PDA

View Full Version : tubeman



germs
22 februari 2009, 17:40
Ik heb al geruime tijd een tubeman en ben erg tevreden over.
Behalve... ruisfluittone op de crunch en drive die goed te horen is als je niet speelt.
Alles ingebouwd in koffer met een paar boss boxjes
Ik ben getipt om een scheidingstrafo met netfilter op de voeding te zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee of ev. andere tips??
Gr Arno

the sure thing
22 februari 2009, 18:02
Ha,

Meldt ff welke tubeman je hebt. Er zijn volgens mij drie (opeenvolgende) versies...

germs
22 februari 2009, 20:22
volgens mij een 2 maar niet de jongste meer. wel nieuwe buis.

the sure thing
23 februari 2009, 10:51
Gebruik in ieder geval de originele adapter, als je die nog hebt. Bij mijn tubeman (versie 1) scheelde dat behoorlijk in ruis/brom.

Een scheidingstrafo met netfilter? Dat zal je ruisfluittone niet helpen.... Ik vond de tubeman wel ruis hebben (vooral veel op het rock/drive kanaal), maar fluiten, dat deed ie niet. Dat klinkt als een buis die misschien niet goed meer is, maar als je schrijft dat die er nieuw in zit.... Dan denkik dat er iets anders kapot is.

Dat wordt een PM naar Dirk_Hendrik, een pedalenguru op het forum alhier...

paulusdeBKB
23 februari 2009, 11:39
Ik zou toch eerst maar eens een ander buisje proberen. Nieuw of niet, de kans bestaat dat je een maandagochtendexemplaar hebt.

the sure thing
23 februari 2009, 11:43
Ik zou toch eerst maar eens een ander buisje proberen. Nieuw of niet, de kans bestaat dat je een maandagochtendexemplaar hebt. En we willen allemaal het zaterdagavond exemplaar, toch ?
:blast:

germs
24 februari 2009, 21:00
Heren. Ik heb er net een nieuwe buis in (tube amp doctor) Fluit wel iets minder maar zeker niet tevreden.
Voeding is wel H&K maar er staat geen tubeman op.

the sure thing
24 februari 2009, 21:29
Heren. Ik heb er net een nieuwe buis in (tube amp doctor) Fluit wel iets minder maar zeker niet tevreden.
Voeding is wel H&K maar er staat geen tubeman op. Staan er andere apparaten in de buurt? Andere pedaaltjes, adapters? Sluit m ook eens op een ander stopcontact aan. Als dat allemaal geen effect heeft... Dan zou ik Dirk_Hendrik een PM sturen...

germs
24 februari 2009, 21:40
Dank. Ander contact is het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb. Morgen
Hij zit samen in de bak met een paar boss pedaaltjes. Heb wel deze voeding er uit gehad.
Dirk_hendrik heb ik net een pm gestuurd.