PDA

View Full Version : The Worm.



tom123
24 februari 2009, 13:34
Ik wil me weer een nieuw pedaal gaan halen en ik zat te denken aan:
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0005732-000_1_images400.jpg

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0005732-000_2_images400.jpg

The worm van Electro Harmonix.
Maar ik krijg er weinig info over gevonden.
Wel demo's op youtube.
Maar ik kan niet vinden of het pedaal treu baypass is, 'k ga er vanuit van van niet.
En het lijkt er ook op alsof je er geen adaptor erop aan kan sluiten.

Weer iemand meer over dit kick ass pedaal?
Ik heb er zelf nog niet op gespeelt maar aan de demo's te horen lijkt me het wel wat.

El Fuzzo
24 februari 2009, 13:36
Misschien kun je beter even op de XO versie wachten

http://www.ehx.com/products/worm

Verder heb ik er geen ervaring mee :)

tom123
24 februari 2009, 13:59
Hey een nieuwe versie ! ! daar wist ik nog niks vanaf.
Deze is wel treu baypass zie ik, en je kan er ook een adaptor op aan sluiten.
Maja hij ziet er wel voor geen meter uit.

schizo910
24 februari 2009, 14:29
Maja hij ziet er wel voor geen meter uit.


Lekker belangrijk...

tom123
24 februari 2009, 15:00
Ja wou ik maar net zeggen.
Ik kijk er namelijk meer naar dan ik hem gebruik.

schizo910
24 februari 2009, 15:12
Nou dan wil ik je tegen betaling best een foto van mezelf sturen hoor...
zo'n hoer ben ik dan ook wel weer :p

nielsduursma
24 februari 2009, 15:22
En op die nieuwe worm kan je ook een expressiepedaal aansluiten, dan kan je de wah ook echt als een pedaal-wah gebruiken.
Als 'ie een beetje okee is qua prijs denk ik dat ik mijn oude worm maar vervang door die nieuwe versie.

tom123
24 februari 2009, 15:29
Hey die worm van jou wil ik dan best wel over kopen,
En die foto's van schizo wil ik ook wel.

jero
24 februari 2009, 18:12
Verschrikkelijk pedaal imho. Heb hem welgeteld minder dan een week gehad. Heeft last van volumedrop en ruist als de neten.

robert-gitarist
24 februari 2009, 19:37
Volume drop weet ik zo niet maar inderdaad wel veel ruis!
Ik heb hem een poosje terug eens getest odmat het me (en nog steeds wel eigelijk) een leuk pedaal leek voor weinig geld (89 euro bij MP). Eenmaal aangesloten (op een JCM800 2205 met Framus cab) viel het echt tegen. Veel ruis! En het maakte weinig uit of je hem dan in de FX loop zette of voor de FX loop, ding bleef veel ruis produceren :( Erg jammer want volgens mij zijn de effecten die erin zitten redelijk goed. En een bijkomend nadeel vind ik van the Worm, dat er zowel effecten inzitten die voor en na de preamp/overdrive horen waardoor het pedaal al stuk beperkter om te gebruiken is. Tenzij je natuurlijk alleen maar clean speelt, dan maakt het weinig uit natuurlijk.

Jorisch
25 februari 2009, 11:21
De XO ruist veel minder hoorde ik

Heibel
25 februari 2009, 12:30
ik heb de oude versie van The Worm. Wat mij betreft een veelzijdig pedaal, hoewel de effecten allemaal iets gemoduleerd worden, dus ook de phaser en de tremolo. Persoonlijk vind ik dat wel mooi. The worm ruist inderdaad als de ziekte, maar daar zijn twee eenvoudige oplossingen voor: vóór de preamp, gebruik een adapter met minder output (is 24v, maar 18v en 12v werken ook), dan is the worm bijna ruisvrij. Als je de 24v adapter gebruikt vind ik dat 'ie in de loop een mooi resultaat geeft, met welliswaar wat ruis, maar klinkt wel authentiek.

Een fijne mod die je zou kunnen doen is een blend- knop/ schakelaar toevoegen. Dit heb ik gedaan en het pedaal is daardoor beter bruikbaar in 'n bandsituatie, omdat 'ie beter door de mix prikt..

Effect-out loshalen, direct-out loshalen --> weerstandje aan einde direct-out -->beide kabeltjes aan potmeter/ switch solderen --> nieuw kabeltje naar effect-out. Als je 't pedaal in de loop gebruikt werkt dit prima, vóór de preamp niet (ligt waarschijnlijk aan de line-level van de loop)..

