PDA

View Full Version : Adapters



B0UDEWIJN
24 februari 2009, 19:20
Sorry voor deze n00bvraag, maar kheb absoluut geen ervaring met effectpedalen en dergelijke.

Ik ben van plan een Digitech rp3 multi-effect te kopen. Mijn vraag is: kun je het adapter voor zo'n apparaat ergens kopen? Is er een universeel adapter dat ik gewoon bij de plaatselijke gitaarverkoper kan halen?

Ik heb de FAQ van voeding en pedalen gelezen hoor, maar daar kon ik mijn antwoord niet helemaal uit opmaken. En voor de zoekfunctie is rp3 te kort...;)

Bij voorbaat dank,
Boudewijn

Mitch
24 februari 2009, 19:40
Waarom zou de bijapssende adapter er niet bij zitten dan?

B0UDEWIJN
24 februari 2009, 19:43
Had ik niet vermeld dat ik tweedehands ging kopen?

Sorry, dan bij deze: het is een tweedehands, en het adapter is kwijt.
Maar ik heb wat gegoogled:

Het originele adapter wat erbij hoort is de PS750, die is later vervangen door de PS0913B .
Is het belangrijk dat ik echt die krijg? Of kan ik ook iets universeels kopen? Bij digitech zeggen ze dat je echt die moet hebben, maarja, dat zegt digitech natuurlijk...

Mitch
24 februari 2009, 19:49
Of je een universele kan kopen hangt van de specificaties af die de RP3 nodig heeft (spanning, max stroom, polariteit etc). Multi-effecten willen nogal eens wisselspanning nodig hebben in plaats van de gebruikelijke gelijkstroom die wordt afgegeven door universele adapters. Probeer dat uit te zoeken.

EDIT; zelf effe gezocht, heeft inderdaad wisselspanning (AC) als eindproduct, wel 9V en max 1300mA. Dat ga je dus niet regelen met een universele adapter, die geeft gelijkspanning (DC) en doorgaans niet meer dan 500mA. Gewoon een Digitech dealer opzoeken en de adapter bestellen.

WillemdaGuide
25 februari 2009, 10:28
Ja, of even op internet zoeken, zijn zat bedrijfjes die allemaal soorten en maten adapters verkopen en meestal eenvoudig te selecteren via input/output/DC/AC enz.

B0UDEWIJN
25 februari 2009, 10:29
Volgens mij heb ik mijn antwoord.... maar dat betekent dus dat ik ook bijv. bij de Mediamarkt een adapter kan kopen van 9VAC en 750-1300 mA. Dat zou dus ook goed zijn?

WillemdaGuide
25 februari 2009, 11:17
yups.......

Dastard
26 februari 2009, 01:53
Dat is...als je plugje past :)

cluseau
27 februari 2009, 13:07
Is er een universeel adapter dat ik gewoon bij de plaatselijke gitaarverkoper kan halen?


Wisselstroom adapters zijn wat dunner gezaaid, mocht je die niet kunnen vinden denk ik dat een 12V=/1.3A ook gaat werken. Gelijkspanning passeerd de gelijkrichter gewoon waarna het de voeding in jouw RP3 van spanning voorziet.

Frans.

B0UDEWIJN
28 februari 2009, 11:16
Ik heb hem al binnen, met een universeel wisselstroom-adapter doet hij het prima.