PDA

View Full Version : vette top voor hendrix



SaferSephy
24 februari 2009, 09:39
Ik heb onlangs een fender blues deluxe gekocht waar ik erg tevreden mee ben. Nu wil ik ook een beetje fatsoenlijke scheur voor mijn Hendrix dingen, nu wordt ik van alle marshall modellen niet echt wijzer dus vroeg ik me af of jullie me een beetje kunnen helpen.

olaftheholy
24 februari 2009, 09:43
Wees even iets duidelijker... nou moeten we gaan raden wat je wil...
en dat gaat meestal mis hiero.

complete marshall versterking? of een marshall-scheur pedaal voor je blues deluxe?

kassie
24 februari 2009, 09:45
hendrix maakte vaak gebruik van fuzz pedalen voor zijn 'oververhitte' versterkers.

Fuzz pedaaltje lijkt me dus een goede optie.

qua marshall pedalen staat er wel een voorbeeld op youtube.

Bluesbreaker (net een Tubescreamer maar dan iets anders)
Guvnor (veelzijdig overdrive, crunch, distortion pedaal)
Jackhammer (stevige distortion bedoelt voor metal, maar kan ook wel crunch, gaat verder dan de guvnor, maar iets minder veelzijdig).

Qua marshall pedaal zou ik persoonlijk de guvnor doen, en dan het liefst de eerste versie. maar voor de echte hendrix stuff toch een fuzz pedaal bijvoorbeeld van mxr/dunlop.

olaftheholy
24 februari 2009, 09:50
hendrix maakte vaak gebruik van fuzz pedalen voor zijn 'oververhitte' versterkers.

Fuzz pedaaltje lijkt me dus een goede optie.

+1

klopt als een bussie... blues deluxe goed heet stoken en een fuzz face ervoor, kom je een heel eind in de goede richting van het hendrix scheur geluid

Thijssie
24 februari 2009, 11:50
"Een vette top" voor Hendrix? En je wordt niet wijzer van de Marshall modellen?


Hmmmm :roll:

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Super%20100JH

sjaak1990
24 februari 2009, 11:51
Of een oude marshall kopen een superlead oid. Hier een fuzz voor en lekker openzetten zou moeten werken weet alleen niet of dat is wat je wilt :)

sjaak1990
24 februari 2009, 11:52
"Een vette top" voor Hendrix? En je wordt niet wijzer van de Marshall modellen?


Hmmmm :roll:

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Super%20100JH

Dat zou ook nog kunnen, zou alleen liever een oude marshall nemen :)