PDA

View Full Version : HomeRecording + Geluidskaart (interface)



meul
22 februari 2009, 14:11
hee daar

Ik ben nu opzoek naar een geluidskaart voor mijn nieuw te bestellen systeempje. ik gebruik nu een terratec pci kaart met een breakoutbox die aan de voorkant van mijn pc zit. hier plug ik mijn pod x3 in via de 1/4 inch uitgangen op de achterkant van mijn pod. Ik neem dus niet op via usb en de ingebouwde geluidskaart van de pod x3. ik heb dit aan de kant gegooit omdat ik niet meer een muziekje op mijn pc kon afluisteren zonder steeds van geluidskaart te moeten wisselen. moet wel zeggen dat ik ook niet erg lang gezocht heb. ik vond het wel best zo. Ook mijn samsung aktieve monitors staan op uitgang van de breakoutbox. mijn hifi is dan weer aangesloten op de geluidskaart zelf aan de achterkant van mijn pc.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een zelfde soort oplossing.

ik zie alleen dat de muziekant dedicated geluidskaarten van welleer intussen veel minder aan de weg timmeren. mijn terratec word zwaar afgebrand op de harware forums in vergelijking met een standaard creative kaartje, en zelfs de huidige onboard oplossingen schijnen beter te presteren. terratec zelf lijkt ook nog maar weinig nieuws uit te brengen. M-audio lijkt hardware matig ook niet erg mee te rennen, ik meen dat ze nog geen enkele PCI 2 kaart uitgebracht hebben.

Ik geloof dat ik een beetje achter loop als het gaan om interfaces.
ik zit al wel te lezen natuurlijk maar ff alles op een rij zou lekker zijn.

wat gebruiken jullie, hoe werkt het, en waarom heb je gekozen voor deze oplossing?

glennshred
22 februari 2009, 22:26
Hey meul,

Erg interessante opstelling heb je daar, heb tijdje geleden ook nog aan
actieve monitors gedacht maar het budget he hahaha..

Mijn opstelling: (vandaag éérste keer getest of alles compatible was met
men vista, monkey en drivers gedownload)

Opnemen: via usb (podx3) ook de x3 soundkaart geselecteerd in cubase ess..
Monitoring: via de 1/4 inch achteruitgangen van men x3 gaan er 2 kabels
naar men creative emu0202 externe geluidskaart interface L/R.
daarachter zit een klein adaptertje waar een cinch-kabel is aangesloten en
die naar men hifi loopt.

Dit is een simpele opstelling en werkt goed voor mij omdat ik dan niet
moet monitoren in cubase zelf, als alle apparatuur is afgesloten
en de high definition sounddriver terug is geselecteerd van men pc geeft hij
een verbazingwekkend resultaat, kracht, intensiteit kwaliteit zijn exact
hetzelfde gebleven, volume is ietsje stiller maar dat is normaal.. in tegen-
stelling tot men vorige pc ga ik hier veel meer plezier aan beleven :crazyhappy:

Voor deze opstelling vroeger ging ik altijd langs de line in van de pc
was niet slecht maar er ging altijd wel iets mis, bovenste is beter :)

guhlenn
23 februari 2009, 08:39
PCI-2? meeste kaarten gaan via USB of firewire tegenwoordig. M-audio is een stevig beginners merk, mijn 1814 werkt al een jaartje of 5 probleemloos. Als je betere kwaliteit wilt kun je een s naar RME kijken, top of the bdget line zeg maar, daarna word het gelijk peperduur.

Roman
23 februari 2009, 09:13
trouwens weer goed raak afgelopen weken met dergelijke vragen.... we moeten echt een primer schrijven...

meul
23 februari 2009, 13:55
@ glenn, hey man, ehhh high def SD terug geselecteerd? jij moet dus switchen? dat is nu juist wat ik probeer te voorkomen.

ik zag dat er op mijn nieuwe mobo nog ouderwetse pci aansluitingen zitten. ik ga voorlopig ff verder met mijn terratec want ik moet dit is even goed gaan uitzoeken en vergelijken

@ Guhlen, ik ben er nog niet helemaal uit maar ik meen dat de creative elite pro ook geschikt is voor homeR en komt met een breakout. dit is een pci 2 kaart. http://us.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14064

@ Roman. ja, je hebt gelijk, er is ook al veel over geschreven maar ik word intussen een beetje knetter van het uitzoeken en vind nergens 1,2,3 een dedicated faq over dit soort zaken. de markt is erg game gericht. het zou fijn zijn als de dingen wat meer bij elkaar zouden staan. ook geen overbodige luxe gezien het aantal vragen op alleen al dit forum.