PDA

View Full Version : Nieuwe Gieter! Ian Anderson Standard



Dirkdewaard
24 februari 2009, 22:49
Wederom wat tijd om handen dus wat foto's gemaakt van mijn nieuwe gitaar.

Het is een Ian Anderson Standard. Speciaal op bestelling gemaakt voor degene van wie ik hem gekocht heb. Ik wilde al een tijdje een laten maken, maar het werd me allemaal wat te gek qua prijs. Gelukkig kwam deze "vrij". Gelijk maar een setje Throbak's in gegooid. Heerlijke gitaar!

Eigenlijk een soort Les Paul maar dan beter in balans.

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/IA/DSC00774.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/IA/DSC00779.jpg

Samen met de R9:

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/DSC00754.jpg

levi
24 februari 2009, 22:54
zo das een leuk dingetje zijn thobrak's elementen???

vulvasonic
24 februari 2009, 22:55
Apart ding....
Gefeliciteerd ermee en speel ze! :cooler:

Blend
24 februari 2009, 22:55
Gloep... Wat een schoonheid!

Braindead
25 februari 2009, 00:45
Ontzettend mooie gitaar man! Echt smaakvol.

Chocola
25 februari 2009, 00:55
Telecástros á la Les Paulos!, of een Les Paulos die Telecástros! Kan beiden denk ik :p.

Ziet er gaaf uit man :o.

Om antwoord te geven op Levi zijn vraag... Ja dit zijn elementen... ZEER dure elementen die uber geil klinken. Ik ken zelf alleen de Vintage throbak maar ik weet niet of hij deze erin heeft gezet. Het is een bedrijf dat ook bekend is door pedalen e.d. Ze geven zieke garantie, maar je betaald ook 300 euro ofzo voor een setje (klopt dat Dirk?) als het niet meer is.

JBarn
25 februari 2009, 01:00
:o voor die prijs mogen ze dan ook wel goed klinken

Mooie gitaar man!:cooler:
Als je hem ooit nog eens te koop zet....:crazyhappy:

Dirkdewaard
25 februari 2009, 07:17
Telecástros á la Les Paulos!, of een Les Paulos die Telecástros! Kan beiden denk ik :p.

Ziet er gaaf uit man :o.

Om antwoord te geven op Levi zijn vraag... Ja dit zijn elementen... ZEER dure elementen die uber geil klinken. Ik ken zelf alleen de Vintage throbak maar ik weet niet of hij deze erin heeft gezet. Het is een bedrijf dat ook bekend is door pedalen e.d. Ze geven zieke garantie, maar je betaald ook 300 euro ofzo voor een setje (klopt dat Dirk?) als het niet meer is.

Het zijn elementen inderdaad, geen dure elementen, die zou ik niet kopen. Wel zijn het elementen in een hogere prijsklasse, maar zo klinken ze ook. Ik heb gelijk gister avond nog een setje besteld. In deze gitaar zitten SLE-101 ltd en mijn R9 heeft DT-102 ltd. Check de website: www.throbak.com, ik heb alleen ervaring met de limited setjes.

Heb ook een witte slagplaat besteld, zal er beter uit zien denk ik.

almarvk
25 februari 2009, 07:31
Mooie aparte gieter!

Dirkdewaard
25 februari 2009, 07:48
Eigenlijk wil ik nog steeds een Gustavsson. Dat is mijn boutique droom gitaar.

http://i2.photobucket.com/albums/y49/Petefaragher/P1080009.jpg

Ian maakt nu ook burst gitaren, misschien dat ik zoiets nog een keer aanschaf. Of natuurlijk de Goldtop :mmmm:

http://farm4.static.flickr.com/3234/3096265655_de06944d69_b.jpg

Shaggy
25 februari 2009, 08:51
Lijkt meer op een TelePaul, wel gaaf. De foto's zijn ook mooi en liefdevol genomen man !

Happy days voor jou m8, proficiat!

pueblo
25 februari 2009, 10:43
lijkt inderdaad een kruising tussen beide, mooie gitaar

Orpheo
25 februari 2009, 11:03
sorry, ik vind het vlees noch vis. tis geen tele; het mist de tele smoel zoals een custom of '52er dat heeft.

tis geen les paul, omdat het niet een singlecut vorm heeft die wat ingetogener is; de cutout is te diep en de 'upper bout' is te scooped voor n mooie singlecut, imho.

sorry, ik vind 'm niet mooi. Snap ook niet wat zo bijzonder is aan deze gitaar.

almarvk
25 februari 2009, 11:17
Topic titel aangepast.

DaveItUp
25 februari 2009, 11:26
Mooi ding! Boeien dat het geen les paul is of een tele for that matter. Who cares.

Orpheo
25 februari 2009, 11:38
Mooi ding! Boeien dat het geen les paul is of een tele for that matter. Who cares.

in het boeit in zoverre, dat het 'vlees noch vis' is, en ik het daarom niet mooi vind.

artnaz
25 februari 2009, 11:45
Ik ben er niet zo gecharmeerd van, maar ben wel blij voor je! :D

Maar dit heeft niets te maken met Ian Anderson van Jethro Tull toch? :chicken:

Nils47
25 februari 2009, 12:32
@TS

Waar heb je dit masterding vandaan? :)

Nellyrocks
25 februari 2009, 12:45
Ik vind hem echt ontzettend mooi. Ik snap wel dat anderen misschien iets van 'smoel' missen maar ik vind hem juist wel charmant. Hoe klinkt ie?

Bernardduur
25 februari 2009, 12:54
Ik ben er niet zo gecharmeerd van, maar ben wel blij voor je! :D

Maar dit heeft niets te maken met Ian Anderson van Jethro Tull toch? :chicken:

Ik las weer Ian Annesson, een Duitse bluesspeler...........

Mooie gitaar..... damn!

Dirkdewaard
25 februari 2009, 13:51
sorry, ik vind het vlees noch vis. tis geen tele; het mist de tele smoel zoals een custom of '52er dat heeft.

tis geen les paul, omdat het niet een singlecut vorm heeft die wat ingetogener is; de cutout is te diep en de 'upper bout' is te scooped voor n mooie singlecut, imho.

sorry, ik vind 'm niet mooi. Snap ook niet wat zo bijzonder is aan deze gitaar.

