PDA

View Full Version : zekering kapot



rinaldo
23 februari 2009, 16:53
na een druk weekendje spelen, vrijdag avond oefenen, zaterdag opnames gemaakt in de studio, en zondag avond een optreden in amsterdam, werd het mijn versterker eventjes te veel denk ik.

midden in een nummer begon mijn versterker te murmelen en te kraken alsof er een rotte kabel tussen zat of zo, en het was ook ineens weer over, maar een kwartierje later was het weer raak, en toen hield hij er ineens helemaal mee op.

we hebben er toen vlug maar een andere versterker bij gezet, maar vandaag even de schade bekeken, en blijkt dat er een zekering kapot was.

maar ik vind het wel een beetje raar, waarom begint een versterker ineens te murmelen en springt de zekering er uit? dan is er toch iets niet goed dacht ik zo

wat kan de oorzaak hiervan zijn? het gaat btw om een jcm 800 4010 combo en de zekering die er uitknalde was de HT fuse

nico verduin
23 februari 2009, 16:56
mogelijk sluiting in een van de eindpitten

rinaldo
23 februari 2009, 17:08
maar wat kan de oorzaak zijn van sluiting in de eindpitten? wat ik wel kan zien is dat een van de eind pitten wat verkleuring heeft aan de zijkanten van de buis, iets wat je op de andere buis dus niet ziet.

zou dat de oorzaak kunnen zijn? en wat kan ik er aan doen om dit de volgende keer te voorkomen?

Eko
23 februari 2009, 23:17
Van een eindbuis gaat, volgens mij , je zekering er niet uit. Bij mij gebeurde hetzelfde en toen bleek het een kapotte gelijkrichterbuis te zijn.