PDA

View Full Version : fender champ. super vs vibro



Orpheo
24 februari 2009, 22:20
Ik zit eraan te denken om een van deze 2 ampies te nemen voor huiskamergebruik en om mee te nemen als ik bij m;n vriendin ben enzo. Welke zouden jullie doen?

de verschillen;

super: 2 kanalen schakelaar
vibro: 1 kanaal

super: 10'' speaker
vibro: 8'' speaker

super is 60E duurder dan de vibro...

wat is de meest slimme keus? of zeggen jullie, dude, neem ampie huppeldepup, is veel beter qua tone.

MarkV
24 februari 2009, 22:25
Wat beviel je aan beide versterkers (welke versterker modus?). Op de superchamp kun je wel tussen kanalenschakelen, maar als je die BF mode het lekkerste vind is dat ook niet nodig.

10 inch is wel een beetje meer oemph dan die 8 inch...

Orpheo
24 februari 2009, 22:30
Wat beviel je aan beide versterkers (welke versterker modus?). Op de superchamp kun je wel tussen kanalenschakelen, maar als je die BF mode het lekkerste vind is dat ook niet nodig.

10 inch is wel een beetje meer oemph dan die 8 inch...

ik vond bij de vibro het clean de wollig en het high gain te fizzy. bij de super was dat alweer een STUK beter.


Ik ben zo sterk benieuwd naar de blackstar HT5. maar die heeft niet tig modes. ik wilde eigenlijk een soort-van line6 spider met buizen (de buizenspider is te duur) en deze was juist zo leuk qua tone.

Grappig detail. tijdens t testen onlangs zag iemand adners niet waar ik op speelde (hij speelde zelf ook heel erg goed met een GEWELDIGE tone!) en hij dacht dat ik op een of andere boutique amp zat te spelen...

bleek 't dus een ampie van 250E te zijn.

MarkV
24 februari 2009, 22:40
Tja, ik heb de SC ook en gebruik eigenlijk geen van die modi (op BF clean na) of effecten (op de reverb na). De rest doe ik met pedalen, behoorlijk serieus geluid uit zo'n klein bakkie.

Ik gebruik het dus niet echt als een modeling bak. Ik vind persoonlijk de high gain modi maar weinig interessant qua geluid.

Die Blackstar vond ik ook wel leuk, maar alleen voor crunch/overdrive. De clean ervan vond ik weinig aan.

Orpheo
24 februari 2009, 23:07
Tja, ik heb de SC ook en gebruik eigenlijk geen van die modi (op BF clean na) of effecten (op de reverb na). De rest doe ik met pedalen, behoorlijk serieus geluid uit zo'n klein bakkie.

Ik gebruik het dus niet echt als een modeling bak. Ik vind persoonlijk de high gain modi maar weinig interessant qua geluid.

Die Blackstar vond ik ook wel leuk, maar alleen voor crunch/overdrive. De clean ervan vond ik weinig aan.

waar heb jij de blackstar getest? ik zie dat je in amsterdam woont... heb je 'm daar ergens geprobeerd?

En hoe is 't crunch/overdrive van de blackstar vergeleken bij de superchamp?

Luke-wannabe
24 februari 2009, 23:29
Die Blackstar heb ik ook al eens bespeeld. Erg vette amp. Goed clean en lekkere overdrive, en die ISF shizzle is ook nog eens erg bruikbaar. Van Brits naar US type geluiden. Erg goed.

Maar die Fenders zijn wel lekker ivm die effecten enzo.