Wat ben je toch een schatje. Altijd commetaar op alles en iedereen, weet alles beter en zal nooit kunnen inzien dat mensen ook een andere smaak kunnen hebben.

Zelf kan je geen kritiek hebben, als je iets post zet je er bij dat je niet "geflamed" wil worden. maw, iedereen moet het prachtig vinden anders......

Net alsof ik weer op de middelbare school zit, heerlijk.

Het maakt mij niet uit of mensen kritiek hebben op mijn gitaren, ik hoor graag wat andere mensen ervan vinden, maar jou commetaar wordt ik soms zo simpel van. Ik heb niets met jou gitaren, ik hou me dan gewoon stil erover.

Om antwoord te geven op je vraag:
Het bijzondere is dat deze gitaar "style" heeft. Doe ermee wat je wilt. :)

frankpaul1
25 februari 2009, 13:52
Wat ben je toch een schatje. Altijd commetaar op alles en iedereen, weet alles beter en zal nooit kunnen inzien dat mensen ook een andere smaak kunnen hebben.

Zelf kan je geen kritiek hebben, als je iets post zet je er bij dat je niet "geflamed" wil worden. maw, iedereen moet het prachtig vinden anders......

Net alsof ik weer op de middelbare school zit, heerlijk.

Het maakt mij niet uit of mensen kritiek hebben op mijn gitaren, ik hoor graag wat andere mensen ervan vinden, maar jou commetaar wordt ik soms zo simpel van. Ik heb niets met jou gitaren, ik hou me dan gewoon stil erover.

Om antwoord te geven op je vraag:
Het bijzondere is dat deze gitaar "style" heeft. Doe ermee wat je wilt. :)

Had het niet beter kunnen verwoorden.

Dirkdewaard
25 februari 2009, 13:57
Heb weinig geslapen vannacht :)

Bedankt voor de reacties, Ian Anderson is een amerikaanse bouwer die volgens mij alleen op verzoek bouwd. Ik ben er zelf heel erg tevreden over.
De man is een genie.

Lijkt ook een beetje op een tele, maar zit in elkaar en klinkt als een Les Paul, maar dan is het balans beter.

Voor contact: www.iaguitars.com
(volgens mij doet ie niet veel aan z'n site, hij is druk.)
(Geen Jethro Tull dus :))

ijzerbroot1
25 februari 2009, 13:57
Nou, ik vind het wel een mooi ding hoor! Ik zou 'em eigenlijk alleen uit afgunst afzeiken :)

Veel plezier ermee!

sjaak1990
25 februari 2009, 14:02
Wow wat een mooi ding, anders dan een les paul maar doet er toch sterk aan denken, doet me ook sterk aan de MM axis denken!
Ik zoek ook een dergelijke gitaar, geen standaard les paul maar wel met een les paul model.

Quink
25 februari 2009, 14:04
Pfoe, dat zijn serieus dure elementen. :o Maar ach, als ze het voor jou waard zijn, who cares. ;)

Maar wel een leuke website. Mooi die wikkelmachines!

Ibanez666
25 februari 2009, 14:07
Weet nog niet of ik hem mooi of lelijk vind, maar dat is wat mij betreft een goed iets. :)

Daarnaast is de bespeelbaarheid en sound ook veel belangrijker..

Azaruc
25 februari 2009, 14:13
Hij is gaaf Dirk! Enorm veel plezier ermee, maar dat is waarschijnlijk overbodig :ok:

DaveItUp
25 februari 2009, 14:15
Wat ben je toch een schatje. Altijd commetaar op alles en iedereen, weet alles beter en zal nooit kunnen inzien dat mensen ook een andere smaak kunnen hebben.

Zelf kan je geen kritiek hebben, als je iets post zet je er bij dat je niet "geflamed" wil worden. maw, iedereen moet het prachtig vinden anders......

Net alsof ik weer op de middelbare school zit, heerlijk.

Het maakt mij niet uit of mensen kritiek hebben op mijn gitaren, ik hoor graag wat andere mensen ervan vinden, maar jou commetaar wordt ik soms zo simpel van. Ik heb niets met jou gitaren, ik hou me dan gewoon stil erover.

Om antwoord te geven op je vraag:
Het bijzondere is dat deze gitaar "style" heeft. Doe ermee wat je wilt. :)

Nee joh, je moet gewoon een les paul, sg, strat of tele hebben, geen aparte gitaren. Niet populair. ;)

Orpheo
25 februari 2009, 15:21
ik had 't over flamen als in 'waarom nodig, belachelijk, je hebt er al zo/te veel' . niet over de smaak of het ontwerp. daarover voer ik graag discussie. het feit dat jij niet goed leest geeft mijns inziens weer dat je dus inderdaad met je hoofd op de middelbare school zit. Zie je wel, kinderen houden je jong.


oh ja; style als argument dat 'm bijzonder maakt... right. heeft ie stylish hout? bv korina als back, sycamore top, brazilian RW toets? dat maakt een gitaar bijzonder. het extra waard om 'm te kopen. niet een speciale vorm of rippoff looks.

Luke-wannabe
25 februari 2009, 15:27
oh ja; style als argument dat 'm bijzonder maakt... right. heeft ie stylish hout? bv korina als back, sycamore top, brazilian RW toets? dat maakt een gitaar bijzonder. het extra waard om 'm te kopen. niet een speciale vorm of rippoff looks.
Ik kan opzich wel in Dirk z'n post komen.. Dit is toch jouw mening? (Retorische vraag) Dat is geen waarheid, en zo zet je dat wel neer in deze post.

Orpheo
25 februari 2009, 15:31
Ik kan opzich wel in Dirk z'n post komen.. Dit is toch jouw mening? (Retorische vraag) Dat is geen waarheid, en zo zet je dat wel neer in deze post.

pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. alsof Dirk zijn mening niet als feit neerzet. erger ik me ook groen en geel aan. en ik zeg ook duidelijk, IK vind. moet ik dan nog duidelijker dat aankondigen?

