PDA

View Full Version : Dit wordt een moeilijke...



Rock&Roll
17 maart 2003, 13:19
OK kenners, toon me eens dat jullie er wat van kennen :wink:
Ik bezit nu een originele Fender Blues Deville (de echte vintage, met gele tweed housing), maar ik heb eens zitten denken.
Ik zou de fender verkopen en mij een Line6 Flextone III XL aanschaffen met een 2*12" cabinet erbij en eventueel een floorboard.
samen zou dit ongeveer €1400 kosten. Lijkt dit jullie een verstandige beslissing of niet? en zo ja, hoeveel denk je dat ik nog van de Fender kan vragen??

Dude
17 maart 2003, 13:48
spaar door en koop die shit gewoon, ruil er geen ECHTE versterker voor in man...


shit....

Bins
17 maart 2003, 14:35
Hou die Fender dwaas! Je gaat er zooooveel spijt van krijgen anders..

Harry
17 maart 2003, 14:46
mee eens. Die nieuwe troep kun je altijd nog kopen, die oude versterker krijg je nooit meer terug als je 'm eenmaal kwijt bent.

pimmetje
17 maart 2003, 15:06
Ff over die fender... een blues deville is toch geen vintage versterker? Volgens mij is dat ding hooguit een jaar of tien oud met tweed uiterlijk.

Dan hoef je dus niet echt over de vintage-waarde in te zitten. Je zal dan ook echt wel een vergelijkbaar iets terug kunnen kopen (mocht je dat willen) zonder direct de hoofdprijs te moeten betalen.

Rock&Roll
17 maart 2003, 15:22
ik zou em wel willen houden, maar de financiele kant ervan wordt al moeilijker.
ik kijk gewoon nr de flextone omdat die meer kanten uitkan, en ik eigenlijk wel op zoek ben naar iets met diversiteit

Biasmongool
17 maart 2003, 15:29
Ik zou de fender verkopen en mij een Line6 Flextone III XL aanschaffen met een 2*12" cabinet erbij en eventueel een floorboard.

Hoef je nooit meer te biassen.

"Elk nadeel heeft een voordeel"(JC)

Biasmongool

Rock&Roll
17 maart 2003, 18:47
Ik weet dat de fender weg doen een idioot idee is, maar voor de muziekstijl die ik speel denk ik dat zo'n flextone misschien wel beter geschikt is. Ik zoek iets dat verschillende stijlen clean kan, maar ook crunch en stevige scheur bevat. Heeft er trouwens al iemand op die nieuwe flextone gespeeld?

@iro
17 maart 2003, 21:11
ik heb er verleden week opgespeeld en ik vind hem echt fucking goed ...

M Kactus
18 maart 2003, 10:52
Wat is de prijs dan ongeveer van zo'n flextone III?

M Kactus

PeteRS
18 maart 2003, 12:49
Zo'n line6 regeert, zeker als je niet de rest van je leven aan 1 sound gebonden wilt zijn. Stel je voor dat je maar 1 vrouw kon hebben.

Ibanez RuleZ
18 maart 2003, 15:21
hmm, liever een vrouw in de hand dan 10 in de lucht. (betrek dit ff op die flextone vs fender)

Harrald

gerrekat
18 maart 2003, 17:06
Digitale modellingamps klinken echt nergens naar, zou lekker de fender houden of een hele goede buizen multikanaals top kopen!

Denk aan een ENGL savage ofzo, die heeft een perfecte clean, vette crunch en kan ook prima super high gain aan!

Hoeveel meer diversiteit wil je??

zo'n digi amp zou alle soorten versterkers na moeten kunnen bootsen maar bereikt het niveau van geen van allen, alles maar half!

Phyrexian
18 maart 2003, 17:18
Op 2003-03-18 12:49, schreef PeteRS:
Stel je voor dat je maar 1 vrouw kon hebben.


:smile:

... als je een bepaalde vrouw echt graag ziet er zielsveel van houdt dan wil je die echt NOOIT meer kwijt... think about that!

... met andere woorden, als je gek bent van een bepaalde amp, hou die dan bij. Je kan altijd later een tweede kopen. Bij vrouwen zit het nu wel lichtjes anders; meestal vindt de eerste vrouw het niet leuk als er een tweede (of derde, of ...) bijkomt... :wink:

tri-sonic
18 maart 2003, 19:03
Mischien houdt je beste versterker ook niet van concurrentie!

Rock&Roll
18 maart 2003, 23:32
je kan natuurlijk ook je vrouw inruilen voor een versterker. imho vind ik dat line 6 er toch op vooruit begint te gaan qua sound...de fender blijft een droom, maar ik moet er powerrock op spelen en soms is het moeilijk om het bluesige eruit te krijgen

the_trooper
19 maart 2003, 12:16
Op 2003-03-18 17:06, schreef gerrekat:
Digitale modellingamps klinken echt nergens naar, zou lekker de fender houden of een hele goede buizen multikanaals top kopen!

Denk aan een ENGL savage ofzo, die heeft een perfecte clean, vette crunch en kan ook prima super high gain aan!

