PDA

View Full Version : Brug element bij telecaster altijd schuin?



Jay75
23 februari 2009, 19:40
Ik heb hier een oude Epiphone Olympic, waar ik misschien telecaster pick-ups in wil zetten.
Het liefste eigenlijk P90's maar dan moet ik gaan hakken en zagen, dus ik ben benieuwd hoe deze gaat klinken met een setje nocaster pickups.

Alleen zitten bij telecasters de brugelementen altijd in een schuine hoek, bij mijn Olympic zou deze recht komen te zitten. Is dat een probleem?

G.G.
23 februari 2009, 20:00
Moet je voor een telecaster brug element ook niet gaan hakken? Zijn best groot en driehoekig van vorm.

Jay75
23 februari 2009, 20:10
De gaten zijn redelijk groot onder de pick-guard en ik heb een telecaster 52 dus ik kan t nog eventueel eerst opmeten. Maar in ieder geval hoeft de pick-guard er niet aan te geloven.

Luke-wannabe
23 februari 2009, 20:23
Dat denk ik wel, want het brugelement is een stuk groter dan het halselement.

barno
23 februari 2009, 21:37
let eerst op stringspacing / polespacing, rest is minder belangrijk

keessie
23 februari 2009, 21:56
Hey ik vroeg me af omdat de element nu schuin op de snaren zit en je gaat het element haaks op de snaren zeten ,of de afstand van de polen nog klopt tav de aftand van de snaren (snaren moeten toch in het midden van een pool zitten ?) of ben ik nu onzin aan het uit kramen??:dontgeti:

wietse
23 februari 2009, 22:32
Hey ik vroeg me af omdat de element nu schuin op de snaren zit en je gaat het element haaks op de snaren zeten ,of de afstand van de polen nog klopt tav de aftand van de snaren (snaren moeten toch in het midden van een pool zitten ?) of ben ik nu onzin aan het uit kramen??:dontgeti:

in theorie ja, in de praktijk luistert het niet zo nauw.
en trouwens als je een originele usa made epi olympic gaat verbouwen ben je niet lekker in je hoofd, die dingen doen een 1000 dollar gemiddeld.

Jay75
23 februari 2009, 22:41
Nou en, het is maar een stuk hout ;)

Gitaar is niet origineel, tenminste het hout is wel origineel en de slagplaat etc, alleen de brug is vervangen en het brugelement. Maar ik kan niks met "origineel" en deze kostte maar 450 euro :)

DaveItUp
24 februari 2009, 09:09
1000 dollar in topstaat ja. En dan nog niet in Nederland.

Jay75
24 februari 2009, 11:33
"gelukkig niet in Nederland" ;)

En sowieso krijg je het er niet voor, zie ze echt vaak voor veel minder, 600 euro in goede conditie. Waarde en het ervoor krijgen is echt wat anders.

stikel
24 februari 2009, 11:36
Alleen zitten bij telecasters de brugelementen altijd in een schuine hoek, bij mijn Olympic zou deze recht komen te zitten. Is dat een probleem?


Nee, brugelementen bij telecasters zitten niet altijd schuin. Er zijn een aantal types (customs, thinlines) waarbij de brugelementen gewoon "recht" zitten

Greetz Jan en zoon

DaveItUp
24 februari 2009, 11:41
Dat merk ik met alles hier in Nederland. Zeker als het wat meer "obscure"(lees: geen fender of gibson) dingen zijn.

Tupelo
24 februari 2009, 12:58
Waarde en het ervoor krijgen is echt wat anders.Hiermee is Wietse zijn verzameling ineens de helft minder waard ! :sssh:

In euro's natuurlijk hè; niet in emotionele waarde...

wietse
24 februari 2009, 13:12
Hiermee is Wietse zijn verzameling ineens de helft minder waard ! :sssh:

In euro's natuurlijk hè; niet in emotionele waarde...
1 troost, het heeft me nog veel minder gekost :D.