'heren, hold your horses; ik ga mijn mening verkondigen!'

Luke-wannabe
25 februari 2009, 15:38
Nou sorry, ik vind jouw post toch wel heel anders over doen komen dan die van hem. Hij zegt dat hij zich over het algemeen niet zoveel van aantrekt als mensen een andere mening hebben als hij, maar dat hij zich aan jou nogal eens kan storen.
Dat kan ik me voorstellen omdat jij altijd je mening moet geven en die ook nogal eens doordrukt. Daarbij zet jij het vaak vrij stellig neer en geef je iedereen het idee dat jij je eigen mening als feit voorstelt.
Maar ik wil me er eigenlijk niet echt in mengen want dan gaan wij weer boos worden op elkaar en daar heb ik geen zin in.

Dirkdewaard
25 februari 2009, 15:39
pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. alsof Dirk zijn mening niet als feit neerzet. erger ik me ook groen en geel aan. en ik zeg ook duidelijk, IK vind. moet ik dan nog duidelijker dat aankondigen?

'heren, hold your horses; ik ga mijn mening verkondigen!'

Sorry, ik dacht dat je aan me vroeg wat ik er bijzonder aan vond.

enz enz bla bla

sjaak1990
25 februari 2009, 15:41
oh ja; style als argument dat 'm bijzonder maakt... right. heeft ie stylish hout? bv korina als back, sycamore top, brazilian RW toets? dat maakt een gitaar bijzonder. het extra waard om 'm te kopen. niet een speciale vorm of rippoff looks.

Ben ik het totaal niet mee eens... Ik vind dat hij stijl heeft door simpelheid. Ik vind het ook het mooie aan deze gitaar dat je hem ook niet mooi kan vinden hij is gewoon anders, ik vind hem juist wel mooi daarom.
Ik vind dat een gewone simpele strat ook stijl heeft, zonder blanke lak oid, gewoon simpelheid en toch mooi. Ik vind een zwarte gibson LP custom ook prachtig, simpel, niks geen bijzonder hout maar toch erg mooi door de simpelheid en zo zijn er meer gitaren.

Denk dat de crimsons die jij nu laat maken ook prachtig worden! Dat juist vooral door het hout, maar een gitaar kan toch op meerdere manieren mooi zijn...

*no offence*

Ibanez666
25 februari 2009, 15:41
oh ja; style als argument dat 'm bijzonder maakt... right. heeft ie stylish hout? bv korina als back, sycamore top, brazilian RW toets? dat maakt een gitaar bijzonder. het extra waard om 'm te kopen. niet een speciale vorm of rippoff looks.

Style gaat verder dan alleen het gebruikte hout. Ik vind dat de vorm en kleur ook bepalen of iets style heeft. Daarnaast is de term style ook geen vaststaand iets, dus een discussie hierover heeft evenveel zin als discussieren over een goede sound. In je eerdere post geef je inderdaad aan dat je iets vindt, maar in de post over style komt het op mij over als een feit.

Axelll
25 februari 2009, 15:42
Wat een gezeik om niets... Het is gewoon een sexy gitaar, punt?:cheerup:

Ibanez666
25 februari 2009, 15:42
want dan gaan wij weer boos worden op elkaar en daar heb ik geen zin in.

:hippie:


;)

Hendriks
25 februari 2009, 15:44
Style gaat verder dan alleen het gebruikte hout. Ik vind dat de vorm en kleur ook bepalen of iets style heeft. Daarnaast is de term style ook geen vaststaand iets, dus een discussie hierover heeft evenveel zin als discussieren over een goede sound. In je eerdere post geef je inderdaad aan dat je iets vindt, maar in de post over style komt het op mij over als een feit.

Helemaal mee eens , ik vind de gitaar wel heel mooi . Exotische houtsoorten maken het voor mij altijd een beetje "over de top" en voegen mijns inziens niets extra toe.

Luke-wannabe
25 februari 2009, 15:45
:hippie:


;)
:???: Wat bedoel je?

Ibanez666
25 februari 2009, 15:46
:???: Wat bedoel je?

Hippie......make love not war

Luke-wannabe
25 februari 2009, 15:47
Hippie......make love not war
Ooh zo! (+1234567432)

Ibanez666
25 februari 2009, 15:49
Ooh zo! (+1234567432)


Haha, tellen kun je ook al niet ;-)

G.G.
25 februari 2009, 16:18
Eigenlijk wil ik nog steeds een Gustavsson. Dat is mijn boutique droom gitaar.

http://i2.photobucket.com/albums/y49/Petefaragher/P1080009.jpg



Holy Crap! Da's dus de mooiste telecaster-achtige die ik ooit gezien heb. Waanzinnig!!!! Daar droomde ik dus laatst van. Een gitaar die een LP combineert met een tele. Pots, switch, mahony back, maple top als een LP, in de vorm van een tele. 3 X 3 kop en een ebben toets. Als die van mij half zo mooi wordt, ben ik tevreden.

Gefeliciteerd.

http://img186.imageshack.us/img186/2334/p1010840vo2.jpg (http://img186.imageshack.us/my.php?image=p1010840vo2.jpg)

Luke-wannabe
25 februari 2009, 16:40
Haha, tellen kun je ook al niet ;-)
Ik kan niet zo gek veel...

hezz
26 februari 2009, 00:20
Holy cow, prachtige gitaar! Wordt lekker dromen vannacht... :crazyhappy:

niekb
26 februari 2009, 00:31
Holy Crap! Da's dus de mooiste telecaster-achtige die ik ooit gezien heb. Waanzinnig!!!! Daar droomde ik dus laatst van. Een gitaar die een LP combineert met een tele. Pots, switch, mahony back, maple top als een LP, in de vorm van een tele. 3 X 3 kop en een ebben toets. Als die van mij half zo mooi wordt, ben ik tevreden.

