PDA

View Full Version : eerste gitaartje



pueblo
23 februari 2009, 17:41
mijn eerste gitaartje is er, ik ben linkshandig, speel rechtshandig en heb een linkshandige gitaar
een ibanez Rg370dxl
http://lh6.ggpht.com/_3bMB6MNjV-s/SaLCdaqqL5I/AAAAAAAADvA/Xz66S5ko3UY/s512/IMG_0046.JPG http://lh4.ggpht.com/_3bMB6MNjV-s/SaLCfjZDGPI/AAAAAAAADvg/eRmKsS1Iq0U/s640/IMG_0050.JPG
http://lh4.ggpht.com/_3bMB6MNjV-s/SaLCmtoreII/AAAAAAAADxA/IwNJKZytjUk/s640/IMG_0063.JPG http://lh3.ggpht.com/_3bMB6MNjV-s/SaLCi_BVaBI/AAAAAAAADwQ/JW788mX92Do/s640/IMG_0056.JPG
(hoogste snaar ontbreekt), soms een beetje last van fretbuzz, blijft wel goed gestemd, en de output zat wat los maar dat is nu opgelost

Herman
23 februari 2009, 17:45
"Berichten: 1.188"

En je eerste gitaar?!!:dontgeti:

Anyways, congrats!

pueblo
23 februari 2009, 17:48
"Berichten: 1.188"

En je eerste gitaar?!!:dontgeti:

Anyways, congrats!

inderdaad, ik speel bass vandaar, maar ik wil ook een gitaar om gemakkelijker nummertjes en ook gewoon om wat gitaar te spelen :)

Thmz
23 februari 2009, 17:51
Héhé, die gitaar wil ik over een jaar aanschaffen. Of de RG350, daar ben ik nog niet uit. Maar moet eerst nog wat sparen.

Veel succes!

pueblo
23 februari 2009, 17:51
Héhé, die gitaar wil ik over een jaar aanschaffen. Of de RG350, daar ben ik nog niet uit. Maar moet eerst nog wat sparen.

Veel succes!

bij mij was het nogal goedkoop, anders had ik mij een rechtshandige aangeschaft

RammerStein
23 februari 2009, 18:00
waarom heeft deze hals dot inlays?
normaal heeft de rg370 toch sharkfin inlay?

pueblo
23 februari 2009, 18:03
waarom heeft deze hals dot inlays?
normaal heeft de rg370 toch sharkfin inlay?
dat deed me ook twijfelen of die gitaar echt een rg370 was, ik heb wel nog even gezocht en vond dan enkele rg470's en die leken hetzelfde (het is ook een ouder model het mijne), dus ik weet nog altijd niet zeker welke het is, misschien maar eens informeren bij ibanez

RammerStein
23 februari 2009, 18:22
dat deed me ook twijfelen of die gitaar echt een rg370 was, ik heb wel nog even gezocht en vond dan enkele rg470's en die leken hetzelfde (het is ook een ouder model het mijne), dus ik weet nog altijd niet zeker welke het is, misschien maar eens informeren bij ibanez

mag ik even zo onbeleefd zijn om te vragen hoe duur ie was?
ik heb ook een keer op een ibanez rg370 dxl gespeeld in een muziekzaak, gewoon om hem een keertje uit te proberen want er was verder geen andere linkshandige gitaar in de winkel:). Ik vond hem best fijn maar had toen geen geld om hem te kopen.

pueblo
23 februari 2009, 18:24
mag ik even zo onbeleefd zijn om te vragen hoe duur ie was?
ik heb ook een keer op een ibanez rg370 dxl gespeeld in een muziekzaak, gewoon om hem een keertje uit te proberen want er was verder geen andere linkshandige gitaar in de winkel:). Ik vond hem best fijn maar had toen geen geld om hem te kopen.
80 euro inclusief zak (en riem zat er ook bij), niet echt duur dus, maar nieuw is hij natuurlijk heel wat duurder, de prijs was zo laag omdat de verkoper er echt vanaf moest, hij ging verhuizen en had niet genoeg plaats ervoor.
volgens iemand op het ibanez forum is het ook een rg370dxl :)

RammerStein
23 februari 2009, 18:42
80 euro inclusief zak (en riem zat er ook bij), niet echt duur dus, maar nieuw is hij natuurlijk heel wat duurder, de prijs was zo laag omdat de verkoper er echt vanaf moest, hij ging verhuizen en had niet genoeg plaats ervoor.
volgens iemand op het ibanez forum is het ook een rg370dxl :)

niet echt duur, 80 euro is geen geld voor een gitaar man:p
het is maar net waar je tegen aan loopt he.

pueblo
23 februari 2009, 18:42
ook even opgezocht van wanneer ze juist is, iets meer dan 14 jaar oud

Your guitar was made at the
Samick Plant, Korea
December 1994
Production Number: 2163

Portel
23 februari 2009, 18:46
ik ben linkshandig, speel rechtshandig en heb een linkshandige gitaar

Hoezo logica?

RammerStein
23 februari 2009, 18:49
Hoezo logica?

uiteindelijk heeft ie toch heel wat meer keuze en mogelijkheden dan wij linkshandigen die ook linkshandig spelen. maar het is idd niet logisch ;)

pueblo
23 februari 2009, 19:53
Hoezo logica?

hier de logica: ik leerde cello spelen, linkshandige cellisten zijn er bijna niet en bij cello is het ook heel wat anders dan gewoon de snaren omdraaien, bovendien was mijn leerkracht ook linkshandig en zei dat het dan een voordeel was omdat je je vingers beter kon positioneren, dan jaren later begonnen met bas, en waarom zou ik dan linkshandig beginnen als ik al rechtshandig op een cello speel. nu kom ik een linkshandige gitaar tegen voor een klein prijsje, als rechtshandige zou die veel duurder geweest zijn, dus waarom niet

Portel
23 februari 2009, 23:11
hier de logica: ik leerde cello spelen, linkshandige cellisten zijn er bijna niet en bij cello is het ook heel wat anders dan gewoon de snaren omdraaien, bovendien was mijn leerkracht ook linkshandig en zei dat het dan een voordeel was omdat je je vingers beter kon positioneren, dan jaren later begonnen met bas, en waarom zou ik dan linkshandig beginnen als ik al rechtshandig op een cello speel. nu kom ik een linkshandige gitaar tegen voor een klein prijsje, als rechtshandige zou die veel duurder geweest zijn, dus waarom niet

Naar mijn weten zijn rechtshandige gitaren juist GOEDKOPER dan linkshandigen?
Maar nu speel je dus links én rechts?
Dat is wel cool.

RammerStein
23 februari 2009, 23:15
Naar mijn weten zijn rechtshandige gitaren juist GOEDKOPER dan linkshandigen?
Maar nu speel je dus links én rechts?
Dat is wel cool.

niet als je ze voor een koopje tegen komt van 80 euro zoals hij al eerder had verteld ;)

pueblo
24 februari 2009, 14:27
Naar mijn weten zijn rechtshandige gitaren juist GOEDKOPER dan linkshandigen?
Maar nu speel je dus links én rechts?
Dat is wel cool.

nu speel ik rechts op een linkshandige gitaar