JBarn
25 februari 2009, 00:25
Als je naar een modeling amp zoekt met buizen kan ik je de Vox VT series aanraden: Vox Site (http://www.voxamps.com/valvetronix/vt-series/)

Ik ben zelf van plan om de 30 watt versie te halen (10'' speaker), ik heb hem alleen nog niet kunnen uitproberen, maar in reviews zijn ze lovend over deze amp.
Er zit ook een knop aan om het wattage bij te stellen zonder dat het geluid vervormt. Idiaal voor op je slaapkamer!
(239,- Bij Feedback)
Demo's: Hier (http://www.youtube.com/watch?v=zYTArC1ZwV8&feature=related) en Hier (http://www.youtube.com/watch?v=zUmvmEGN5os)

olaftheholy
25 februari 2009, 08:34
ik denk dat de super met de 10" je les pauls wat meer recht doet...

Ik heb zelf een vox cambridge, 5 watt 8" speaker en die zijn ook erg fijn,alleen transistor eindtrap...
merk je nix van trouwens
wel weer een celestion bulldog speakertje dat wel

almarvk
25 februari 2009, 08:40
Eigenlijk zegt ie zelf al dat ie eerder voor de Super gaat dan voor de Vibro. Meer opties, grotere speaker en niet een giga prijsverschil.

olaftheholy
25 februari 2009, 09:11
Eigenlijk zegt ie zelf al dat ie eerder voor de Super gaat dan voor de Vibro. Meer opties, grotere speaker en niet een giga prijsverschil.

ja da's waar maar vraagt ook andermans mening;

--->wat is de meest slimme keus? of zeggen jullie, dude, neem ampie huppeldepup, is veel beter qua tone.<---

Orpheo
25 februari 2009, 11:18
Als je naar een modeling amp zoekt met buizen kan ik je de Vox VT series aanraden: Vox Site (http://www.voxamps.com/valvetronix/vt-series/)

Ik ben zelf van plan om de 30 watt versie te halen (10'' speaker), ik heb hem alleen nog niet kunnen uitproberen, maar in reviews zijn ze lovend over deze amp.
Er zit ook een knop aan om het wattage bij te stellen zonder dat het geluid vervormt. Idiaal voor op je slaapkamer!
(239,- Bij Feedback)
Demo's: Hier (http://www.youtube.com/watch?v=zYTArC1ZwV8&feature=related) en Hier (http://www.youtube.com/watch?v=zUmvmEGN5os)

dank je voor de tip :) ik ga er naar kijken!


edit: nja, die vox is niet echt een buizenbakkie met features. tis een modeling amp die gebruik maakt van een buisje.

MD
25 februari 2009, 11:28
Heb ze ook allebei geprobeerd en uiteindelijk voor de Super Champ gekozen omdat ie wat voller klinkt. Verder vond ik dat er verder weinig verschil tussen de versterkertjes was. Voor de 5 tientjes verschil heb je met de SC gewoon een iets beter klinkend versterkertje.

Rinze
25 februari 2009, 12:01
Ik zou altijd voor de grotere speaker en iets meer veemogen gaan, bij dat prijsverschil. Er heeft afgelopen jaar een test van deze bakkies in de Gitarre & Bass gestaan trouwens, kun je op hun site voor 1,20 of zo downloaden.

TimmU
25 februari 2009, 12:19
voor thuisgebruik ,waar gebruik je die ENGL voor dan?

En als je bij je vriendin bent dan ga je toch niet de hele tijd gitaar spelen? Zo ja , koop dan gewoon een blackheart littlegiant combootje, die doet z'n werk lekker hoor.

Orpheo
25 februari 2009, 12:39
voor thuisgebruik ,waar gebruik je die ENGL voor dan?

En als je bij je vriendin bent dan ga je toch niet de hele tijd gitaar spelen? Zo ja , koop dan gewoon een blackheart littlegiant combootje, die doet z'n werk lekker hoor.

engl; band en thuis overdag. maar s'avonds wil ik toch wel graag versterkt spelen, en dan is de engl toch echt overkill.

en bij mijn vriendin: soms effe spelen, kan geen kwaad. in de zomervakantie ben ik vaak bij haar, en dan is ze soms werken, en dan ga ik gewoon effe spelen.

ik denk dat ik morgen bij feedback effe de blackstar ga proberen... zover ik 't hoor, heeft ie goed clean, goed crunch, goeie overdrive, en goeie distortion. voor een 5 watter natuurlijk.

