD gebruikt; gebruikte ook DFHS, dus dat is wel een goede vergelijking denk ik. Dat klinkt al een stuk crispier.

Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind alles erg goed klinken. Ik vermoed trouwens dat je een loudness maximizer gebruikt hebt? Of zit ik er naast?

Bloodline
12 mei 2009, 21:49
Ik ken Bulb al voor dat hij een super held werd, zelfs nog wat met hem ge-internet-jammed.
Zelfs nog wat DFH ideetjes uitgewisseld.
Ik wist niet eens dat hij een fractal had! Heeft hij dan zo'n axe fx ding ?

Ik zag in de GITARIST dat die axe fx 5 sterren op alles had dus ik wil hem ook, gewoon een super ding van wat ik gehoord en gezien heb.

Ik gebruik geen maximizer,

Fusion
13 mei 2009, 11:11
Ik geef hem als voorbeeld omdat hij vroeger redelijk dezelfde ingrediënten als jij gebruikte en een soms ongelooflijk professionele sound had. Zelfs op de POD ;)

Hij heeft inmiddels al een tijdje een Fractal ja.

Bloodline
13 mei 2009, 13:33
Hier eentje voor de drummers:

http://www.youtube.com/watch?v=ps-iFfTekho

Het geluid is DFHS maar het beeld is S2.0

Fusion
13 mei 2009, 16:57
Ik lees dat je drum tracks hebt moeten 'transponeren'. Werk je met CuBase? Kun je makkelijk individuele noten transponeren? Ik ben bang dat als ik eindelijk goede drum software heb (ik ga voor EZDrummer met DFH pack) ik mijn huidige tracks ook moet aanpassen.

Bloodline
14 mei 2009, 09:50
Ik ben er gisteren achtergekomen dat het niet hoefde.
HEEL STOM VAN MIJ!

In superior 2.0 kun je bij de opties voor midi kiezen en die in DFHS modus zetten.

Dus als ik iets in DFHS geprogrameerd heb en vervolgens Superior 2.0 erop zit ipv DFHS.
Hoef ik dus alleen maar de midi op superior te zetten in superior 2.0 ipv niks of gm.

Is wel ideaal, zo kan ik makkelijk vergelijken.

Fusion
14 mei 2009, 14:58
Good for you! ;) Maar de vraag blijft: hoe heb je het gedaan? Met CuBase?

En nog een vraag: zie je toevallig ook iets van een LM9/LM4 MIDI modus?

Bloodline
19 mei 2009, 17:05
Hoe heb ik wat gedaan ?

Ik werk met Nuendo.

Fusion
21 mei 2009, 17:02
Ik doelde op het converteren van de drum MIDI naar DFHS. MAar als je geen CuBase gebruikt... laat dan maar zitten ;)

Bloodline
22 mei 2009, 00:24
Cubase is praktisch hetzelfde als Nuendo.
Het converteren van Midi naar dfhs ?

Ik programmeer in MIDI en dat loop ik door naar DHFS.

spanky_franky
22 mei 2009, 10:59
Dit is totaal niet mijn muziek maar het is zo strak gedaan en het zit zo goed in elkaar dat ik er goed naar kan luisteren.

Heb al een paar jaar geen track van je gehoord, er is zeker een stijgende lijn!!

Keep it up.

Bloodline
23 mei 2009, 10:37
Dankje wel spanky franky ! ( wat een naam :D )