PDA

View Full Version : Zelfbouw Q-zone



hugo123
24 februari 2009, 15:41
Ik zag een Q-zone een wah pedaal met een normalen potmeter..
En ik heb hier nog een wahprintje liggen, kan ik hier een normale potmeter aanmaken en zo een Q-zone maken?

pueblo
24 februari 2009, 16:24
http://www.soundunlimited.co.uk/uploads/productsimages/Dunlop_Kerry_King_Q_Zone_KFKQZ1_orig_1358.jpg
bedoel je dit? ik vrees, maar weet het niet zeker, dat dit niet zal gaan ,aangezien dit een automatische wah is en dat printje van jou waarschijnlijk niet

hugo123
24 februari 2009, 16:51
Nee, ik had ergens gelezen dat er een dunlop pedaaltje was (volgens mij de q-zone) voor mensen die hun wah altijd indezelfde positie hebben staan..

guitaraddict
24 februari 2009, 18:53
En ik heb hier nog een wahprintje liggen, kan ik hier een normale potmeter aanmaken en zo een Q-zone maken?

Natuurlijk kan dat !

Gewoon doen.

pueblo
24 februari 2009, 18:58
het pedaaltje dat ik heb gepost is van dunlop, maar als jij een gewone potmeter er op wilt, dan gaat de toon toch altijd hetzelfde blijven als je niet aan de pot komt?

MattellicA
24 februari 2009, 19:04
het pedaaltje dat ik heb gepost is van dunlop, maar als jij een gewone potmeter er op wilt, dan gaat de toon toch altijd hetzelfde blijven als je niet aan de pot komt?

Dat is de bedoeling volgens mij ...

hugo123
24 februari 2009, 19:54
Ja das de bedoeling ja;)

pueblo
25 februari 2009, 10:35
maar dan klinkt het toch niet meer als wah maar als een valse toon, of ben ik nu verkeerd, want de wah klank bij een gewone wah komt voort uit het bewegen van de pot, en bij een automatische zit dat gewoon al ingebouwd en kun je regelen hoe snel het gaat en wat het verschil in toon is

bert k
25 februari 2009, 10:56
Het is gewoon een bandfilter, en als die op een vast punt staat klinkt dat als, tja, een bandfilter op een vast punt.:) Best bruikbaar, neem Brian May, die doet niet anders.