PDA

View Full Version : Zijn er hier mensen die niet van solo's houden?



A3
17 maart 2003, 14:40
ik dus niet, ik vind het vreselijk als een nummer wordt onderbroken om er een solo in te plaatsen, echt vreselijk. Als de solo kort is en verwerkt in het nummer verdraag ik het wel, maar van die lange, 100000000 noten tellende solo's vind ik echt niets aan.

En ik ben geen beginnende gitarist, ik speel al ongeveer 6 - 7 jaar dus ik weet wel wat ik wil op gitaar en dat zijn venijnige agressieve metal/hardcore rifjes. Dat vind ik veel leuker, toffer. Nummers draaien rond de rifjes, niet rond de solo.

Dit is natuurlijk mijn mening, ik weet dat veel hier er niet zo over denken, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die er ook zo over denken

skanky
17 maart 2003, 14:44
Ik hou ook niet zo van die lange solo's in nummers, het is leuk om ze af en toe thuis te spelen, maar om ze in nummers te verwerken vind ik nix. De nummers worden er zo saai van. Ik vind bijvoorbeeld de nummers dreamtheater bijna allemaal hetzelfde. Ik hoor het verschil amper.

Ronald
17 maart 2003, 14:46
niet van houden is overdreven , maar ik vind ze nie erg nodig , en als je ze wel doet niet te lang maar gewoon kort maar krachtig zeg maar :smile:

7th heaven
17 maart 2003, 14:47
ik kies om eerlijk te zijn ook voor de strakke metal riffs geen oneindig geneuzel voorbij de 12 fret is wel goed voor je techniek maar ik ben meer van de laag gestemde metal koRn en slipknot enzo

hansoonk
17 maart 2003, 14:49
Helemaal mee eens. Hoogtepunt in de popgeschiedenis: Ramones - loco live. DRIEENTWINTIG nummers in ongeveer een uur, drie, maximaal vier akkoorden per nummer en geen solo te bekennen ... 1,2,3,4 GAAN!!!!!

moretel
17 maart 2003, 14:50
Als je je nummers alleen maar baseert op riffjes dan ben je snel klaar.