Gefeliciteerd.

http://img186.imageshack.us/img186/2334/p1010840vo2.jpg (http://img186.imageshack.us/my.php?image=p1010840vo2.jpg)

Daar moest ik dus ook meteen aan denken.

zeppo
26 februari 2009, 00:31
Holy Crap! Da's dus de mooiste telecaster-achtige die ik ooit gezien heb. Waanzinnig!!!! Daar droomde ik dus laatst van. Een gitaar die een LP combineert met een tele. Pots, switch, mahony back, maple top als een LP, in de vorm van een tele. 3 X 3 kop en een ebben toets. Als die van mij half zo mooi wordt, ben ik tevreden.

Gefeliciteerd.

http://img186.imageshack.us/img186/2334/p1010840vo2.jpg (http://img186.imageshack.us/my.php?image=p1010840vo2.jpg)
G.G.: vieze gitaar-pr0n plaatjes posten, dat kan je wel, he ;)
Volg jouw topics in zelfbouw ook.

Overigens is er niets mis met een TelePaul of LesTele, getuige mijn Peavey Odyssey:


http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/odyssey.jpg


... ... ... ... ... .. .. .


... ... ... ... ... .. .. .


een hoop zinvols + :)

Dank je Dirk, scheelt mij weer typwerk.

Dat meer bouwers een TelePaul wel zien zitten, bewijst ook bijv. Hamer met de Talladega:

http://guitarguru.typepad.com/photos/uncategorized/2008/07/14/talladega_pro_guitar.jpg
(Alleen vind ik de headstock dan weer net iets te groot)
@Dirk: Mooie gitaar: veel plezier ermee! En bedankt voor info mbt Throbak

Chocola
26 februari 2009, 08:25
ik had 't over flamen als in 'waarom nodig, belachelijk, je hebt er al zo/te veel' . niet over de smaak of het ontwerp. daarover voer ik graag discussie. het feit dat jij niet goed leest geeft mijns inziens weer dat je dus inderdaad met je hoofd op de middelbare school zit. Zie je wel, kinderen houden je jong.


oh ja; style als argument dat 'm bijzonder maakt... right. heeft ie stylish hout? bv korina als back, sycamore top, brazilian RW toets? dat maakt een gitaar bijzonder. het extra waard om 'm te kopen. niet een speciale vorm of rippoff looks.

Het is "mijn inziens", en wat geeft het jou inziens? Je beantwoord het niet eens...

Verder Orpheo, get a life dude... Je snapt niet hoe het werkt bij gitaren. Misschien moet je het eens gaan vergelijken met eten, over smaak valt gewoon niet te discussiëren omdat vrijwel iedereen een andere smaak heeft. Zo is het ook met gitaren ;).

Overigens ben je best dom door te zeggen dat deze gitaar geen bijzondere stijl heeft... Stijl is gedefinieerd in alle talen van de wereld (zelfs de oertalen) als "gezamelijke kenmerken". Vorm hoort er net zo erg bij als hoeveel bindings, houtsoort, elementen, neck, lak... de gitaar heeft. Of deze gitaar stijl heeft is dus puur subjectief een mening van een ieder die hier een mening over vormt, en MIJN inziens heeft deze dus stijl.

Overigens is je eerste alinea wél flame, en zoek de definitie maar van flame op om dat te controleren (persoonlijke aanval op internet ;)). Je bent dus een beetje hypocriet bezig hier hé.

Verder waardeer ik je input in een topic normaal gesproken alleen nu ben je MIJN inziens echt dom bezig.

Luke-wannabe
26 februari 2009, 08:41
Volgens mij is het wel gewoon mijns inziens..

Snuiter
26 februari 2009, 08:54
Mooie gitaar!


Volgens mij is het wel gewoon mijns inziens..

Klopt, het is namelijk een naamval.

Rinze
26 februari 2009, 09:00
Ik kan niet zo gek veel...

Drummer he :D

En het is inderdaad "mijns inziens", da's altijd een afgang als je iemand op een taalfout wijst en dan zelf fout zit :roll:

Luke-wannabe
26 februari 2009, 09:07
:angry: (+234)

Chocola
26 februari 2009, 09:09
Nee dat kan alleen als je de oude spelling gebruikt en het aan elkaar doet. Het komt origineel af van onzes inziens maar nieuwe spelling maakt die S'en overbodig en ik wilde gewoon even mierenneuker jegens Orpheo :P

Rinze
26 februari 2009, 09:10
:angry: (+234)

Ik gaf je toch gelijk met die "s"? :soinnocent:

Orpheo
26 februari 2009, 09:13
Het is "mijn inziens", en wat geeft het jou inziens? Je beantwoord het niet eens...

Verder Orpheo, get a life dude... Je snapt niet hoe het werkt bij gitaren. Misschien moet je het eens gaan vergelijken met eten, over smaak valt gewoon niet te discussiëren omdat vrijwel iedereen een andere smaak heeft. Zo is het ook met gitaren ;).

Overigens ben je best dom door te zeggen dat deze gitaar geen bijzondere stijl heeft... Stijl is gedefinieerd in alle talen van de wereld (zelfs de oertalen) als "gezamelijke kenmerken". Vorm hoort er net zo erg bij als hoeveel bindings, houtsoort, elementen, neck, lak... de gitaar heeft. Of deze gitaar stijl heeft is dus puur subjectief een mening van een ieder die hier een mening over vormt, en MIJN inziens heeft deze dus stijl.

Overigens is je eerste alinea wél flame, en zoek de definitie maar van flame op om dat te controleren (persoonlijke aanval op internet ;)). Je bent dus een beetje hypocriet bezig hier hé.

Verder waardeer ik je input in een topic normaal gesproken alleen nu ben je MIJN inziens echt dom bezig.

bla bla bla bla bla

ik gaf slechts mijn mening, en stelde een vraag, waarover men weer eens viel. ik snap niet wat het probleem is. ik vroeg alleen wat de gitaar zo bijzonder, zo speciaal, zo het kopen waard, maakt. en ik heb het antwoord gekregen op mijn vraag, en daarmee is de kous af. als Dirk gaat flamen,doe ik dat net zo makkelijk terug. waarom hij wel, ik niet?

ps: mijnS inziens mag ook. tweede naamval; inzien VAN mij; mijns inziens. (en ik studeer niet eens Nederlands...)