Orpheo
25 februari 2009, 12:45
welke van die 5 watt ampies kon je ook alweer terugdraaien naar 2 watt?? d'r zijn er zo veel, ben n beetje de draad kwijt.

MarkV
25 februari 2009, 12:47
engl; band en thuis overdag. maar s'avonds wil ik toch wel graag versterkt spelen, en dan is de engl toch echt overkill.

en bij mijn vriendin: soms effe spelen, kan geen kwaad. in de zomervakantie ben ik vaak bij haar, en dan is ze soms werken, en dan ga ik gewoon effe spelen.

ik denk dat ik morgen bij feedback effe de blackstar ga proberen... zover ik 't hoor, heeft ie goed clean, goed crunch, goeie overdrive, en goeie distortion. voor een 5 watter natuurlijk.

Bij feedback heb ik die Blackstar ook getest (combo). Persoonlik vond ik het clean maar matig (beetje het bekende en onbeminde Marshall clean), maar met crunch en overdrive prima.

Het clean van de SC vond ik veel beter en daar ging het me vooral om.

Luke-wannabe
25 februari 2009, 13:00
welke van die 5 watt ampies kon je ook alweer terugdraaien naar 2 watt?? d'r zijn er zo veel, ben n beetje de draad kwijt.
Volgens mij die Blackheart?

Rinze
25 februari 2009, 13:02
De Blackstar werd in een van de laatste G&B's getest.

Orpheo
25 februari 2009, 14:01
Bij feedback heb ik die Blackstar ook getest (combo). Persoonlik vond ik het clean maar matig (beetje het bekende en onbeminde Marshall clean), maar met crunch en overdrive prima.

Het clean van de SC vond ik veel beter en daar ging het me vooral om.

en qua overdrive? hoe was dat?

ik wil de blackstar ZO graag testen, maar gewoon niet de mogelijkheid vandaag...

almarvk
25 februari 2009, 14:59
Bij feedback heb ik die Blackstar ook getest (combo). Persoonlik vond ik het clean maar matig (beetje het bekende en onbeminde Marshall clean), maar met crunch en overdrive prima.


Blackstar is dan ook opgericht door ex-Marshall medewerkers.

TimmU
25 februari 2009, 15:08
Volgens mij die Blackheart?

blackheart kan naar 3 watt, maar dat is alsnog te hard om thuis lekker te crunchen.

Orpheo
25 februari 2009, 15:13
blackheart kan naar 3 watt, maar dat is alsnog te hard om thuis lekker te crunchen.

tenzij d'r gewoon een gainkop op zit en je niet afhankelijk bent voor je crunch van volume.

stikel
25 februari 2009, 15:51
tenzij d'r gewoon een gainkop op zit en je niet afhankelijk bent voor je crunch van volume.

Zit er niet op. Ik heb de set zelf gehad. Vond ik een nadeeltje. Moest ik nu weer een keuze maken zou ik de SC willen testen voor die euro 60 verschil.

Greetz Jan en zoon

Orpheo
25 februari 2009, 16:36
Zit er niet op. Ik heb de set zelf gehad. Vond ik een nadeeltje. Moest ik nu weer een keuze maken zou ik de SC willen testen voor die euro 60 verschil.

Greetz Jan en zoon

op de blackHEART zit 't niet. op de blackstar HT5 wel. dat is echt gewoon een mini-marshall...

Squier4ever
25 februari 2009, 20:19
wetende hoe de Blackstar HT-Dual klinkt (pedaal dus) zou ik die combo (bijna) ongehoord durven kopen, dat pedaal is zo gaaf en i.p. volgens mij bijna hetzelfde als die HT-5 alleen heeft die er nog een eindtrap aanhangen.