Hoeveel meer diversiteit wil je??

zo'n digi amp zou alle soorten versterkers na moeten kunnen bootsen maar bereikt het niveau van geen van allen, alles maar half!


Kijk, da's nog eens verstandige praat. Ik heb een ENGL savage (SE) en vindt hem echt op alle fronten super klinken. modeling amps zijn ook niet mijn ding; ik wordt al gek van het afstellen van een effectenprocessor. Iedere keer 10 minuten bezig zijn en dan weer een half uur pauzeren omdat je oren aan de crap gewend zijn en dan alles acceptabel klinkt, om vervolgens weer te schrikken van wat je daarvoor nog mooi vond.
De Engl zet ik gewoon aan en klinkt vervolgens meesterlijk. Dus, mijn bescheiden advies: (als het financieel uit kan, mijn amp kost nu bij Beyers nog maar 1690) snel kopen dat ding!

PeteRS
20 maart 2003, 08:24
Op 2003-03-18 17:06, schreef gerrekat:
Digitale modellingamps klinken echt nergens naar, zou lekker de fender houden of een hele goede buizen multikanaals top kopen!

Denk aan een ENGL savage ofzo, die heeft een perfecte clean, vette crunch en kan ook prima super high gain aan!

Hoeveel meer diversiteit wil je??

zo'n digi amp zou alle soorten versterkers na moeten kunnen bootsen maar bereikt het niveau van geen van allen, alles maar half!



Wat een vooroordeel, zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat dacht je van "uit een marshall kun je met de beste wil geen fatsoenlijk clean halen" , of "ENGLs zijn ruisbakken met een irratant hoog" of "Mesa's hebben een beroerde prijs/kwaliteit verhouding". Laat iedereen zelf bepalen wat ie het beste vindt klinken en scheer niet alle modeling amps over een kam. Ik was op zoek naar een handzame en veelzijdig combo en ik heb de Marshall TSL, ENGL sovereign en de Line6 XLII gechecked. Het is toch de line6 geworden...

Rock&Roll
20 maart 2003, 12:11
dat vind ik nou ook. die modeling amps worden zo fel afgebroken, maar uiteindelijk blijft alles toch een kwestie van smaak en voorkeur. Ik vind line 6 een top merk en je kan er heel wat meer met doen dan bv met een fender blues deville, hoe super die ook mag klinken...

PeteRS
20 maart 2003, 19:08
Ok Rock & Roll, ga gewoon naar je gitaarwinkel en zet die line6 langs een buizenbak en luister of dit jou ding is. Probeer ook een week tevredenheids garantie (dit is vrij gebruikelijk, b.v. Feedback doet dit ook) te bedingen zodat je je nieuwe aankoop ook een keer in de repetitieruimte kunt laten brullen, als je dan spijt hebt ruil je tegen iets anders. Probeer die Fender bij voorkeur particulier van de hand te doen, bijvoorbeeld via markplaats.nl succes.

wanna1
20 maart 2003, 19:57
als je dit doet ben je je naam niet meer waardig

:wink:

PeteRS
21 maart 2003, 07:53
huh!?!

PeeVee
25 maart 2003, 09:51
Er is niks "vintage" aan een Blues Deville hoor... Dan moet je nog 20 jaar wachten ofzo. Ik vrees echter dat ze na 20 jaar niet veel beter zullen klinken dan dat ze nu doen (en da's niet best).

Mr.Jay
25 maart 2003, 11:10
Op 2003-03-25 09:51, schreef PeeVee:
Er is niks "vintage" aan een Blues Deville hoor... Dan moet je nog 20 jaar wachten ofzo. Ik vrees echter dat ze na 20 jaar niet veel beter zullen klinken dan dat ze nu doen (en da's niet best).


Ik betwijfel of ze zo lang meegaan.
In ieder NIET zonder behoorlijke revisies, dan zijn ze allang uitelkaar gerammeld.

Jay

PeeVee
25 maart 2003, 16:16
Wat zijn we het weer lekker met elkaar eens Johnnyboy... :wink:

Mr.Jay
25 maart 2003, 19:02
[quote]
Op 2003-03-25 16:16, schreef PeeVee:
Wat zijn we het weer lekker met elkaar eens Johnnyboy...

over de sound van zo'n amp valt niet te twisten, ik kon er ook mee leven een tijd lang, dat ze gammel gebouwd zijn is echter gewoon een feit. Vraag de vele techneuten die er een gerepareerd hebben.

Jay

Rock&Roll
26 maart 2003, 11:24
Ik ben dus gisteren die Line 6 gaan testen en raad eens...niet geheel mijn ding!?!
de klank was wel goed, maar alweer niet echt waar ik op zoek naar ben. Ik heb de Blues de ville binnen gedaan om nieuwe buizen in te steken (wat vermoedelijk mijn overstuur-probleem zal oplossen) en heb besloten dat ik die nu nog een tijdje ga houden. Maar, ik zoek nog steeds een goede scheur versterker :wink:
IK speel in band met zangeres (te horen op http://www.fairytone.com) een de stijl gaat zo'n beetje in de richting van anouk. wat adviseren jullie op gebied van scheur versterker? let wel dat mijn budget momenteel maar rond de 1000 euro is...ik wil wel graag de fender houden voor clean

BLOK182
26 maart 2003, 11:44
Misschien is een fijne buizenpre-amp die flink kan scheuren een oplossing?