Rinze
26 februari 2009, 09:13
Nee dat kan alleen als je de oude spelling gebruikt en het aan elkaar doet. Het komt origineel af van onzes inziens maar nieuwe spelling maakt die S'en overbodig en ik wilde gewoon even mierenneuker jegens Orpheo :P


Niks mee te maken. Het ziet er gewoon niet uit. Spellingcontrole doet over allebei niet moeilijk, maar dat zegt niks natuurlijk. Voor mijn gevoel moet als die "s" bij mijns weg moet de "s" bij inziens ook weg, dat hoort dan toch ook bij de naamval?

Orpheo
26 februari 2009, 09:14
Nee dat kan alleen als je de oude spelling gebruikt en het aan elkaar doet. Het komt origineel af van onzes inziens maar nieuwe spelling maakt die S'en overbodig en ik wilde gewoon even mierenneuker jegens Orpheo :P

ook niet waar. zie mijn vorige post.

of is dit OOK weer flamen?

@rinze: dat klopt. die S van inzienS komt ook van het naamval vandaan. inzien is nl weer synoniem met inzicht (niet HET synoniem...)

Rinze
26 februari 2009, 09:15
bla bla bla bla bla

ik gaf slechts mijn mening, en stelde een vraag, waarover men weer eens viel. ik snap niet wat het probleem is. ik vroeg alleen wat de gitaar zo bijzonder, zo speciaal, zo het kopen waard, maakt. en ik heb het antwoord gekregen op mijn vraag, en daarmee is de kous af. als Dirk gaat flamen,doe ik dat net zo makkelijk terug. waarom hij wel, ik niet?

ps: mijnS inziens mag ook. tweede naamval; inzien VAN mij; mijns inziens. (en ik studeer niet eens Nederlands...)


Orph, als iemand voortdurend in confrontaties met anderen verzeild raakt kan het aan de anderen liggen. Of dat waarschijnlijk is laat ik in het midden.

Chocola
26 februari 2009, 10:10
Orpheo, ik heb alleen nog te zeggen dat ik jouw kijk op je eigen posts vrij hilarisch vind. Je zegt net dat je "het vroeg", dat doe je dan lekker op een vragende manier ;). Al kun je stellen dat je het op een confronterende manier vroeg :p

Die hele discussie over "je geeft een mening als een feit" is ook vrij nutteloos. Als ik zeg dat mijn gitaar fucking mooi is is het per definitie al een mening, niets meer en niets minder. Waarom? Omdat het om subjectiviteit gaat, alles wat "mooi", "schattig", "kut", "gruwelijk", "stylish", "super" is, is subjectief en kun je die niet als feit zien (dat je dat doet, is een ander verhaal). Ik denk dat het zelfs pas als feit gezien kan worden als 100% van de wereldbevolking die gitaar mooi vind. Er zijn hier maar twee feiten. Het eerste is dat Dirk zijn gitaar stijlvol en mooi vind, en goed gebalanceerd en het tweede feit is dat jij het daar niet mee eens bent en het noch vlees noch vis vind (dat was het toch?).

Op dat laatste ga ik even in. Ik ben het daar niet mee eens... Waarom moet iets eruit zien als een Les Paul, Telecaster, Stratocaster, SG, DOT of een andere standaardvorm om mooi te zijn? Of was je kritiek op deze gitaar anders bedoeld? Ik heb namelijk zelf zoiets van: "vlees, of vis, of een vegaburger, boeien? Zolang de gitaar maar mooi is en dat bekijk ik per keer opnieuw :)".

:punk:

Renin
26 februari 2009, 10:23
Wauw! Mooie gitaar!

die zou ik ook wel willen hebben

Er staan geen prijzen bij de site, maar ik vermoed dat dit van het type 'exclusief en masterbuilt' is?

Dweezman
26 februari 2009, 10:28
pssst, Dirk: Ik vind hem waanzinnig mooi. En stylish en..

Rinze
26 februari 2009, 10:50
O ja, helemaal vergeten: mooie gitaar Dirk, lijkt me ook mooi om nog eens zo'n kruising te hebben.

Chris Winsemius
26 februari 2009, 11:29
Hoewel natuurlijk niet Orpheo-approved... ;) (geintje!!!)

Mooie gitaar! Volgens mij heb ik weleens wat gehoord over die bouwer van wat NL-bouwers en die waren zeer onder de indruk van zijn werk. Dit wel onder lichtelijk voorbehoud, m'n Zweeds is nog slechter dan m'n Fries....

Imho, mijn mening: zeer geslaagde Tele/LP-kruising.

Orpheo
26 februari 2009, 12:20
Orpheo, ik heb alleen nog te zeggen dat ik jouw kijk op je eigen posts vrij hilarisch vind. Je zegt net dat je "het vroeg", dat doe je dan lekker op een vragende manier ;). Al kun je stellen dat je het op een confronterende manier vroeg :p

Die hele discussie over "je geeft een mening als een feit" is ook vrij nutteloos. Als ik zeg dat mijn gitaar fucking mooi is is het per definitie al een mening, niets meer en niets minder. Waarom? Omdat het om subjectiviteit gaat, alles wat "mooi", "schattig", "kut", "gruwelijk", "stylish", "super" is, is subjectief en kun je die niet als feit zien (dat je dat doet, is een ander verhaal). Ik denk dat het zelfs pas als feit gezien kan worden als 100% van de wereldbevolking die gitaar mooi vind. Er zijn hier maar twee feiten. Het eerste is dat Dirk zijn gitaar stijlvol en mooi vind, en goed gebalanceerd en het tweede feit is dat jij het daar niet mee eens bent en het noch vlees noch vis vind (dat was het toch?).

Op dat laatste ga ik even in. Ik ben het daar niet mee eens... Waarom moet iets eruit zien als een Les Paul, Telecaster, Stratocaster, SG, DOT of een andere standaardvorm om mooi te zijn? Of was je kritiek op deze gitaar anders bedoeld? Ik heb namelijk zelf zoiets van: "vlees, of vis, of een vegaburger, boeien? Zolang de gitaar maar mooi is en dat bekijk ik per keer opnieuw :)".