Orpheo
25 februari 2009, 23:39
wetende hoe de Blackstar HT-Dual klinkt (pedaal dus) zou ik die combo (bijna) ongehoord durven kopen, dat pedaal is zo gaaf en i.p. volgens mij bijna hetzelfde als die HT-5 alleen heeft die er nog een eindtrap aanhangen.

het IS de HTdual in ampvorm als ik het goed begrepen heb. maar wat maakt 'm dan zo bijzonder?

Luke-wannabe
25 februari 2009, 23:41
het IS de HTdual in ampvorm als ik het goed begrepen heb. maar wat maakt 'm dan zo bijzonder?
Ik denk dat Squier dat gewoon een fijn pedaal vind!

Orpheo
26 februari 2009, 00:09
Ik denk dat Squier dat gewoon een fijn pedaal vind!

ja maar waarom is ie fijn? snap je m'n vraag niet? ben ik zo onduidelijk?


voorbeeld als antwoord: ik vind 'm fijn omdat ie zo'n natuurlijke distortion geeft zonder teveel compressie, of dat ie t hoog te scherp maakt.

ik noem iets.

Orpheo
26 februari 2009, 00:58
de blackstar combo is 360 bij feedback.
superchamp: 320
peavey valveking: 399

in the long run, scheelt een paar tientjes, maar hoe vertaalt dit zich in tone? morgenochtend ga ik het checken, maar toch; ben benieuwd naar wat men er van denkt.

ik neig heel sterk naar OF de blackstar OF de valveking, om eerlijk te zijn, maar volgens mij ga ik dan weer afzakken naar juist weer wat groter, terwijl ikjuist een klein mini-ampie wil...

Chris Winsemius
26 februari 2009, 11:34
@Oprheo:

Ga gewoon lekker zelf testen met 1 of meer van je eigen gitaren. Natuurlijk kun je hier om meningen/ervaringen vragen maar uiteindelijk "moet" je zelf bepalen/horen/voelen welke amp voor jou het lekkerst is.

Het menselijk gehoor is niet universeel, speelstijl en techniek verschillen ontzettend per gitarist dus de ervaring/mening van de 1 kan totaal afwijken van de ervaring van iemand anders met precies dezelfde spullen.

OT: Ben wel benieuwd hoe die nieuwe SuperChamp het doet naast 'n oude ;)

Orpheo
26 februari 2009, 11:54
ik ben net terug van feedback; zonder nieuwe amp.


de blackstar eerst.

pff wat een sound zeg. dat clean is echt rampzalig; niet clean te KRIJGEN met mijn gitaar! ja hooguit met de stratspoel (ik heb prails). maar dat was niet echt dat transparante clean wat ik wil. niet uitnodigend, laat ik 't zo zeggen. echt marshall he....

maar de overdrive, te gek! amerikaanse voicing, britse voicing. flauwekul. tis gewoon recht toe recht aan rock'n'roll. het knalt gewoon als een gek. maar ja... mijn CMW klinkt dan weer lekkerder. meer belletjes als gain lager gaat, strakker op high gain...maar goed, dat is geen combo :P maar nee, de CMW scoort hier op IEDER vlak (meer) punten.

De peavey valveking:
leuk ding man! voor 't geld geweldig lekker clean. transparant, smeuig, veelzijdig! jazzy, funky, bluesy... t pakt 't allemaal!

de distortion is iets minder dan de blackstar. het heeft iets meer grit, iets meer fizz, maar is wel stil zeg maar. geen brom of hiss. tis gewoon het karakter van de amp. vanaf zeg, 12 uur, krijg je niet meer distortion erbij, maar alleen meer fizz, dus gain lager helpt heel erg. je sound blijft toch wel beuken met dat ding. ondanks dat 't maar een 112'tje is. dat draaien van classA naar AB is leuk. tis niet echt minder vermogen alswel een ander karakter. zeg maar van een over z'n nek gaande ac30 naar een brullende plexi. is natuurlijk niet het echte karakter, maar wel het idee van vermogen. bij de een gaan de eindbuizen sneller clippen dan bij de ander. op classA heb je mer eindbuisclipping, wat 'm minder strak maakt, en sneller opbreekt op clean. dat eerste is NIET chill, het tweede zeker wel.

ook veranderd het de voicing van de hele amp. class A is wat meer vintage terwijl AB wat meer modern is.

