PDA

View Full Version : Vraagje over een Yamaha



Jay75
23 februari 2009, 00:08
Ik speel al jaren elektrisch, echter zoek ik een toffe akoestische gitaar voor erbij.
Mijn budget is eigenlijk rond de 400-500 euro, omdat ik de gitaar zowieso alleen maar thuis ga bespelen.

Nu heb ik zojuist bij een vriend van me op deze gitaar gespeeld:


http://www.feedback.nl/?b=GLJX6C&a=


Deze heeft een piezobrug + een microfoontje in de klankkast om deze te versterken.

Echter weet iemand of deze gitaar ook zonder deze features te koop is?
Ik hoef de gitaar namelijk niet uit te versterken dus zou ik betalen voor iets dat ik niet zou gebruiken.

Het is wel een van de lekkerst spelende en goed klinkende gitaren die ik heb bespeeld en ik zoek al een tijdje.


Op zich valt er nog zwaar over te denken om iets extra's te betalen voor een fijne gitaar waar ik jaren mee vooruit kan, maar als iemand het type nummer weet van hetzelfde model zonder de poespas, dan laat maar weten, ik kom er zelf niet echt uit op de yamaha website.

Alvast bedankt!

Jay75
23 februari 2009, 00:20
Of is deze toch gewoon dezelfde zonder de eq, microfoontje en piezo?

http://www.thomann.de/nl/yamaha_lj6.htm

Volgens mij wel, ik heb toch nog wat gevonden, het blijkt dat de Jumbo modellen van Yamaha wat kleiner zijn dan die van Gibson/Guild.

Kent iemand deze gitaren verder nog? Ik ben eigenlijk wel overtuigd dat dit m gaat worden mits het model identiek is aan de duurdere uitvoering met de versterking.

beruk
23 februari 2009, 10:07
Deze twee zijn idd qua hout en afmeting identiek. Yamaha maakt al jaren gitaren met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Als je niet persé hangt aan die cutaway is die LJ6 een prima alternatief!

Jay75
23 februari 2009, 12:30
Okay, die cutaway had ik niet gezien inderdaad, die duurdere die ik had geprobeerd lag wel lekker bij het spelen. Ik ga donderdag eens kijken!

Thanks

vuur
12 maart 2009, 22:56
ik heb net een yamaha ll6 thuisgekregen en ik vind die zeer veel kwaliteit voor het geld bieden, inclusief goede koffer. Die lj6 lijkt me dus ook een aanrader. Al kunnen checken?