PDA

View Full Version : USB interface voor gitaar



Epic
23 februari 2009, 15:06
I ben op zoek naar een audio interface (USB) om mijn gitaar direct in te pluggen (voor gebruik met Guitar RIG, revalver etc).
Ik heb nu een M-audio fasttrack USB, deze heeft een 'gitaar' ingang maar dan is het signaal nog te laag om fatsoenlijk op te nemen.

Ik ben aan het kijken naar de Emu 0202 en de Line6 UX1. Is de Line6 goed met andere software dan die van Line6 zelf ? Iemand ervaring met de Emu met directe gitaaropname ?

Thmz
23 februari 2009, 15:07
Waarom zou je andere software dan die van line6 nemen? Ze zeggen dat de Line6 zeer goed is.

glennshred
23 februari 2009, 15:23
Idd line6 is niet slecht..

Ik heb de Emu 0202 interface geluidskaart en die is heel goed voor zen
prijs, toch gebruik ik hem niet, vind de usb sound van men podx3 beter
als totaalgeluid, de emu is niet slecht van kwaliteit maar de power van
de klank zat meer aan de buitenkant als ik er opnamen mee had gemaakt..

Ik gebruik de emu meestal voor monitoring, toch zou ik voor de UX1 gaan..

Voor directe gitaaropname is de emu zeker niet slecht.

Roman
23 februari 2009, 16:17
Ik heb nu een M-audio fasttrack USB, deze heeft een 'gitaar' ingang maar dan is het signaal nog te laag om fatsoenlijk op te nemen.

De M-audio Fasttrack is een mooi apparaat welke zeker wel de juiste levels kan leveren. Aan de achterkant zit een knopje, naast de gitaar jack ingang, welke je NIET ingedrukt moet zijn (uit dus) om gitaar level (hoog impedant) op te nemen. TENZIJ je een actieve gitaar hebt, dat kun je ook line-level opnemen.

Een bandlid van me heeft het zelfde ding en neemt verdomd leuke dingen er mee op.

meul
25 februari 2009, 18:56
De M-audio Fasttrack is een mooi apparaat welke zeker wel de juiste levels kan leveren. Aan de achterkant zit een knopje, naast de gitaar jack ingang, welke je NIET ingedrukt moet zijn (uit dus) om gitaar level (hoog impedant) op te nemen. TENZIJ je een actieve gitaar hebt, dat kun je ook line-level opnemen.

Een bandlid van me heeft het zelfde ding en neemt verdomd leuke dingen er mee op.


ik haak ff in want ik ben ook ernstig opzoek. ik zit naar de fasttrack pro te kijken. ik gebruik nu de analoge uitgangen van mijn pod (stereo).ik zie 2 ingangen aan de fasttrack voorkant zitten. ik ken deze aansluitingen niet. kan ik de analoge uitgangen van mijn pod hier op aansluiten, dus met jacks aan beide kanten? verloopjes ook prima, als ik maar kan aansluiten..

edit, op de achterkant zie ik wel 2 inputs zitten maar in de manual lees ik dat deze als sent and return worden gebruikt voor effecten?

bert k
25 februari 2009, 20:20
Dat zijn gecombineerde inputs, die nemen zowel een XLR plug als een jackplug. Oftewel, ja, daar kan je je pod zo insteken.

meul
26 februari 2009, 00:35
Hai Bert,

bedankt voor je reactie. ik had dit nog nooit gezien.

volgens mij is dan mijn probleem opgelost.
nu nog even checken of ik mijn hifi plus samson monitors kan aansluiten op deze kast.
volgens mij kon dit wel.

bert k
26 februari 2009, 01:09
Ook al geen probleem, dat ding zit vol met outputs, heerlijk. Mooie doos, hoor.

Epic
26 februari 2009, 11:34
De M-audio Fasttrack is een mooi apparaat welke zeker wel de juiste levels kan leveren. Aan de achterkant zit een knopje, naast de gitaar jack ingang, welke je NIET ingedrukt moet zijn (uit dus) om gitaar level (hoog impedant) op te nemen. TENZIJ je een actieve gitaar hebt, dat kun je ook line-level opnemen.

Een bandlid van me heeft het zelfde ding en neemt verdomd leuke dingen er mee op.
Ik heb het knopje geprobeerd, maar dan nog is het signaal te laag.. Ik moet het signaal dan eerst digitaal versterken voordat ik er wat mee kan (btw Ik gebruik een stratocaster, vrij lage output). In mijn oude pc heb ik een terratec pci kaart waarmee ik wel goed kan opnemen.

De UX1 lijkt dus het interessantst, hoe werken de ASIO drivers als je bv in Cubase wilt opnemen ?

meul
26 februari 2009, 14:05
Ook al geen probleem, dat ding zit vol met outputs, heerlijk. Mooie doos, hoor.

Ja, zeker, was de hele tijd opzoek naar pci oplossing.
lees en hoor goede verhalen. dus dit zal hem waarschijnlijk gaan worden. txs for the info

Roman
27 februari 2009, 08:24
Jan, ik denk dat je bij elke audio interface het zelfde "probleem" hebt. Als je gitaar een (te) laag signaal uit stuurt dan zal je interface het moeten opkrikken. Dan kan met de gain knop. Vrij standaard, niets mis mee. Het knopje op de achterkant is degelijk van invloed, hiermee schakel je van impedantie en krijg je een hoorbaar volume verschil.

Als je met je terratec dat probleem niet had, had je dan je gitaar op een mic kanaal aangesloten oid? Die komt dan ws weer TE HARD door.