PDA

View Full Version : Berhinger 1832fx



martijn3293
23 februari 2009, 17:30
hallo,

Ik heb een behringer 1832fx mengpaneel, en deze kan ik met usb op mijn pc aansluiten. Nu wil ik met cubase iets opnemen, via het mengpaneel, maar ik krijg de juiste input niet. Bij devices vind ik niks. Nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Kan iemand mij helpen?

Voor de zekerheid: kan iemand zeggen waar ik die 2 kabeltjes (rood-rechts, link-wit) in het mengpaneel moet insteken, misschien steken deze fout (wat denk ik niet het geval is :P)

STW
23 februari 2009, 19:07
misschien heb je hier wat aan: http://homerecording.com/bbs/showthread.php?t=244087

Highway49
24 februari 2009, 00:08
Misschien nogal voor de hand liggend...maar heb je de drivers van het mengpaneel geïnstalleerd?

Thmz
24 februari 2009, 00:40
Gewoon even drivers installeren. Maar normaal doet ie dat toch automatisch!? Maar download en installeer ze even (je kan ze halen van de Behringer Site)

Highway49
24 februari 2009, 08:12
http://www.behringerdownload.de/UCONTROL/BEHRINGER_USB_ASIO_2.8.14.zip

Die moet je hebben

Laat ff weten of ie bevalt als je er wat ervaring mee hebt straks, als je wilt!

TIMBER
24 februari 2009, 08:52
Wat kun je eigenlijk precies met die USB aansluiting..?? kun je dan vanaf je PC het hele mengpaneel bedienen of alleen het geluid opnemen..?? Of anders..??

martijn3293
24 februari 2009, 12:38
Ik heb de drivers van op de CD geinstalleerd wat erbij zaten (dit was enkel een programma waar je ook mee kan opnemen). Maar ik heb ook die drivers van op de site probere te instaleren, maar dit lukt niet.
Normaal is het toch genoeg als ik die CD installeer he?

Op dat engelse forum, daar staat ook vermeld dat ik in mijn opname programma de in en outputs moet veranderen naar USB ....
Bij mij staat er niks van USB in het lijstje wat k kan kiezen :s

STW
25 februari 2009, 02:35
als je enkel een programma waarmee je kunt opnemen hebt geinstalleerd, heb je dus niet de drivers geinstalleerd. dat verklaart ook waarom ie niet in het lijstje staat.
maar t is wel vreemd, die drivers moeten ook op cd staan lijkt me.

Highway49
25 februari 2009, 08:01
Lijkt mij ook inderdaad...

In Cubase gewoon bij Device Setup gekeken neem ik aan?

Thmz
25 februari 2009, 08:51
Wat kun je eigenlijk precies met die USB aansluiting..?? kun je dan vanaf je PC het hele mengpaneel bedienen of alleen het geluid opnemen..?? Of anders..??

Met de Behringer apparaatjes kan je alleen een Stereo signaal opnemen met je pc. (1 signaal dus) je kan geen instellingen ofzo maken.

TIMBER
25 februari 2009, 08:58
Ok thanks.

martijn3293
26 februari 2009, 12:06
Ja, er staan geen drivers op de CD, enkel een klein opname programaatje.
En ik heb ook bij devices setup gekeken, en daar staat ook niks bij.
Maar ik kan de drivers op internet niet installeren, omdat ik als ik dat download, en ik open dat, dat flikkert er heel de tijd een venster op mijn scherm. Het is een wit venster dat flikkert de hele tijd, en dan kan ik niet doen. Dan moet ik mijn laptop via de knop uitzetten. Ik heb dit probleem met meerdere dingen die ik wil downloaden via internet. Weet iemand hoe dit misschien komt? (Ik weet, nu gaat het niet meer over muziek ofzo, maar als ik dat probleem heb gevonden, kan ik de drivers installeren :P)

Roman
27 februari 2009, 08:25
virus scanner?
pc opnieuw installeren? (when was the last time?)
als het een universeel software "probleem" is dan zul je daar eerst iets aan moeten doen. Geen symptoon bestrijding maar de basis aanpakken.

Thmz
27 februari 2009, 08:46
Je zou ook eens kunnen proberen op een ander account de driver of het programma te installeren als hij op het huidige account vastloopt. Soms wil het dan wel werken, als het dan werkt neem je gewoon dat account.

martijn3293
27 februari 2009, 12:19
Ik ga eens proberen om een nieuw acc te maken.
Over die computer opnieuw installeren? Hoe doe je dat? (ik ken niet veel van computers:p) Want misschien is dat het probleem, ik heb deze PC al anderhalf jaar, en ik heb nog nooit opnieuw geinstalleer :P :strat:

Ik heb ook geprobeerd mijn virusscan uit te schakelen en dat te installeren, maar dan heb ik hetzelfde probleem.

martijn3293
27 februari 2009, 13:16
Thanks.
Ik heb een nieuw account gemaakt, en daarmee kan ik wel de dirvers installeren.
Maar hoe zet ik nu alles van mijn oude account over naar dat nieuwe account?
Of kan ik beter dat andere account laten staat, en dan gewoon altijd met nieuwe inloggen?

Er staat Windows Easy Transfer, dat dient als ik mij niet vergis om alle instellingen, bestanden, etc. over te brengen. Maar als ik dat wil doen, dan staat er dat ik Administrator moet zijn. Dus dan heb ik mijn accounttype gewijzigd, en het blijft er staan, dus ik kan die windows easy transfer blijkbaar niet gebruiken.

martijn3293
27 februari 2009, 18:16
Ik heb dus de dirvers geinstalleer gekregen, en nu staat er wel Behringer USB in het lijstje van Devices setup, maar nu krijg ik nog geen geluid op mijn pc, er komt precies niets binnen.
Moet ik op het mengpaneel misschien nog paar knoppen aanzetten ofzo?