PDA

View Full Version : Opstart probleem of wat anders?



Keesie
24 februari 2009, 18:01
Hallo allemaal,

Er doet een klein probleempje voor in mijn rack. En weet zelf niet waar het aan kan liggen.
Mijn rack: Samson PB 10, Mesa Triaxis, Mesa 2:90, Rocktron replifex.

Als ik mijn set aan zet en gewacht heb tot de buisje warm zijn en mijn poweramp van standby op on zet dan komt er geen geluid door mijn spiekers.
Tenzij ik het volume van mijn poweramp abnormaal hoog zet, maar dan alsnog is het geluid erg slecht.
Meestal als ik de set zo 5 minuutjes aan heb staan en het dan weer probeert dan doet alles het ineens wel, maar soms duurt dit ook langer. En dit hoort volgens mij dus niet zo te zijn.

Mijn Rocktron Replifex zit in de FX van mijn Triaxis. Als ik alles nou net heb aan gezet/opgestart en ik trek de plug/jack uit de send van de FX loop van mijn Triaxis dan doet het spul het gewoon. Op de Rocktron replifex na dan.

Snappie het nog?

Ik heb er geen verklaring voor. Bij mijn vorige rocktron replifex had ik nooit geen opstart problemen of wachttijd nodig.
Het gekke is ook dat als alles het eenmaal doet, blijft het het ook gewoon doen en zijn er geen problemen meer.

Doe ik wat verkeerd? is er een bepaalde regel met rackgear voor aanzetten/volgorde? of is er wat anders aan de hand?

Alvast bedankt!

M.v.g.

Kees

Yek1
25 februari 2009, 08:22
2 mogelijkheden: het is de Replifex of het is de fx loop van de Triaxis. Ik gok op het laatste.

Snelle test: plug een snoertje van je SEND naar je RETURN, dus zonder Replifex. Kijk of het probleem zich nog voordoet. Zo nee: het is de Repli, zo ja: het is je fx loop.

Ik ken de Triaxis niet maar die heeft waarschijnlijk een aparte buis voor de fx loop, die zou wel eens los kunnen zitten of vervangen moeten worden.