PDA

View Full Version : Allen & Heath Zed 24



J-sus Rulez
23 februari 2009, 18:22
Stap voor stap zou ik een P.A willen uitbouwen dus ben ik nu bij de mixers aanbeland... Ik heb de Allen & Heath Zed-24 op het oog.
Maar momenteel ben ik al in het bezit van de Tascam US-1641, welke is nu de "betere" in het opnamegebied?
Kan deze al zijn 24 sporen ook appart opnemen? en qua kwaliteit ben ik dan beter af met deze? of kan ik beter de Tascam houden en een goedkopere mengtafel aanschaffen...

Mvg,

J-sus

bert k
23 februari 2009, 19:14
Ik ben al jaren een groot A&H fan, en die tafel is echt supermooi, maar hij is niet geschikt voor digitaal opnemen. De USB stuurt alleen maar een stereosignaaltje naar je computer, voor de rest is hij analoog. Niet vergelijkbaar met jouw Tascam, dat is echt een audio-interface. Je kan hem wel weer mooi combineren met de A&H tafel, maar dan heb je te weinig inputs.

MattellicA
24 februari 2009, 00:02
We hebben eens even verder gekeken en geconstateerd dat de Phonic Helix Board 24 FW ook een mooi alternatief zou zijn. Iemand enige ervaringen met deze mixer?

En dan komen we natuurlijk uit op een versterker en speakers. We zijn van plan om nu een versterker te kopen van +- 600W en dan 2 Full Range passieve speakers om dan 1 als monitor en 1 als FOH (?) te gebruiken... Dan komen er later waarschijnlijk nog een zwaardere amp en 1 speaker bij.

Iemand suggesties?

Budget is ongeveer €200 voor de amp, en €300 per speaker.

Alvast bedankt!

Roman
24 februari 2009, 09:25
Zed, ja mooi spul.
Ik heb begrepen dat juist WEL deze mixer alles sporen los naar je PCtje kan transporteren (usb/firewire). Hoewel er verschillende ZED versies zijn..
ff snel kijken en volgens mij is de Zed-R16 wat je zoek.
http://www.allen-heath.com/zed/zed-R16.asp
Die heeft firewire full channel I/O (dus mono kanalen naar je pc)

mooi spul, kost een paar centen. Ik meen dat de R16 iets van 2000 euri kost.

De Helix van Phonic zit in een hele andere kwaliteit en budget range.. Maar, is ook zeer leuk spul en voor de beginneling/amateur zeker de moeite waard. Phonic lijkt onverwoestbaar spul te maken, althans da's mijn ervaring (nu ben ik ook wel erg zuinig altijd op m'n spulletjes)
A&H maakt uiteraard NOG mooier spul, betere pre-amps etc. Maar daar betaal je voor.

En een zanginstallatie voor dat budget... dan zul je nog eens bij Phonic mottu kijken. Ze verkopen ook amps/speakers etc.

MattellicA
24 februari 2009, 11:21
Zed, ja mooi spul.
Ik heb begrepen dat juist WEL deze mixer alles sporen los naar je PCtje kan transporteren (usb/firewire). Hoewel er verschillende ZED versies zijn..
ff snel kijken en volgens mij is de Zed-R16 wat je zoek.
http://www.allen-heath.com/zed/zed-R16.asp
Die heeft firewire full channel I/O (dus mono kanalen naar je pc)

mooi spul, kost een paar centen. Ik meen dat de R16 iets van 2000 euri kost.

De Helix van Phonic zit in een hele andere kwaliteit en budget range.. Maar, is ook zeer leuk spul en voor de beginneling/amateur zeker de moeite waard. Phonic lijkt onverwoestbaar spul te maken, althans da's mijn ervaring (nu ben ik ook wel erg zuinig altijd op m'n spulletjes)
A&H maakt uiteraard NOG mooier spul, betere pre-amps etc. Maar daar betaal je voor.

En een zanginstallatie voor dat budget... dan zul je nog eens bij Phonic mottu kijken. Ze verkopen ook amps/speakers etc.

Spreek je jezelf nu niet tegen?

Soit, als die ZED-24 geen aparte kanalen via USB stuurt, zijn we er niets mee. En die R16 is echt te duur met zijn 2500€. Phonic leek inderdaad mooi, maar ik wil toch goeie geluidskwaliteit. Hmm... moeilijk... :crazyhappy:

bert k
24 februari 2009, 11:43
Roman heeft gelijk, de 16 doet alle kanalen apart, en de 24 niet... Vreemd, maar zo ligt het. De ZED16 lijkt me echt een mooie keus, maar idd wel duur. Maar dan heb je ook wat.

J-sus Rulez
26 februari 2009, 11:16
Bert K. heb je effectief ervaring met deze mixer?
Want hij ziet er goed uit en het plaatje lijkt te kloppen, maar gisteren hebben we even zo'n phonic mengpaneel kunnen testen en dat voelde zo goedkoop, echt niet prettig werken...

Guitarleon
10 maart 2009, 13:59
bij ons op de zaak kwam onlangs een ZED R-16 firewire langs.
echt een ideaal en te gek ding. in mijn ogen vele malen beter dan wat er verder op de markt is. De firewire uitgang stuurt elk kanaal apart uit, zoals gezegd, maar het echte mooie is het bedieningsvlak waarmee je protools/garageband/logic/nuendo etc. kunt aansturen. Het is dus een mengpaneel en controller in 1! ook klinken de mic preamps erg goed en is het ding erg degelijk gebouwd. De prijs van 2500 euro is fors, maar valt eigenlijk wel mee als je bekijkt wat je voor je geld hebt.

bert k
10 maart 2009, 14:02
Late reactie: nee, ik ken de Zed16 niet zelf, ik heb ervaring met oudere analoge A&H panelen, en die zijn me altijd goed bevallen. Mijn mening over dit ding baseer ik op de site van A&H.

Roman
11 maart 2009, 08:01
Ik moet zeggen; de eerste keer dat ik dat ding zag, en de specs las, was ik al redelijk onder de indruk. Nu ben ik sws al een A&H liefhebber, dus die Zed16 kan ik wel waarderen!