Ik wil 'm eigenlijk heel graag... nu nog mezelf overtuigen dat ik 'm NIET nodig heb...(maar m'n huisgenoten zien me aan komen kakken met m'n halfstack in de huiskamer...)

episua
26 februari 2009, 20:03
Het clean van de Valveking is zeker voor dat geld heel behoorlijk.
Tussen die Fender champs zou ik voor de super champ gaan, vooral kanaal 1 daar op klinkt erg goed, wat die vibro dan weer mist.
Als je de Valveking leuk vind, misschien vind je de Kustom defender ook wel interessant. Ongeveer dezelfde prijs maar kan zowel op el34 als 6l6 eindbuizen (auto bias) en het kunnen aan/uit schakelen van de master volume.

MarkV
26 februari 2009, 22:01
Heb je nu ook geen SC of VC getest/meegenomen bij Feedback vandaan?

Tja het clean van de Blackstar vind ik ook niks. Vond het al zo raar dat ik de enige leek te zijn die dit riep...

Orpheo
26 februari 2009, 22:20
Het clean van de Valveking is zeker voor dat geld heel behoorlijk.
Tussen die Fender champs zou ik voor de super champ gaan, vooral kanaal 1 daar op klinkt erg goed, wat die vibro dan weer mist.
Als je de Valveking leuk vind, misschien vind je de Kustom defender ook wel interessant. Ongeveer dezelfde prijs maar kan zowel op el34 als 6l6 eindbuizen (auto bias) en het kunnen aan/uit schakelen van de master volume.

die kustom defender... waar te testen? kheb geen idee waar je die kunt krijgen. maar goed, ik vind de valveking eigenlijk gewoon heel tof. de fenders zijn gewoon junk.

de valveking heeft me eigenlijk heel aangenaam verrast, maar tja... peavey... tis zo standaard. iedereen heeft peavey lijkt 't, maar ik vind 'm wel het lekkerst.



@mark: nee, niks meegenomen nog. komt wellicht nog wel eens. iets meenemen, that is, niet een fender bedoel ik. damn, ik ben echt geen fan van fender lijkt 't hoe erg ik t ook probeer, ghehe. Maar ja, dat clean van de blackstar. echt rampzalig. mijn tip voor blackstar. haal dat tweede kanaal eraf, maar er een singlechannel van, en maak 'm 50E goedkoper. dat crunch/distortion klinkt echt goed hoor, maar het clean is echt erg, en ik vind die IFS of hoe t heten mag, gewoon een gimick; voegt niks toe. het class a/ab gedoe van de peavey is weer wel flink bruikbaar. en met fx loop als ik me niet vergis...

MarkV
26 februari 2009, 23:08
tja Fender leek me al niet echt iets voor je... :soinnocent: (je zit toch meer in de rock/zware metalen hoek?)

Zo'n nieuwe Vox ac-4 dan? (maar dan moet er misschien wel weer een pedaal voor)

Trouwens de SC is toch geen 320 euro? 299 dacht ik...

Orpheo
27 februari 2009, 00:14
tja Fender leek me al niet echt iets voor je... :soinnocent: (je zit toch meer in de rock/zware metalen hoek?)