Rock&Roll
26 maart 2003, 11:55
Dit heb ik ongeveer in gedachten:
een goed 2x12" cabinet kopen (4x12" is beetje te groot voor auto), daarop de fender zetten, zorgen voor een goeie pre-en poweramp voor het cabinet en dan schakelen met line selector.

MegaDrive
26 maart 2003, 11:56
Op 2003-03-18 12:49, schreef PeteRS:
Zo'n line6 regeert, zeker als je niet de rest van je leven aan 1 sound gebonden wilt zijn. Stel je voor dat je maar 1 vrouw kon hebben.


Juist! Als Line69 nou eens vrouwen ging maken :razz:

PeteRS
26 maart 2003, 12:52
IK speel in band met zangeres (te horen op http://www.fairytone.com) een de stijl gaat zo'n beetje in de richting van anouk.


Nieuwe Anouk = Bogner (week ik sinds kort dankzij dit forum, zie topic). Klinkt erg bruut, maar ligt niet binnen ieders budged.

Rock&Roll
26 maart 2003, 14:32
dat kan je wel zeggen ja...:sad:

Metoshade
15 januari 2004, 16:46
Het ligt er ook aan hoelang je al speelt... Ik ben begonnen op een klein marshall transistor ding. Mijn eerste "echte" versterker was een Fender HotRod Blues Deville 2x12. Heerlijke bak was dat. Er zat niet de scheur in die ik wilde, veel te bluesy. Ik speelde toen nog maar kort gitaar. Dus ik op zoek naar een brute scheur, na veel sparen een Mesa/Boogie V-Twin opgehaald. Die ervoor gelegd, maar dat vond ik niet lekker klinken. Ik raakte er toen van overtuigd dat ik toch maar op zoek moest gaan naar een lekkere scheur versterker en die heb ik nu en nu ben ik blij :)... Maar even serieus:

Ik leer nu pas echt goed horen wat ik mooi vind, ik speel nu ongeveer 7 jaar gitaar. Ik kwam weer een Fender HotRod Deville 2x12 tegen en dacht bij mijzelf: laat ik mijn pedalen plank er eens voorleggen, kijken of ik de verstandige keuze heb gemaakt door um weg te doen. Er ligt een H&K TubeFactor op mijn pedalenplank en boy, dat ding in combinatie met de HotRod klinkt hardstikke goed!! Als ik 5 jaar geleden meer had geweten, dan had ik mijn HotRod nooit weggedaan en was ik lekker bezig aan de slag gegaan met goede pedalen. Die HotRod is gewoon een goede bak met een lekker clean. Ik speel voornamelijk Blues, Classic Rock, Hard-Rock en wat pop-dingetjes. Het had prima gekunt voor mijn stijl en ook in mijn coverbandje.

Kortom, met die Fender krijg je waarschijnlijk best jou geluid zonder over te stappen op dikke versterkerstacks of digitale modelling bakken. Het bespaart je veel geld als je eens wat onderzoek doet naar de "betere" (buizen)pedalen. En voor het "Anouk" geluid hoef je geen Bogner of Koch te hebben, het beste dat je kunt krijgen is een benadering van het geluid op het album en live spelen die lui hoogstwaarschijnlijk met gemodificeerde spullen... Met andere amps kun je ook een heel eind komen als je maar geduldig bent, goed luisterd en je niet overhaast conclusies trekt. Je kunt echt nog heel ver komen met deze Fender van je, als je um de kans geeft zal ie je nog verbazen!

jorrit
17 januari 2004, 18:44
1000 euro.....

engl fireball
marshall dsl60 of tsl60
line 6 147...???
engl screamer (houd je zelfs nog geld over..)
en er zijn nog meer opties zelfs...gewoon ff naar een grote zaak rijden en daar flink testen....(zit je toevallig in de buurt van duitsland)

Thijssie
17 januari 2004, 20:21
Zo'n line6 regeert, zeker als je niet de rest van je leven aan 1 sound gebonden wilt zijn. Stel je voor dat je maar 1 vrouw kon hebben.

Dat zeggen alle mannetjes met lelijke wijven, maar als je een prachtige vrouw hebt, wil je nooit meer een andere :razz:

P****Fred
17 januari 2004, 20:36
fairytone of wa?
hehe, dan hebben jullie een tijdje geleden bij ons in het jeugdhuis opgetreden (Reflex in St Lievens Houtem)

maar goed
ik zou zeggen, koop een engl of een marshall TSL
denk dat ik mij binnen dit en 6 maand een TSL60 als backup ga kopen,
zijn toch redelijk veelzijdig dacht ik!