Ik ben er blij mee in ieder geval...

rocker_71
25 februari 2009, 12:31
89 euro voor 4 analoge effecten is zeker niet veel. Ben zeker benieuwd of het allemaal ook echt bruikbaar is.
Die nieuwe versie is een stuk kleiner, beter voor je pedalenboard.

tom123
25 februari 2009, 16:40
Ik zie trouwens bij de ouwde worm geen aansluiting voor een adaptor.
Die moet er toch wel zijn.

En als die er is, is dat dan een standaard aansluiting
of weer iets aparts zoals ze bij de big muff hebben gedaan?

Heibel
25 februari 2009, 16:45
Ik zie trouwens bij de ouwde worm geen aansluiting voor een adaptor. Die moet er toch wel zijn.En als die er is, is dat dan een standaard aansluiting of weer iets aparts zoals ze bij de big muff hebben gedaan?

Ik heb geen Big Muff, dus dat kan ik niet vergelijken, maar `The Worm´heeft aan de achterkant een adapter ingang, maar de plug is iets groter dan de standaard `boss´ plugjes..

tom123
25 februari 2009, 17:06
Ik heb ik de foto gekeken van mij 1e bericht en daar zie ik geen ingang voor een adaptor.

Wel 3 jack input's en output's.
En een schakelaar.

robert-gitarist
25 februari 2009, 17:25
Klopt, viel mij ook op op die foto, maar toch zit er wel degelijk een adaptor input in ;) Ik geloof trouwens dat hij op een 18v. adaptor werkt.

jero
25 februari 2009, 18:30
adapteraansluiting zit rechtsonder op het tweede fotootje, dus linksboven op het pedaal ;)

24v, 2.5mm center positive plug

tom123
25 februari 2009, 20:55
Jaaah nou valt het pas op ! ! !

Maar met die ruis hoort het toch wel mee te vallen, bij de demo hoor je er bijna niks van.

robert-gitarist
25 februari 2009, 21:29
Oh 24 volt? Ik dacht dat ik bij MP een 18V adaptor er aan zag hangen, maar goed waarschijnlijk naar de verkeerde gekeken (lag nogal wat kabel troep e.d.)

Ik heb die demo ook een paar keer bekeken op Youtube, daar hoor je de ruis inderdaad niet maar geloof me, hij ruist ontzettend! Ik weet niet of dat bij bepaalde merken of type versterkers alleen zo is maar op een JCM800 2205 ruist hij wel behoorlijk. Zelfs zo erg dat ik me er echt aan stoor (normaal gesproken ben ik niet z'n zeikerd mbt. ruis etc).

tom123
25 februari 2009, 22:38
Ja dat kan best wel vervelend zijn ja.

Maar ik heb een marshall plexi reissue en een vox ac30.
Maar zou het niet met jou aarding van de stroom te maken kunnen hebben?

robert-gitarist
25 februari 2009, 22:46
Die Marshall 2205 is niet van mij ;) hoe die op mijn eigen versterker klinkt weet ik zo niet. Ook moeilijk te zeggen want mijn top is een plexi clone van 30 jaar oud en die ruist al redelijk van zich zelf als je hem met overdrive gebruikt :sssh:;) (maar desondanks een super top en ik red mij er prima mee :) )

Aarding van de stroom heeft het niets mee te maken. Dan hoor je wel een brom en geen ruis. Daar zit een groot verschil tussen.

EuroCinema
25 februari 2009, 22:46
Eerlijk gezegd vind ik de Worm een soort analoge versie van het standaard multi-effect: er zit veel in, maar het is het allemaal net niet qua sound. Jammer, want het idee is supercool.

jero
26 februari 2009, 17:22
Hij ruist in ieder geval in verschillende ruimtes met gebruikmaking van verschillende voedingen en gitaren op:

Vox AC30TB
Koch CLassictone
Dr Z Maz Jr
Marshall JTM 45

Vandaar mijn voorzichtige conclusie dat de ruis wordt veroorzaakt door de Worm zelf. :seriousf: ;)

Qua sound is de post van EuroCinema de spijker op z'n kop...

rocker_71
27 februari 2009, 10:31
Eerlijk gezegd vind ik de Worm een soort analoge versie van het standaard multi-effect: er zit veel in, maar het is het allemaal net niet qua sound. Jammer, want het idee is supercool.

Was ik al een beetje bang voor.