Zo'n nieuwe Vox ac-4 dan? (maar dan moet er misschien wel weer een pedaal voor)

Trouwens de SC is toch geen 320 euro? 299 dacht ik...
redelijk zware metalen/harde stenen-hoek ja ;)

bij feedback is de SC zoveel, maar bij vele andere zaken 320. de nieuwe ac4 ken ik niet, maar is denk ik ook niet echt wat ik zoek... vox kennende :P

Luke-wannabe
27 februari 2009, 00:20
Hoe krijg jij die Blackstar niet clean dan? Dan moet jij echt ziek hoge output pickups hebben. Ik bespeelde hem pas met een Tele, en alleen als je de clean voluit zette kreeg ik een klein randje, meer niet.

De Fenders zijn clean erg goed vind ik, maarja ik snap dat jij daar niks mee kan. Maar ik vind het persoonlijk geen junk.

Grappig dat je bij die Valveking uitkomt trouwens. Ik vind het best een lekkere amp, maar vind het ook wel een beetje 'vlees noch vis' (;)). Vrij weinig karakter. Wel een lekkere buizen feel.

Orpheo
27 februari 2009, 10:23
Hoe krijg jij die Blackstar niet clean dan? Dan moet jij echt ziek hoge output pickups hebben. Ik bespeelde hem pas met een Tele, en alleen als je de clean voluit zette kreeg ik een klein randje, meer niet.

De Fenders zijn clean erg goed vind ik, maarja ik snap dat jij daar niks mee kan. Maar ik vind het persoonlijk geen junk.

Grappig dat je bij die Valveking uitkomt trouwens. Ik vind het best een lekkere amp, maar vind het ook wel een beetje 'vlees noch vis' (;)). Vrij weinig karakter. Wel een lekkere buizen feel.

Nja tis idd geen junk, maar t kan zeker beter.

De blackstar, daar had ik grwoon n lp op, niks bijzonders. Het was wel clean, maar niet lekker sprankelend. De valveking is zeker geen wereldamp, maar voor thuis spelen met minder volume, gaat ideaal ermee juist hetvlees noch vis karakter helpt m in de veelzijdigheid denk ik.

Rinze
27 februari 2009, 10:48
http://www1.gitarrebass.de/magazine/index.php?ID=200902134, hij staat zelfs in de aktuele uitgave die misschien nog net in de winkel ligt. Of net niet.

Kakihara
27 februari 2009, 11:51
die kustom defender... waar te testen? kheb geen idee waar je die kunt krijgen. maar goed, ik vind de valveking eigenlijk gewoon heel tof. de fenders zijn gewoon junk.



Vanderzwaag, Piet Joosten, EMP Music, Mollema Music World, The House Of Music, Muziek Wessing...

Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of het wel jouw ding is, het heeft een behoorlijk 'boutique'-gehalte naar mijn mening.
Voorproefje : bespreking van Guitar World (http://www.kustom.com/player.aspx?MediaID=1324)

Orpheo
27 februari 2009, 12:35
Vanderzwaag, Piet Joosten, EMP Music, Mollema Music World, The House Of Music, Muziek Wessing...

Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of het wel jouw ding is, het heeft een behoorlijk 'boutique'-gehalte naar mijn mening.
Voorproefje : bespreking van Guitar World (http://www.kustom.com/player.aspx?MediaID=1324)

pff totaal niet in de buurt van mij. niet interessant dus :)

MD
27 februari 2009, 12:41
Kustom Defender is ook verkrijgbaar bij Gitarium, een klein zaakje in Rotterdam. Vond het zelf een heerlijk en betaalbaar versterkertje. Heb daar ook mijn Kustom Coupe 36 gekocht waar ik achteraf wat problemen mee had. Is heel erg goed opgelost door de winkel. De volgende dag stond er alweer een nieuwe voor me klaar.

Orpheo
27 februari 2009, 13:19
tja het merk spreekt me niet aan. het moet ook wel doorverkoopbaar zijn he. peavey is redelijk door te verkopen, Kustom... tja, daar wil denk ik niemand mee dood gevonden worden. ik zeker niet.

