PDA

View Full Version : Morley Wah Pedalen



Jaccootjuh
22 februari 2009, 20:57
Hallo allemaal,

FF een vraagje,
Ik zag op marktplaats wah pedalen van Morley.
Heeft een van jullie mss ervaring hiermee?
Ik wil namelijk nog wel een Wah pedaal aan schaffen.
zag op het forum ook al andere merken, maar omdat mijn budget niet zo groot is, vallen die rmc's voor mij al snel af.

Graag reacties

Groetjes Jacco

robert-gitarist
22 februari 2009, 21:27
RMC is dan gelukkig ook niet het enige merk dat wah pedalen maakt he ;)

Ik heb ervaring met de Morley Bad Horsie 2 (steve vai wah) en ik vond het wel een fijn pedaal, goede sound etc maar toch, was het niet de wah die ik voor mijn sound zocht. Ik hou meer van het klassieke wah geluid en dat heef Morley na mijn idee niet (althans de BB2 niet). Wel heeft het een heel eigenaardig geluid. Het is dus totaal niet te vergelijken met een Dunlop wah.
Ik gebruik nu een Vox V847 wah en die bevalt mij prima.

The Lo Lands
23 februari 2009, 15:30
Ik heb diverse wahs gehad maar de Morley wah (Vai BH2) heeft mijn voorkeur door de uitstekende buffer, sound en functionaliteit. Over de wah sound valt te twisten maar probeer er eens een aantal uit in een muziekwinkel bij jou in de buurt!

Little Jay
23 februari 2009, 15:51
Ik heb ooit een 'gewone' Morley wah weer weggedaan omdat 't ding een volume-boost gaf bij het inschakelen, en niet zo'n beetje ook. Onbruikbaar gewoon. (of was het nou een volume-drop?? Lang geleden....) Sound was wel ok trouwens. Snapte ik eigenlijk niks van, hoe ze dat zo kunnen ontwerpen. Vond 't ontwerp wel goed. wel wat groot, maar dat mechanisme met optische sensor ipv potmeter is technisch natuurlijk veel beter. Maar goed, ik vond 'm onbruikbaar.

Ik gebruik nu ook al jaren de Vox 847 tot groot genoegen. (pot en schakelaar moeten wel om de zoveel tijd vervangen worden, mechanische slijtage....)

FruscianteFan
23 februari 2009, 16:16
Volume-boost kan handig zijn als je basis-sound al een randje heeft. Dan krijg je namelijk meer drive en niet per se meer volume.

Ik heb 2 Morleys geprobeerd, een bad horsie en volgens mij een pro series II. Die laatste had een verschikkelijk synth-achtig geluid, meer 'weh' dan 'wah'. Bovendien vond ik het irritant dat het tegelijk een volumepedaal is, terwijl je met een aparte schakelaar tussen volume en wah schakelt. Dan moet je dus niet alleen (zoals bij een Crybaby) het pedaal helemaal naar voren trappen, maar ook nog de schakelaar intrappen.

Bij de Bad Horsie vond ik het aan/uit-mechanisme ook erg vervelend. Het lukt zo niet om het pedaal helemaal naar achter te zetten zonder dat-ie na 2 seconden uitgaat, of om gewoon direct de wahwah uit te zetten als je dat wilt. Ik vond hem wel erg lekker klinken, lekkerder dan de standaard Crybaby.

Toch ben ik uiteindelijk voor een Crybaby gegaan, omdat die tweedehands best goedkoop te krijgen zijn en het toch een goede tweede is.