PDA

View Full Version : Line 6 Pod Studio GX of GITAARVERSTERKER



mrshadow
23 februari 2009, 20:59
Ik heb hulp nodig....
Ik twijfel tussen

TEN EERSTE
Line 6 Pod Studio GX software dus( http://line6.com/products/computerbased/

( ik dacht dat dit een goedkope oplossing was.
Precies veel voor weinig geld ===> amps en effecten enz. Dit kan ook UX1 of 2 worden.. dit moet ik ook nog overdenken )
Deze jonge gitarist werkt met de UX2 http://www.youtube.com/era1004

EN TWEEDE

een combo

Randall KH15-E Kirk Hammett Combo, 15 watts
of
Marshall MG15DFX
( welke is is nu beter de Randall of de Marshall)

MET WAT IS EEN BEGINNELING HET BESTE
Eerst met Gitaar en combo beginnen
of
Gitaar met de POD studio
:punk: THX

Demoi-crazy
25 februari 2009, 11:13
Hey!

De POD( toch die interfave voor op de pc he?!) is inderdaad veel voor weinig geld MAAR..... (ik spreek uit persoonlijke ervaring) Je begint gitaar te spelen en het gaat lekker en voor je het beseft wil je samen met andere muzikanten en/of vrienden wat jammen....met de POD is dat een probleem. Met een versterker heb je dat niet... Ik ben ook niet gebonden aan die verdomde pc...

Dus mijn persoonlijke mening.... koop een versterker. Maar gelukkig verschillen smaken en moet je nog altijd afwegen wat voor jou het beste lijkt...

Oh ja, bijna vergeten....
Een Randall of een Marshall.... Proberen zou ik zeggen... Ik heb vroeger nog een Randall solidstate gehad en was daar best tevreden over. Misschien eens nadenken over Hughes & Ketnner combo. Daar ben ik altijd zeer tevrede over geweest en ze hebben een zeer budget vriendelijke players-reeks....

groeten en succes nog

mrshadow
25 februari 2009, 16:10
Ik kan altijd nog een versterker bijkopen later als het nodig moest zijn...als ik beslis om een POD aan te schaffen)

Maar om te beginnen zou zo'n POD dan wel goed genoeg zijn?
Ik weet wel iets van computers dus spelen(software...gitaar is nog iets anders:???:)met de softwre zal wel lukken denk ik (als er geen conflikten zijn met de rest van pc).
Het idee was: als die pod zijn werk doet, kan ik voor weinig geld toch duur geluid voorbrengen en misschien is dit wel even goed als een echt versterker???
Er zou een forum voor POD's en zijn familie (andere merken)moeten zijn.
Zodat NOOBs er iets van de veteranen kunnen leren.

The Mess
25 februari 2009, 16:15
Ik zou gevoelsmatig kiezen voor een ampje. Als het dan zo nodig een kleine moet zijn dan moet je eens kijken naar de Cube Serie van Roland, de (Micro) Spider van Line 6 of de AD serie van van Vox. Allemaal leuk om mee te beginnen.

Demoi-crazy
25 februari 2009, 17:36
Met een pc of POD kan je nooit het geluid van een kwaliteitsvolle buizenversterker evenaren. Benaderen kan altijd maar de warmte en de "grom" die je krijgt van een lampenversterker krijg je niet via een digitale simulatie.... Iedereen heeft het geprobeerd, ik heb ook een POD gehad om mijn goedkoop versterkertje beter te laten klinken.... Na een aantal maanden het boeltje verkocht en een deftige amp gekocht... nu ben ik super tevreden....

mrshadow
27 februari 2009, 14:23
Ik heb gisteren mij Ibanez RG 320FM gehaald.
Dan naar de musicshop voor een versterker een FENDER SUPER CHAMP XD.
Toffe geluiden, maar omdat ik geen verstand heb van gitaren komt mijn geluid(METALLICA ruig dus) er nog niet goed over.
Nu leren spelen en ik hoop dat het dan wel goed komt.
Weet soms iemand een goed site voor zelfstudie?
Ik sta met een wisselend ploegenstelsel ( soms de vroege shift, dan de late en dan een paar vroege na elkaar ===> wel per week) dus kan ik moeilijk lessen gaan volgen.
Maar ik zou toch graag wat meer kunnen dan over die snaren te wrijven.
:rockon:

Demoi-crazy
27 februari 2009, 14:33
Als je gitaar wil leren spelen op jezelf (zoals ik) raad ik je het volgende aan :

- koop het boek "Leer jezelf gitaar, 10 easy lessons"
Daar staan alle basisbegrippen mooi uitgelegd + kan je alles bekijken en zien op een dvd zodat je alle technieken juist aan leert.

- Daarno het boek " leer jezelf leadgitaar"

En de theorie vul je aan met bestaande nummers die je vindt op 911tabs.com



succes

The Mess
27 februari 2009, 14:41
Ik heb gisteren mij Ibanez RG 320FM gehaald.
Dan naar de musicshop voor een versterker een FENDER SUPER CHAMP XD.
Toffe geluiden, maar omdat ik geen verstand heb van gitaren komt mijn geluid(METALLICA ruig dus) er nog niet goed over.
Nu leren spelen en ik hoop dat het dan wel goed komt.
Weet soms iemand een goed site voor zelfstudie?
Ik sta met een wisselend ploegenstelsel ( soms de vroege shift, dan de late en dan een paar vroege na elkaar ===> wel per week) dus kan ik moeilijk lessen gaan volgen.
Maar ik zou toch graag wat meer kunnen dan over die snaren te wrijven.
:rockon:

Lijkt me een gave gitaar, maar waarom heb je dat Fender versterkertje gehaald? Fender staat nou niet echt bekend voor hun ruige metal distortions.

mrshadow
27 februari 2009, 15:02
Waar kunt ge die boeken online bestellen?

Over de Fender...
Ik heb in de shop 4 versterkers beluisterd.
Een Marshall MG15CD voor €110
Een tweedehands Marshall MG 250 DFX voor zo'n €300
De Fender Super Champ XD http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=2331100000&name=Super+Champ+XD
En een randall ik weet niet wat PRIJS ????vergeten.
De verkoper rade mij aan, na alles gehoord te hebben, een buisversterker aan.
Dus heb ik de Fender maar gekozen, omdat deze een beter geluid voortbracht dan de andere.

The Mess
27 februari 2009, 15:17
Waar kunt ge die boeken online bestellen?

Over de Fender...
Ik heb in de shop 4 versterkers beluisterd.
Een Marshall MG15CD voor €110
Een tweedehands Marshall MG 250 DFX voor zo'n €300
De Fender Super Champ XD http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=2331100000&name=Super+Champ+XD
En een randall ik weet niet wat PRIJS ????vergeten.
De verkoper rade mij aan, na alles gehoord te hebben, een buisversterker aan.
Dus heb ik de Fender maar gekozen, omdat deze een beter geluid voortbracht dan de andere.

Tsja, tegen een weloverwogen keus ga ik niet in argumenteren :)
(Ik heb ook een versterker die iedereen als crap afdoet, maar een pedaaltje d'rvoor en metal spelen met die handel :D)

Demoi-crazy
27 februari 2009, 15:46
inderdaad..... een boss metalzone pedaaltje en je bent goed op weg.

Waar je boeken kunt bestellen online weet ik niet. Op het boek staat volgende site www.bladmuziek.nl
Ik heb ze in Keymusic gekocht....


succes

Mitch
27 februari 2009, 16:07
Geen cross posts graag.