PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met Dimarzio Evo 2 vs. Evolution en S.D.?



Speeddemon
22 februari 2009, 14:12
Ik heb nu al een tijdje in een Ibanez S540 (mahonie body, flame maple top) een Evolution in de brug positie zitten, samen met een Air Norton (hals) en Fast Track 1 in de midden pos.

Altijd prima gevonden, maar na diverse pickup upgrades bij andere gitaren, begin ik toch te twijfelen. Ik vind de Evo 1 iets te scherp en wil wat meer beukwerk.
Wel houd ik het graag bij DiMarzio. Ik zat te denken aan een Evolution 2 of een Super Distortion.

Met de S.D. heb ik goede ervaringen; meer hoog dan die tone-charts op de Dimarzio site doen vermoeden, maar ik heb me al eens laten vertellen dat als je de Evo 1 en S.D. gewend bent, dat de Evo 2 dan bijna 'dof' overkomt. Dat wil ik natuurlijk ook niet.

Any thoughts?

Speeddemon
24 februari 2009, 14:05
iemand? Bueller? :dontgeti:

Orpheo
24 februari 2009, 15:06
de evo2 is iets 'milder'maar wel heel erg hifi; beetje in de lijn van de jazz van seymour duncan.

de superdistortion ken je geloof ik wel.no nonsense, balls to the walls.

Speeddemon
24 februari 2009, 15:11
de evo2 is iets 'milder'maar wel heel erg hifi; beetje in de lijn van de jazz van seymour duncan.
Ai, dat moet ik niet hebben nee. Ik zoek wel meer 'sju'. Denk dat het dan toch een SD wordt.
Ik merk de laatste tijd sowieso wel dat ik naar elementen neig die een 'vintage' karakter hebben, maar dan met meer output. Het hoeft niet te netjes en dus zeker niet hifi/steriel, maar het moet "smoel" hebben, een eigen karakter, als 't maar wel een beetje strak blijft en veel punch heeft.

Orpheo
24 februari 2009, 15:23
Ai, dat moet ik niet hebben nee. Ik zoek wel meer 'sju'. Denk dat het dan toch een SD wordt.
Ik merk de laatste tijd sowieso wel dat ik naar elementen neig die een 'vintage' karakter hebben, maar dan met meer output. Het hoeft niet te netjes en dus zeker niet hifi/steriel, maar het moet "smoel" hebben, een eigen karakter, als 't maar wel een beetje strak blijft en veel punch heeft.
probeer voor de gein eens de x2n. heel strak,maar gewoon no nonsense. geen hifi geluid, geen rare fratsen.

Speeddemon
24 februari 2009, 16:00
probeer voor de gein eens de x2n. heel strak,maar gewoon no nonsense. geen hifi geluid, geen rare fratsen.
De andere gitarist van Tributör heeft/had die in een gitaar. Ik vond dat weer teveel van 't goeie. Ding is niet clean te krijgen en ik moet er natuurlijk wel 80's metal (dus met cheesy cleane stukjes) mee kunnen spelen. :cooler:

Orpheo
24 februari 2009, 18:58
De andere gitarist van Tributör heeft/had die in een gitaar. Ik vond dat weer teveel van 't goeie. Ding is niet clean te krijgen en ik moet er natuurlijk wel 80's metal (dus met cheesy cleane stukjes) mee kunnen spelen. :cooler:

jij bent toch zo'n fan van coiltaps enzo? :P dat klinkt echt grandioos met de x2n.

Speeddemon
24 februari 2009, 19:14
jij bent toch zo'n fan van coiltaps enzo? :P dat klinkt echt grandioos met de x2n.

True, maar er is een verschil tussen "meer output" en "insane veel output". Die X2N pompt er ruim een halve volt uit! :eek:
Ik vind een Super Distortion gesplit trouwens ook werelds klinken, maar de Air Norton gesplit blijft ultiem!

Orpheo
24 februari 2009, 19:32
True, maar er is een verschil tussen "meer output" en "insane veel output". Die X2N pompt er ruim een halve volt uit! :eek:
Ik vind een Super Distortion gesplit trouwens ook werelds klinken, maar de Air Norton gesplit blijft ultiem!

absoluut mee eens. de air norton is en blijft mijn top 1 favo voor superallround. de motherbucker, duncan distortion, schenker pups, en prails staan op een goeie 2e. de prails wil ik nog even hebben op een set 500k pots, of liever 1meg, omdat deze 250k nogal wat hoog weghalen lijkt 't.

ik denk dat jij de schenker pups ook wel lekker gaat vinden. de brul van de superdistortion, en het superstrakke van de duncan distortion. beetje daar tussenin eigenlijk. air norton on the rocks.


de x2n is hot, zeker, maar er zijn andere pups die ook even hot zijn of hotter qua feel. Parallel trouwens, vreet al zeker wel .3 volt op hoor.

sjaak1990
24 februari 2009, 20:21
Seymour Duncan Distortion? Misschien alternative 8.

Orpheo
24 februari 2009, 20:46
Seymour Duncan Distortion? Misschien alternative 8.

even een leuk detail. de spoelen van de distortion, JB en alt.8 zijn PRECIES dezelfde. alleen de magneten zijn anders.

sjaak1990
24 februari 2009, 23:29
even een leuk detail. de spoelen van de distortion, JB en alt.8 zijn PRECIES dezelfde. alleen de magneten zijn anders.

Die wist ik niet, zie je maar hoeveel een magneet uitmaakt voor de klank^^

Speeddemon
8 maart 2009, 19:18
Heb zojuist in m'n Ibanez S540FM TTS

(zo een:
http://www.accordo.it/upload/1067253257/redux-s1540fm.jpg )

de Evo eruit gehaald en de Super Distortion d'r in. Erg lekker. Het verschil met de Evo is kleiner dan ik verwacht had, maar heeft precies die 'rommelige kloten', waar de Evo meer 'strak, rechtdoor, gas 'r op' was.

Randy
8 maart 2009, 22:11
Heb zojuist in m'n Ibanez S540FM TTS

(zo een:
http://www.accordo.it/upload/1067253257/redux-s1540fm.jpg )

de Evo eruit gehaald en de Super Distortion d'r in. Erg lekker. Het verschil met de Evo is kleiner dan ik verwacht had, maar heeft precies die 'rommelige kloten', waar de Evo meer 'strak, rechtdoor, gas 'r op' was.

Dit is trouwens een S1540fm prestige (op dat plaatje). Heb dezelfde gitaar. Is er een verschil in output als je evo met de superdistortion vergelijkt? Of is het verschil alleen klankmatig?

Speeddemon
8 maart 2009, 23:06
Dit is trouwens een S1540fm prestige (op dat plaatje). Heb dezelfde gitaar.

Good call, Watson! ;)

http://www.doubles-and-more.de/fotos/Holmes,Sherlock-und-Dr.Watson.jpg

't was ook maar effe snel voor de beeldvorming, aangezien ze uiterlijk nagenoeg gelijk zijn (andere trem, ander inlay).


Is er een verschil in output als je evo met de superdistortion vergelijkt? Of is het verschil alleen klankmatig?
De output van de SD ligt iets hoger dan de Evolution; ook 'perceived', aangezien de SD ietsje meer laag heeft.