DaveItUp
27 februari 2009, 13:49
Die ouwe Kustom tuck n roll's zijn supercool. Vooral die 2x15 kasten.

Orpheo
27 februari 2009, 17:07
en het is geworden.....








De peavey!

MarkV
28 februari 2009, 09:05
en het is geworden.....








De peavey!

Nou gefeliciteerd! Niet echt een slaapkamer ampje, maar toch!

Orpheo
28 februari 2009, 09:29
Nou gefeliciteerd! Niet echt een slaapkamer ampje, maar toch!

hij knettert even hard als de blackstar hoor. en op laag volume klinkt ie beter, en de textureknop (classA/AB) helpt heel erg in volume, tone en voicing. het enige verschil is wattage en meer opties en veel strakker met high gain.

ik ben zeer, zeer tevreden en gelukkig met deze amp :)

Rinze
28 februari 2009, 11:11
Gefeliciteerd Orph, heb de 50 watt combo ook een keer aan de tand gevoeld en was aardig onder de indruk. Kan me ook niet vinden in de vele kritiek die deze ampjes krijgen. Wilde wel dat er in mijn bandtijd (20 jaar terug :dontgeti:) zulke bakkies voor zo'n prijs te krijgen waren geweest.

Dat had op allerlei festivals ook een hoop kutherrie en gekrijs uit kleine trannie-ampjes gescheeld en hordes losers die mijn JCM 800 niet hoefden te lenen.

Ik vond zowel het clean als de vervorming helemaal niet slecht, met wat zoeken kreeg ik er een heel prettig geluid uit. Kon er ook goed op palmmuten, boventonen sprongen er mooit uit.

Orpheo
28 februari 2009, 20:26
Gefeliciteerd Orph, heb de 50 watt combo ook een keer aan de tand gevoeld en was aardig onder de indruk. Kan me ook niet vinden in de vele kritiek die deze ampjes krijgen. Wilde wel dat er in mijn bandtijd (20 jaar terug :dontgeti:) zulke bakkies voor zo'n prijs te krijgen waren geweest.

Dat had op allerlei festivals ook een hoop kutherrie en gekrijs uit kleine trannie-ampjes gescheeld en hordes losers die mijn JCM 800 niet hoefden te lenen.

Ik vond zowel het clean als de vervorming helemaal niet slecht, met wat zoeken kreeg ik er een heel prettig geluid uit. Kon er ook goed op palmmuten, boventonen sprongen er mooit uit.

ben 't er helemaal mee eens. palmmutes zijn lekker strak, pinches goed te pruimen. hij is gewoon lekker soepel. die 12'' helpt ook een HOOP. de laney die ik had geprobeerd voelde veel stugger, taaier aan zeg maar.

tis natuurlijk geen match met mijn engl, maar hij komt heel aardig mee. de Engl is ook meer een investering geweest voor de lange(re) termijn, en dit is handig voor nu, effe snel. woon nog bij m'n ma, en die is niet blij als de engl in de huiskamer staat. de peavey is veel kleiner, en is minder vervelend als obstakel zijnde.

Rexx
28 februari 2009, 21:29
Gefeliciteerd.
Het zijn inderdaad lekkere veelzijdige amps, maar zoals al wel gezegd een beetje vlees noch vis:P
Heb er zelf later een mesa v-twin voor gezet en dan is de vk een lekker cleane basis.

Veel plezier ermee

BartL
1 maart 2009, 18:43
Als je 'm echt alleen voor thuis gaat gebruiken kan ik je van harte een Cube 15 aanraden. Leuke dingen en kosten geen drol!

Orpheo
1 maart 2009, 20:15
Als je 'm echt alleen voor thuis gaat gebruiken kan ik je van harte een Cube 15 aanraden. Leuke dingen en kosten geen drol!

verschrikkelijk onding vind ik het. klinkt als een natte krant. nee, ben blij met m'n huidige amp.