:punk:

ik bedoelde niet 'het MOET perse een LP zijn, wat crossbreeds zijn per definitie lelijk'. Ik vind alleen deze combi (net) niet geslaagd. komt denk ik door de brug en kleur. de bursts die hij liet zien, vind ik weer wel te gek. die zijn inderdaad superclassy. maar deze slaat imho de plank mis, omdat hij superclassy WIL zijn, maar een aantal dingen net mist wil het superclassy zijn, in mijn ogen. bv ebben toets en gouden hardware. als het no nonsense had moeten zijn, en toch stylish, had 't ebben zonder inleg moeten/kunnen zijn, en dan bv flamed maple top en niet zwart. tis de combinatie van factoren. niet dat ie lelijk is, maar mijn smaak niet.

nogmaals, ik vroeg de reden van aankoop om duidelijkheid te krijgen. Ik koop, bijvoorbeeld, alleen Lp's omdat ik me daar alleen fijn mee voel, en probeer met die les pauls allerlei sounds te maken. blijkbaar is Dirk een gitarist die gaat voor uberclassy, stijlvolle, smaakvolle, subtiele gitaren, waarbij, schijnbaar, diversiteit in gear en tone, minder relevant is. Niet dat ik denk dat Dirk niet maalt om zijn tone, maar dat dat op 2e plaats staat naast het hebben van gewoon mooie gear. al zijn gear ligt ook in dezelfde lijn van elkaar; classy en vintage(vibe). Niks mis mee, maar ik snapte en wist 't eerst niet. Vandaar dat ik 't vroeg. Dan gaan mensen gelijk weer denken dat ik het zinloos, belachelijk weet ik t wat vind, en hem aanval. welnee. ik wil alleen zijn motivatie weten. Tussen een hoop gemekker en geflame lees ik eindelijk zijn motivatie. Hehe. eindelijk, we zijn eruit. Maar als ik dat nogmaals aan wil geven, is het weer niet goed.

@Rinze: ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken, en draag mijn hart op mijn tong. als ik tegen schenen aanschop, sorry. maar zo ben ik. in het 'echt' ook. je weet wel precies wat je aanme hebt, omdat ik niet een achterbakse leugenachtige rat ben. dat wil ik ook koste wat kost voorkomen.Sorry, maar ik vind dat belangrijker dan ervoor zorgen dat schenen en tenen niet gekwetst raken. Als men denkt dat ik 'het' breng als feit en niet als mening. sorry, is niet (perse) de bedoeling. ik probeer al zo duidelijk als maar kan mijn mening te geven. ik weet heus wel dat het 'aan mij ligt', maar net zo goed aan anderen. Als er al een precedent geschapen is van discussie en een stigma dat ik altijd ruzie (wil) maken, of dat iemand mij(n forumpersoon) niet mag, dan creeert dat automatisch wrijving. er zijn genoeg forumleden waar ik van kots, vanwege de historie tussen die persoon en mij,maar ook genoeg forumleden waar ik het goed mee kan vinden zonder dat er ruzie ontstaat. Als iemand constant mij en mijn gear zit af te zeiken, de hele tijd zit te hameren op 'belachelijk waarom is 't nodig, waaorm heb je zoveel blablabla' en als diezelfde personen dan zitten te kwelen 'oh zoooo'n mooie set heb jij toch!!" bij persoon x. is 't dan begrijpelijk dat ik geergerd raak, die persoon een hypocriet vind, en denk, vent/wijf, zak in de stront?

Dirkdewaard
26 februari 2009, 12:29
.....Niet dat ik denk dat Dirk niet maalt om zijn tone, maar dat dat op 2e plaats staat naast het hebben van gewoon mooie gear.........

Volgens mij snap je me nog steeds niet :)

Orpheo
26 februari 2009, 12:34
.....Niet dat ik denk dat Dirk niet maalt om zijn tone, maar dat dat op 2e plaats staat naast het hebben van gewoon mooie gear.........

Volgens mij snap je me nog steeds niet :)

lees het eens goed... Ik snap de eventuele verwarring. maar goed, je zegt zelf wat deze gitaar zo bijzonder maakt; pure class, pure stijl. Neem het me dan kwalijk dat ik dan de conclusie trek dat je een setup wilt met stijlvolle, classy gitaren, die fantastisch klinken, maar allemaal in dezelfde lijn van tone liggen... ik heb je nooit met een strat gezien, of nja, een herinneringswaardige strat :P altijd LP-achtig; mahonie back+hals, RW toets, maple top, humbucker of p90... niet dat ik je veroordeel of beoordeel daarover; ik ben zelf net zo (maar dan met LP custom-achtige gitaren).

blijft dus alsnog mijn vraag over; wat zijn jou criteria om gitaren te kopen? wat is jou eisenlijstje? niet dat ik je aanval ofzo; ben gewoon benieuwd. kan je set in het goeie perspectief zetten. Ik, bijvoorbeeld, wil allee les paul(achtigen) die bepaalde tones leveren; allerlei soorten sounds uit een les paul.

Harry
26 februari 2009, 16:12
het is gewoon een mooie gitaar, punt uit.

Bernd Veenema
26 februari 2009, 16:24
Ik vind het ook een supermooie gitaar.
Heb laatst nog een Gustavsson gezien en dat zijn ook prachtige planken. Ze zijn nieuw alleen bijna niet te krijgen en tweedehands zijn ze nog duurder dan nieuw geloof ik. Correct me if i'm wrong.

Dirkdewaard
26 februari 2009, 23:41
Bedankt voor de reacties, het is een fantastische gitaar.
Echt een leuke toevoeging. Voor de kosten kan je Ian mailen, of mij pmen.

barno
26 februari 2009, 23:56
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/IA/DSC00774.jpg





dit vind ik een mooie gitaar!

en met wit slagplaatje zou ie me qua kleurstelling en finish doen denken aan een gitaar die ik vorig jaar heb gemaakt en die het goed deed in de eindejaarspoll

is ze gelakt of gestaind? lijkt me stain gezien de zichtbare mahoniestructuur aan de zijkant?

ccc
27 februari 2009, 00:11
Mooi, mooi, ik hou wel van dit type gitaren, daarom heb ik ook een Hamer Talladega.

Dirkdewaard
27 februari 2009, 00:20
lees het eens goed... Ik snap de eventuele verwarring. maar goed, je zegt zelf wat deze gitaar zo bijzonder maakt; pure class, pure stijl. Neem het me dan kwalijk dat ik dan de conclusie trek dat je een setup wilt met stijlvolle, classy gitaren, die fantastisch klinken, maar allemaal in dezelfde lijn van tone liggen... ik heb je nooit met een strat gezien, of nja, een herinneringswaardige strat :P altijd LP-achtig; mahonie back+hals, RW toets, maple top, humbucker of p90... niet dat ik je veroordeel of beoordeel daarover; ik ben zelf net zo (maar dan met LP custom-achtige gitaren).

blijft dus alsnog mijn vraag over; wat zijn jou criteria om gitaren te kopen? wat is jou eisenlijstje? niet dat ik je aanval ofzo; ben gewoon benieuwd. kan je set in het goeie perspectief zetten. Ik, bijvoorbeeld, wil allee les paul(achtigen) die bepaalde tones leveren; allerlei soorten sounds uit een les paul.

Daar gaat ie dan, gaat ervoor zitten zou ik zeggen:

Ik bedoel, uit een plaatje op een forum kan je alleen concluderen of het een mooie of niet mooie gitaar is. Voor míj stralen die foto's klasse uit, dat is bijzonder van de foto en het uiterlijk van de gitaar. Misschien leuk, ik heb een stratje die echt fantastisch klinkt, maar te lelijk is om een foto van te nemen, dat doe ik dan ook maar niet, daar maak ik niemand blij mee op een forum. Op een CD is een ander verhaal. Overgens heb ik een Rebel Relic telecaster, vraag me niet naar het hout, potmeter of de elementen, maar hij klinkt fantastisch. Toevallig gister avond nog 1,5 uur op zitten oefenen op country muziek. Het lijkt misschien alsof ik eenzijdig ben maar dat valt best mee.
Ik heb eigenlijk geen eisenlijstje, ik hou van alle besnaarde instrumenten. Criteria is dat er 4,5 of 6 snaren op zitten, licht is qua gewicht en goed klinkt. Helemaal leuk als hij er goed uit ziet, maar daar ben ik niet heel moeilijk in, ik hou van alle gitaren als het maar niet te overdreven is. Vanwege mijn werk zit ik dagelijks tussen de gitaren en is een custom shop tele mijn favoriet, daarnaast ben ik begonnen met mandoline en banjo.

Als je tijd heb kan ik mijn gitaren wel kort doornemen:

2 x SG 1983; mijn geboorte jaar, heerlijke gitaren vanwege het gewicht. Vroeger was ik wat meer punk en daar past het bij. Met deze gitaren heb ik het meeste gespeeld vanwege het gewicht. Vraag me niet naar de elementen. Gitaren zijn niet slecht maar ook niet super goed. Ik heb ze nooit thuis ze zitten in de band-bus.
Les paul Faded 2005, lekker licht gitaartje voor het echte peter green geluid. Thuis fantastisch, bij de band te weinig "druk".
Les paul classic all-goldtop 1990; eerste jaar classic. Zijn goede gitaren voor weinig geld. 60's neck speelt snel. Speel er al een tijd niet op, verder goed voor podium als we minde lang spelen.
Les paul R9 2005; Gekocht om geld aan te verdienen, blijkt mijn beste gitaar te zijn. Speel er eigenlijk al 6 maanden non-stop op. Ik doe nog liever de oude goldtop weg dan deze. Fantastisch.
Es-335 1964; deze gitaar kan alles, en is op de zelfde dag als die van eric clapton gemaakt. Verzamelen!
Ian anderson standard; Voor de band, moest een onopvallende gitaar hebben waar ik een avond mee kan spelen en dik genoeg klinkt.
Es-175 1961; Ik hou van jazz, op zondag morgen. Ook is dit de enige originele PAF gitaar die nog voor een normale prijs te verkrijgen is.
Rebel relic Telecaster; Ben niet zo'n fan van fender producten, maar dit ding rockt. Heerlijk voor country en intro's.
Les paul R0 stinger 2003; Brazilian rozewood gitaar, in nieuw staat. Zijn er zeer weinig van gemaakt. Betaald men tegenwoordig meer voor dan voor mijn oude goldtop. Verzamelen!
Les paul replica 2007; Laten bouwen omdat ik dat toch altijd nog als wens had. Brazlian rozewood, hide glue, geen trustrod condom, nitro, long neck tenon, hals uit 3 delen (stabiliteit), dr vintage pickups, eigen top kunnen kiezen etc etc. Leuk om een keer mee te maken.
Les Paul goldtop 1953; Iedereen moet een p90 les paul hebben, waarom dan geen echte?
Gibson Explorer 1991; In wit, gekocht meer voor de grap, ik mocht geen opvallende gitaar van onze drummer. Weegt en klinkt als een vleugel-piano.
Stratje; Lelijk, paars-burst met gouden hardware :supercool: maar klinkt zo goed als een strat kan klinken in mijn oren. Moet je hebben als gitarist als is het meer voor overdubs of pop solo's. Weegt niets, swamp ash en custom shop pickups.

Ik mis nog wel wat maar ben even klaar met typen.....

Samengevat:
1 Stratje
2 SG
1 Explorer
6 Les paul
1 Telecaster
1 Es-335
1 Es-175
1 Ian Anderson ("klasse" apart)

(2 acoustic-gitaren, 2 bas-gitaren)

Dirkdewaard
27 februari 2009, 00:24
dit vind ik een mooie gitaar!

en met wit slagplaatje zou ie me qua kleurstelling en finish doen denken aan een gitaar die ik vorig jaar heb gemaakt en die het goed deed in de eindejaarspoll

is ze gelakt of gestaind? lijkt me stain gezien de zichtbare mahoniestructuur aan de zijkant?

Dank je wel, hij is (nitro) gelakt. Witte slagplaat komt volgende week. :)
Het lijkt een mahonie structuur (goede ogen trouwens!) maar dat is het relief van mijn witte achter/ ondergrond wat eigenlijk laminaat is :rockon:.

barno
27 februari 2009, 00:35
ola dirkdewaard, fijne set gitaren, daar kan ik me wel in vinden, qua diversiteit, alleen dat ik in de plaats van LP's strats en zelfbouws heb. De enige LP waar ik iets mee zou kunnen, is er eentje met P90's, tja zo heeft ieder zijn eigen ding.

JeroenSchaaf
27 februari 2009, 00:42
Daar gaat ie dan, gaat ervoor zitten zou ik zeggen:

Ik bedoel, uit een plaatje op een forum kan je alleen concluderen of het een mooie of niet mooie gitaar is. Voor míj stralen die foto's klasse uit, dat is bijzonder van de foto en het uiterlijk van de gitaar. Misschien leuk, ik heb een stratje die echt fantastisch klinkt, maar te lelijk is om een foto van te nemen, dat doe ik dan ook maar niet, daar maak ik niemand blij mee op een forum. Op een CD is een ander verhaal. Overgens heb ik een Rebel Relic telecaster, vraag me niet naar het hout, potmeter of de elementen, maar hij klinkt fantastisch. Toevallig gister avond nog 1,5 uur op zitten oefenen op country muziek. Het lijkt misschien alsof ik eenzijdig ben maar dat valt best mee.
Ik heb eigenlijk geen eisenlijstje, ik hou van alle besnaarde instrumenten. Criteria is dat er 4,5 of 6 snaren op zitten, licht is qua gewicht en goed klinkt. Helemaal leuk als hij er goed uit ziet, maar daar ben ik niet heel moeilijk in, ik hou van alle gitaren als het maar niet te overdreven is. Vanwege mijn werk zit ik dagelijks tussen de gitaren en is een custom shop tele mijn favoriet, daarnaast ben ik begonnen met mandoline en banjo.

Als je tijd heb kan ik mijn gitaren wel kort doornemen:

2 x SG 1983; mijn geboorte jaar, heerlijke gitaren vanwege het gewicht. Vroeger was ik wat meer punk en daar past het bij. Met deze gitaren heb ik het meeste gespeeld vanwege het gewicht. Vraag me niet naar de elementen. Gitaren zijn niet slecht maar ook niet super goed. Ik heb ze nooit thuis ze zitten in de band-bus.
Les paul Faded 2005, lekker licht gitaartje voor het echte peter green geluid. Thuis fantastisch, bij de band te weinig "druk".
Les paul classic all-goldtop 1990; eerste jaar classic. Zijn goede gitaren voor weinig geld. 60's neck speelt snel. Speel er al een tijd niet op, verder goed voor podium als we minde lang spelen.
Les paul R9 2005; Gekocht om geld aan te verdienen, blijkt mijn beste gitaar te zijn. Speel er eigenlijk al 6 maanden non-stop op. Ik doe nog liever de oude goldtop weg dan deze. Fantastisch.
Es-335 1964; deze gitaar kan alles, en is op de zelfde dag als die van eric clapton gemaakt. Verzamelen!
Ian anderson standard; Voor de band, moest een onopvallende gitaar hebben waar ik een avond mee kan spelen en dik genoeg klinkt.
Es-175 1961; Ik hou van jazz, op zondag morgen. Ook is dit de enige originele PAF gitaar die nog voor een normale prijs te verkrijgen is.
Rebel relic Telecaster; Ben niet zo'n fan van fender producten, maar dit ding rockt. Heerlijk voor country en intro's.
Les paul R0 stinger 2003; Brazilian rozewood gitaar, in nieuw staat. Zijn er zeer weinig van gemaakt. Betaald men tegenwoordig meer voor dan voor mijn oude goldtop. Verzamelen!
Les paul replica 2007; Laten bouwen omdat ik dat toch altijd nog als wens had. Brazlian rozewood, hide glue, geen trustrod condom, nitro, long neck tenon, hals uit 3 delen (stabiliteit), dr vintage pickups, eigen top kunnen kiezen etc etc. Leuk om een keer mee te maken.
Les Paul goldtop 1953; Iedereen moet een p90 les paul hebben, waarom dan geen echte?
Gibson Explorer 1991; In wit, gekocht meer voor de grap, ik mocht geen opvallende gitaar van onze drummer. Weegt en klinkt als een vleugel-piano.
Stratje; Lelijk, paars-burst met gouden hardware :supercool: maar klinkt zo goed als een strat kan klinken in mijn oren. Moet je hebben als gitarist als is het meer voor overdubs of pop solo's. Weegt niets, swamp ash en custom shop pickups.

Ik mis nog wel wat maar ben even klaar met typen.....

Samengevat:
1 Stratje
2 SG
1 Explorer
6 Les paul
1 Telecaster
1 Es-335
1 Es-175
1 Ian Anderson ("klasse" apart)

(2 acoustic-gitaren, 2 bas-gitaren)


Ik ben wel benieuwd naar die Rebel relic, en die strat :D

Gaaf set bij elkaar! en die nieuwe is inderdaad een Klasse Apart! heel gaaf!

Rinze
27 februari 2009, 07:35
Zucht. Zoveel mooie gitaren en dan ook nog de hele dag voor je werk tussen de gitaren zitten :satisfie:

Orpheo
27 februari 2009, 10:17
Dirk, mijn dank voor je openhartige post. Ik begrijp je nu wat beter. Mijn dank is groot!

olaftheholy
27 februari 2009, 11:22
fijn dat dit allemaal toch nog goed afloopt...:mmmm:

Ibanez666
27 februari 2009, 13:07
fijn dat dit allemaal toch nog goed afloopt...:mmmm:

ach, uiteindelijk zijn de meeste GNers gewoon hippies :hippie: